The Dops-PR files in the construction of a memory of education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Renk, Valquiria Elita
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Candido, Rivaldo Dionízio, Ilkiu, Julia Aliot da Costa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Acervo (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revista.an.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/1945
Resumo: This article discusses the importance of the Dops-PR Folders Series in the preservation of documents and in the construction of a memory of education. The documents show actions, violations of rights carried out by political agents and the resistance processes of teachers and educational institutions. The archives are educational, they are memory and research spaces. The documentary corpus will be analyzed from the perspective of cultural history. Keywords: files; Dops-PR thematic folders; education; memory.
id RAN-0_6ba754962b1324e2c00782fdbe58df68
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1945
network_acronym_str RAN-0
network_name_str Acervo (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling The Dops-PR files in the construction of a memory of educationLos archivos Dops-PR en la construcción de una memoria de la educaciónOs arquivos Dops-PR na construção de uma memória da educaçãoThis article discusses the importance of the Dops-PR Folders Series in the preservation of documents and in the construction of a memory of education. The documents show actions, violations of rights carried out by political agents and the resistance processes of teachers and educational institutions. The archives are educational, they are memory and research spaces. The documentary corpus will be analyzed from the perspective of cultural history. Keywords: files; Dops-PR thematic folders; education; memory.Este artículo analiza la importancia de la serie de carpetas Dops-PR en la preservación de documentos y la construcción de una memoria de la educación. Los documentos muestran acciones, violaciones de derechos realizadas por agentes políticos y los procesos de resistencia de docentes e instituciones educativas. Los archivos son educativos, son espacios de memoria e investigación. El corpus documental será analizado desde la perspectiva de la historia cultural. Palabras clave: archivos; carpetas temáticas Dops-PR; educación; memoria.Este artigo discute a importância da Série Pastas Dops-PR, do Arquivo Público do Paraná, na preservação documental e na construção de uma memória da educação. Os documentos mostram ações, violações dos direitos realizadas pelos agentes públicos e os processos de resistência de professores e instituições educacionais. Os arquivos são educativos e são espaços de memória e pesquisa. O corpus documental será analisado na perspectiva da história cultural. Palavras-chaves: arquivos; pastas temáticas Dops-PR; educação; memória.Arquivo Nacional2023-12-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revista.an.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/1945Acervo; Vol. 36 No. 3 (set./dez. - 2023): The Archive as object: written culture, power, and memory; 1-23Acervo; Vol. 36 Núm. 3 (set./dez. - 2023): El archivo como objeto: cultura escrita, poder y memoria; 1-23Acervo; v. 36 n. 3 (set./dez. - 2023): O arquivo como objeto: cultura escrita, poder e memória; 1-232237-87230102-700Xreponame:Acervo (Rio de Janeiro. Online)instname:Arquivo Nacional (AN)instacron:RANporhttps://revista.an.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/1945/1941https://revista.an.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/1945/1942Copyright (c) 2023 Valquiria Elita Renk, Rivaldo Dionízio Candido, Julia Aliot da Costa Ilkiuhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRenk, Valquiria ElitaCandido, Rivaldo DionízioIlkiu, Julia Aliot da Costa2024-01-15T20:45:59Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1945Revistahttps://revista.an.gov.br//index.php/revistaacervoPUBhttps://revista.an.gov.br//index.php/revistaacervo/oairevista.acervo@arquivonacional.gov.br || revista.acervo@arquivonacional.gov.br2237-87230102-700-Xopendoar:2024-01-15T20:45:59Acervo (Rio de Janeiro. Online) - Arquivo Nacional (AN)false
dc.title.none.fl_str_mv The Dops-PR files in the construction of a memory of education
Los archivos Dops-PR en la construcción de una memoria de la educación
Os arquivos Dops-PR na construção de uma memória da educação
title The Dops-PR files in the construction of a memory of education
spellingShingle The Dops-PR files in the construction of a memory of education
Renk, Valquiria Elita
title_short The Dops-PR files in the construction of a memory of education
title_full The Dops-PR files in the construction of a memory of education
title_fullStr The Dops-PR files in the construction of a memory of education
title_full_unstemmed The Dops-PR files in the construction of a memory of education
title_sort The Dops-PR files in the construction of a memory of education
author Renk, Valquiria Elita
author_facet Renk, Valquiria Elita
Candido, Rivaldo Dionízio
Ilkiu, Julia Aliot da Costa
author_role author
author2 Candido, Rivaldo Dionízio
Ilkiu, Julia Aliot da Costa
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Renk, Valquiria Elita
Candido, Rivaldo Dionízio
Ilkiu, Julia Aliot da Costa
description This article discusses the importance of the Dops-PR Folders Series in the preservation of documents and in the construction of a memory of education. The documents show actions, violations of rights carried out by political agents and the resistance processes of teachers and educational institutions. The archives are educational, they are memory and research spaces. The documentary corpus will be analyzed from the perspective of cultural history. Keywords: files; Dops-PR thematic folders; education; memory.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-12-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revista.an.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/1945
url https://revista.an.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/1945
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revista.an.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/1945/1941
https://revista.an.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/1945/1942
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Valquiria Elita Renk, Rivaldo Dionízio Candido, Julia Aliot da Costa Ilkiu
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Valquiria Elita Renk, Rivaldo Dionízio Candido, Julia Aliot da Costa Ilkiu
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Arquivo Nacional
publisher.none.fl_str_mv Arquivo Nacional
dc.source.none.fl_str_mv Acervo; Vol. 36 No. 3 (set./dez. - 2023): The Archive as object: written culture, power, and memory; 1-23
Acervo; Vol. 36 Núm. 3 (set./dez. - 2023): El archivo como objeto: cultura escrita, poder y memoria; 1-23
Acervo; v. 36 n. 3 (set./dez. - 2023): O arquivo como objeto: cultura escrita, poder e memória; 1-23
2237-8723
0102-700X
reponame:Acervo (Rio de Janeiro. Online)
instname:Arquivo Nacional (AN)
instacron:RAN
instname_str Arquivo Nacional (AN)
instacron_str RAN
institution RAN
reponame_str Acervo (Rio de Janeiro. Online)
collection Acervo (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Acervo (Rio de Janeiro. Online) - Arquivo Nacional (AN)
repository.mail.fl_str_mv revista.acervo@arquivonacional.gov.br || revista.acervo@arquivonacional.gov.br
_version_ 1798042238218928128