Comunicação e complexidade: o discurso mítico do SBT
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_RS |
Texto Completo: | http://tede2.pucrs.br/tede2/handle/tede/4485 |
Resumo: | The pursuit of knowledge tied to our personal journey, seems to be a indispensable for our particular building at all levels, both as academics, professionals and even social. To understand this space for dialogue between individuals and products that we offer organizations and at the same time, in turn, seem to encourage us to write this and the knowledge in this area through a variety of knowledge. In this paper, we study the complexity of organizational Miths of Discoursers on SBT, at levels both verbally and nonverbally. As well, we will seek to understand and explain the relationships that occur with mythical object of our analysis. For this, the readings of the speeches will be made through institutional selected six parts, which together with the a priori categories and the methodology chosen and method used, will enable our study. The pre-established concepts for the scientific construction of this mosaic are: Comunication, from Morin, and this subcategory Stereotype, from Barthes; Public Relations, from Simões, and subfields: Brand, of Semprini, Strategic Positioning of Ries&Trout, and Dimingo, under the Public, Rabaça approaches and França, and Organization, also anchored by Morin; Charisma, by Weber; Power, Myth, Sociolect anchored by Barthes. However in order to gide the composition of our knowledge, we have the Paradigm of Complexity, of Morin as a method, the Semiology as a technique, made possible in a Semiology, Barthes both. So we try to understand explain these relationships that the organizational and discursive Myths in evidence, and yhat gives us so much restlessness, hungry for answers, even if temporary. Thus, we want to end, show how necessary for Communication, writing is the news knowledge in a transdiciplinary way. |
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For this, the readings of the speeches will be made through institutional selected six parts, which together with the a priori categories and the methodology chosen and method used, will enable our study. The pre-established concepts for the scientific construction of this mosaic are: Comunication, from Morin, and this subcategory Stereotype, from Barthes; Public Relations, from Simões, and subfields: Brand, of Semprini, Strategic Positioning of Ries&Trout, and Dimingo, under the Public, Rabaça approaches and França, and Organization, also anchored by Morin; Charisma, by Weber; Power, Myth, Sociolect anchored by Barthes. However in order to gide the composition of our knowledge, we have the Paradigm of Complexity, of Morin as a method, the Semiology as a technique, made possible in a Semiology, Barthes both. So we try to understand explain these relationships that the organizational and discursive Myths in evidence, and yhat gives us so much restlessness, hungry for answers, even if temporary. Thus, we want to end, show how necessary for Communication, writing is the news knowledge in a transdiciplinary way.A busca pelo conhecimento atrelado à nossa caminhada pessoal, parece ser condição sine qua non, para nosso edificar particular em todos os níveis, tanto enquanto, acadêmicos, profissionais e até mesmo, social. Para isso compreender os espaços de diálogo entre os sujeitos e os produtos que as Organizações nos oferecem e, ao mesmo tempo, nos transformam, parecem nos estimular a compor o conhecimento desta e nesta área, através dos mais variados saberes. Nesta dissertação, estudaremos a Complexidade dos Discursos Organizacionais dos Mitos no SBT, em níveis verbal e não-verbal. Bem como, buscaremos compreender e explicar as relações míticas que ocorrem com nosso objeto de análise. Para tanto, as leituras das discursividades serão feitas por meio de seis peças institucionais selecionadas, as quais conjuntamente com as categorias a priori escolhidas e a metodologia e Método empregados, viabilizarão nosso estudo. Os conceitos pré-estabelecidos para a construção deste mosaico científico, são: Comunicação, de Morin, e sua subcategoria Estereótipo, de Barthes; Relações Públicas de Simões, e as subáreas: Marca, de Semprini, Posicionamento Estratégico, de Ries & Trout, e Dimingo, Públicos sob os enfoques de Rabaça e França, e Organização, ancorada também por Morin; Carisma, de Weber; Poder; Mito e; Socioleto, ancoradas por Barthes. Porém, a fim de guiar nossa composição de saberes, teremos o Paradigma da Complexidade, de Morin, como método; a Semiologia como técnica, viabilizada em uma Pesquisa Semiológica, ambas de Barthes. Assim, buscaremos compreender e explicar estas relações que as discursividades organizacionais e os Mitos nos evidenciam, e que nos proporcionam tantas inquietações, sedentas por respostas, ainda que provisórias. Desta forma, queremos ao fim, mostrar o quão necessário à Comunicação, é o compor novos conhecimentos de maneira Transdisciplinar.Made available in DSpace on 2015-04-14T14:41:31Z (GMT). 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