The Dops-PR files in the construction of a memory of education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Acervo (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revista.an.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/1945 |
Resumo: | This article discusses the importance of the Dops-PR Folders Series in the preservation of documents and in the construction of a memory of education. The documents show actions, violations of rights carried out by political agents and the resistance processes of teachers and educational institutions. The archives are educational, they are memory and research spaces. The documentary corpus will be analyzed from the perspective of cultural history. Keywords: files; Dops-PR thematic folders; education; memory. |
id |
RAN-0_6ba754962b1324e2c00782fdbe58df68 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1945 |
network_acronym_str |
RAN-0 |
network_name_str |
Acervo (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The Dops-PR files in the construction of a memory of educationLos archivos Dops-PR en la construcción de una memoria de la educaciónOs arquivos Dops-PR na construção de uma memória da educaçãoThis article discusses the importance of the Dops-PR Folders Series in the preservation of documents and in the construction of a memory of education. The documents show actions, violations of rights carried out by political agents and the resistance processes of teachers and educational institutions. The archives are educational, they are memory and research spaces. The documentary corpus will be analyzed from the perspective of cultural history. Keywords: files; Dops-PR thematic folders; education; memory.Este artículo analiza la importancia de la serie de carpetas Dops-PR en la preservación de documentos y la construcción de una memoria de la educación. Los documentos muestran acciones, violaciones de derechos realizadas por agentes políticos y los procesos de resistencia de docentes e instituciones educativas. Los archivos son educativos, son espacios de memoria e investigación. El corpus documental será analizado desde la perspectiva de la historia cultural. Palabras clave: archivos; carpetas temáticas Dops-PR; educación; memoria.Este artigo discute a importância da Série Pastas Dops-PR, do Arquivo Público do Paraná, na preservação documental e na construção de uma memória da educação. Os documentos mostram ações, violações dos direitos realizadas pelos agentes públicos e os processos de resistência de professores e instituições educacionais. Os arquivos são educativos e são espaços de memória e pesquisa. O corpus documental será analisado na perspectiva da história cultural. Palavras-chaves: arquivos; pastas temáticas Dops-PR; educação; memória.Arquivo Nacional2023-12-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revista.an.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/1945Acervo; Vol. 36 No. 3 (set./dez. - 2023): The Archive as object: written culture, power, and memory; 1-23Acervo; Vol. 36 Núm. 3 (set./dez. - 2023): El archivo como objeto: cultura escrita, poder y memoria; 1-23Acervo; v. 36 n. 3 (set./dez. - 2023): O arquivo como objeto: cultura escrita, poder e memória; 1-232237-87230102-700Xreponame:Acervo (Rio de Janeiro. Online)instname:Arquivo Nacional (AN)instacron:RANporhttps://revista.an.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/1945/1941https://revista.an.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/1945/1942Copyright (c) 2023 Valquiria Elita Renk, Rivaldo Dionízio Candido, Julia Aliot da Costa Ilkiuhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRenk, Valquiria ElitaCandido, Rivaldo DionízioIlkiu, Julia Aliot da Costa2024-01-15T20:45:59Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1945Revistahttps://revista.an.gov.br//index.php/revistaacervoPUBhttps://revista.an.gov.br//index.php/revistaacervo/oairevista.acervo@arquivonacional.gov.br || revista.acervo@arquivonacional.gov.br2237-87230102-700-Xopendoar:2024-01-15T20:45:59Acervo (Rio de Janeiro. Online) - Arquivo Nacional (AN)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Dops-PR files in the construction of a memory of education Los archivos Dops-PR en la construcción de una memoria de la educación Os arquivos Dops-PR na construção de uma memória da educação |
title |
The Dops-PR files in the construction of a memory of education |
spellingShingle |
The Dops-PR files in the construction of a memory of education Renk, Valquiria Elita |
title_short |
The Dops-PR files in the construction of a memory of education |
title_full |
The Dops-PR files in the construction of a memory of education |
title_fullStr |
The Dops-PR files in the construction of a memory of education |
title_full_unstemmed |
The Dops-PR files in the construction of a memory of education |
title_sort |
The Dops-PR files in the construction of a memory of education |
author |
Renk, Valquiria Elita |
author_facet |
Renk, Valquiria Elita Candido, Rivaldo Dionízio Ilkiu, Julia Aliot da Costa |
author_role |
author |
author2 |
Candido, Rivaldo Dionízio Ilkiu, Julia Aliot da Costa |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Renk, Valquiria Elita Candido, Rivaldo Dionízio Ilkiu, Julia Aliot da Costa |
description |
This article discusses the importance of the Dops-PR Folders Series in the preservation of documents and in the construction of a memory of education. The documents show actions, violations of rights carried out by political agents and the resistance processes of teachers and educational institutions. The archives are educational, they are memory and research spaces. The documentary corpus will be analyzed from the perspective of cultural history. Keywords: files; Dops-PR thematic folders; education; memory. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revista.an.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/1945 |
url |
https://revista.an.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/1945 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revista.an.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/1945/1941 https://revista.an.gov.br/index.php/revistaacervo/article/view/1945/1942 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Valquiria Elita Renk, Rivaldo Dionízio Candido, Julia Aliot da Costa Ilkiu https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Valquiria Elita Renk, Rivaldo Dionízio Candido, Julia Aliot da Costa Ilkiu https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Arquivo Nacional |
publisher.none.fl_str_mv |
Arquivo Nacional |
dc.source.none.fl_str_mv |
Acervo; Vol. 36 No. 3 (set./dez. - 2023): The Archive as object: written culture, power, and memory; 1-23 Acervo; Vol. 36 Núm. 3 (set./dez. - 2023): El archivo como objeto: cultura escrita, poder y memoria; 1-23 Acervo; v. 36 n. 3 (set./dez. - 2023): O arquivo como objeto: cultura escrita, poder e memória; 1-23 2237-8723 0102-700X reponame:Acervo (Rio de Janeiro. Online) instname:Arquivo Nacional (AN) instacron:RAN |
instname_str |
Arquivo Nacional (AN) |
instacron_str |
RAN |
institution |
RAN |
reponame_str |
Acervo (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Acervo (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Acervo (Rio de Janeiro. Online) - Arquivo Nacional (AN) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.acervo@arquivonacional.gov.br || revista.acervo@arquivonacional.gov.br |
_version_ |
1798042238218928128 |