In the course of teaching
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/58087 |
Resumo: | The aim is to analyze the itineraries teachers in public classes in Antônio Prado - RS between the years of 1885 and 1920, thinking about traces of relationships and sociability, length of stay in their function, and teachers’ responsibility. The methodology used was historic document analysis, based on Education History and Cultural History in a micro-history. Antônio Prado – RS was a colony occupied from 1886, later district of Vacaria – RS, to 1899. Since its emancipation, it was managed by the administration of Innocencio de Mattos Miller. From the investigation, attention is drawn to the number of teachers coming from other locations, impermanence in the length of stay, absence of initial training and various actions that they performed at the same time, while teaching. |
id |
RBHE-1_09f41eb173c81da47c10e112accfe397 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.uem.br/ojs:article/58087 |
network_acronym_str |
RBHE-1 |
network_name_str |
Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
In the course of teachingEn el transcurso de la docenciaNo decurso da docênciahistory of educationprimary education teachers itinerariespublic schoolrural schoolhistoria de la educaciónitinerarios de maestros de enseñanza primariaescuela públicaescuela ruralhistória da educaçãoitinerários de professores do ensino primárioescola públicaescola ruralThe aim is to analyze the itineraries teachers in public classes in Antônio Prado - RS between the years of 1885 and 1920, thinking about traces of relationships and sociability, length of stay in their function, and teachers’ responsibility. The methodology used was historic document analysis, based on Education History and Cultural History in a micro-history. Antônio Prado – RS was a colony occupied from 1886, later district of Vacaria – RS, to 1899. Since its emancipation, it was managed by the administration of Innocencio de Mattos Miller. From the investigation, attention is drawn to the number of teachers coming from other locations, impermanence in the length of stay, absence of initial training and various actions that they performed at the same time, while teaching.El objetivo es analizarlos itinerarios de los maestros de las clases públicas de Antônio Prado - RS entre los años 1885 y 1920, pensando los rastros de relaciones y sociabilidad, tiempos de permanencia en la función y atribuciones de los docentes. El análisis documental histórico fue la metodología empleada con base en la Historia de la Educación y en la Historia Cultural, en un sesgo de microhistoria. Antônio Prado - RS fue una colonia ocupada a partir de 1886, después distrito de Vacaria – RS hasta 1899 y con la emancipación, el lugar fue dirigido por la administración de Innocencio de Mattos Miller. De la investigación, llama la atención la cantidad de maestros provenientes de otras localidades, casos de no permanencia en el tiempo de actuación, ausencia de formación inicial y diversas funciones que ejercían concomitantemente a la docencia.O objetivo é analisar os itinerários de professores das aulas públicas de Antônio Prado - RS entre os anos de 1885 a 1920, pensando rastros de relações e sociabilidade, tempos de permanência na função e atribuições dos docentes. A análise documental histórica foi a metodologia empregada embasada na História da Educação e História Cultural, num viés da micro-história. Antônio Prado - RS foi uma colônia ocupada a partir de 1886, depois distrito de Vacaria – RS até 1899 e com a emancipação, o local foi gerido pela administração de Innocencio de Mattos Miller. Da investigação, chama a atenção a quantidade de professores, vindos de outras localidades, impermanências no tempo de atuação, ausência de formação inicial e diversas funções que exerciam concomitante com a docência.RBHE2021-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/5808710.4025/rbhe.v22.2022.e197Revista Brasileira de História da Educação; Vol 22 No 1 (2022): Publicação contínua; e197Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 22 Núm. 1 (2022): Publicação contínua; e197Revista Brasileira de História da Educação; v. 22 n. 1 (2022): Publicação contínua; e1972238-00941519-5902reponame:Revista Brasileira de História da Educação (Online)instname:Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)instacron:RBHEporenghttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/58087/751375153178https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/58087/751375153179Copyright (c) 2021 Manuela Ciconetto Bernardi, Terciane Ângela Luchese (Autor)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCiconetto Bernardi, ManuelaLuchese, Terciane Ângela2022-07-21T13:52:59Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/58087Revistahttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/indexPUBhttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/oai||rbhe@sbhe.org.br|| revistabhe@gmail.com2238-00941519-5902opendoar:2022-07-21T13:52:59Revista Brasileira de História da Educação (Online) - Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
In the course of teaching En el transcurso de la docencia No decurso da docência |
title |
In the course of teaching |
spellingShingle |
In the course of teaching Ciconetto Bernardi, Manuela history of education primary education teachers itineraries public school rural school historia de la educación itinerarios de maestros de enseñanza primaria escuela pública escuela rural história da educação itinerários de professores do ensino primário escola pública escola rural |
title_short |
In the course of teaching |
title_full |
In the course of teaching |
title_fullStr |
In the course of teaching |
title_full_unstemmed |
In the course of teaching |
title_sort |
In the course of teaching |
author |
Ciconetto Bernardi, Manuela |
author_facet |
Ciconetto Bernardi, Manuela Luchese, Terciane Ângela |
author_role |
author |
author2 |
Luchese, Terciane Ângela |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ciconetto Bernardi, Manuela Luchese, Terciane Ângela |
dc.subject.por.fl_str_mv |
history of education primary education teachers itineraries public school rural school historia de la educación itinerarios de maestros de enseñanza primaria escuela pública escuela rural história da educação itinerários de professores do ensino primário escola pública escola rural |
topic |
history of education primary education teachers itineraries public school rural school historia de la educación itinerarios de maestros de enseñanza primaria escuela pública escuela rural história da educação itinerários de professores do ensino primário escola pública escola rural |
description |
The aim is to analyze the itineraries teachers in public classes in Antônio Prado - RS between the years of 1885 and 1920, thinking about traces of relationships and sociability, length of stay in their function, and teachers’ responsibility. The methodology used was historic document analysis, based on Education History and Cultural History in a micro-history. Antônio Prado – RS was a colony occupied from 1886, later district of Vacaria – RS, to 1899. Since its emancipation, it was managed by the administration of Innocencio de Mattos Miller. From the investigation, attention is drawn to the number of teachers coming from other locations, impermanence in the length of stay, absence of initial training and various actions that they performed at the same time, while teaching. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-12-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/58087 10.4025/rbhe.v22.2022.e197 |
url |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/58087 |
identifier_str_mv |
10.4025/rbhe.v22.2022.e197 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/58087/751375153178 https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/58087/751375153179 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Manuela Ciconetto Bernardi, Terciane Ângela Luchese (Autor) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Manuela Ciconetto Bernardi, Terciane Ângela Luchese (Autor) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
RBHE |
publisher.none.fl_str_mv |
RBHE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de História da Educação; Vol 22 No 1 (2022): Publicação contínua; e197 Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 22 Núm. 1 (2022): Publicação contínua; e197 Revista Brasileira de História da Educação; v. 22 n. 1 (2022): Publicação contínua; e197 2238-0094 1519-5902 reponame:Revista Brasileira de História da Educação (Online) instname:Revista Brasileira de História da Educação (RBHE) instacron:RBHE |
instname_str |
Revista Brasileira de História da Educação (RBHE) |
instacron_str |
RBHE |
institution |
RBHE |
reponame_str |
Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
collection |
Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de História da Educação (Online) - Revista Brasileira de História da Educação (RBHE) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rbhe@sbhe.org.br|| revistabhe@gmail.com |
_version_ |
1752126532717903872 |