In the course of teaching

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ciconetto Bernardi, Manuela
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Luchese, Terciane Ângela
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Revista Brasileira de História da Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/58087
Resumo: The aim is to analyze the itineraries teachers in public classes in Antônio Prado - RS between the years of 1885 and 1920, thinking about traces of relationships and sociability, length of stay in their function, and teachers’ responsibility. The methodology used was historic document analysis, based on Education History and Cultural History in a micro-history. Antônio Prado – RS was a colony occupied from 1886, later district of Vacaria – RS, to 1899. Since its emancipation, it was managed by the administration of Innocencio de Mattos Miller. From the investigation, attention is drawn to the number of teachers coming from other locations, impermanence in the length of stay, absence of initial training and various actions that they performed at the same time, while teaching.
id RBHE-1_09f41eb173c81da47c10e112accfe397
oai_identifier_str oai:periodicos.uem.br/ojs:article/58087
network_acronym_str RBHE-1
network_name_str Revista Brasileira de História da Educação (Online)
repository_id_str
spelling In the course of teachingEn el transcurso de la docenciaNo decurso da docênciahistory of educationprimary education teachers itinerariespublic schoolrural schoolhistoria de la educaciónitinerarios de maestros de enseñanza primariaescuela públicaescuela ruralhistória da educaçãoitinerários de professores do ensino primárioescola públicaescola ruralThe aim is to analyze the itineraries teachers in public classes in Antônio Prado - RS between the years of 1885 and 1920, thinking about traces of relationships and sociability, length of stay in their function, and teachers’ responsibility. The methodology used was historic document analysis, based on Education History and Cultural History in a micro-history. Antônio Prado – RS was a colony occupied from 1886, later district of Vacaria – RS, to 1899. Since its emancipation, it was managed by the administration of Innocencio de Mattos Miller. From the investigation, attention is drawn to the number of teachers coming from other locations, impermanence in the length of stay, absence of initial training and various actions that they performed at the same time, while teaching.El objetivo es analizarlos itinerarios de los maestros de las clases públicas de Antônio Prado - RS entre los años 1885 y 1920, pensando los rastros de relaciones y sociabilidad, tiempos de permanencia en la función y atribuciones de los docentes. El análisis documental histórico fue la metodología empleada con base en la Historia de la Educación y en la Historia Cultural, en un sesgo de microhistoria. Antônio Prado - RS fue una colonia ocupada a partir de 1886, después distrito de Vacaria – RS hasta 1899 y con la emancipación, el lugar fue dirigido por la administración de Innocencio de Mattos Miller. De la investigación, llama la atención la cantidad de maestros provenientes de otras localidades, casos de no permanencia en el tiempo de actuación, ausencia de formación inicial y diversas funciones que ejercían concomitantemente a la docencia.O objetivo é analisar os itinerários de professores das aulas públicas de Antônio Prado - RS entre os anos de 1885 a 1920, pensando rastros de relações e sociabilidade, tempos de permanência na função e atribuições dos docentes. A análise documental histórica foi a metodologia empregada embasada na História da Educação e História Cultural, num viés da micro-história. Antônio Prado - RS foi uma colônia ocupada a partir de 1886, depois distrito de Vacaria – RS até 1899 e com a emancipação, o local foi gerido pela administração de Innocencio de Mattos Miller. Da investigação, chama a atenção a quantidade de professores, vindos de outras localidades, impermanências no tempo de atuação, ausência de formação inicial e diversas funções que exerciam concomitante com a docência.RBHE2021-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/5808710.4025/rbhe.v22.2022.e197Revista Brasileira de História da Educação; Vol 22 No 1 (2022): Publicação contínua; e197Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 22 Núm. 1 (2022): Publicação contínua; e197Revista Brasileira de História da Educação; v. 22 n. 1 (2022): Publicação contínua; e1972238-00941519-5902reponame:Revista Brasileira de História da Educação (Online)instname:Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)instacron:RBHEporenghttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/58087/751375153178https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/58087/751375153179Copyright (c) 2021 Manuela Ciconetto Bernardi, Terciane Ângela Luchese (Autor)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCiconetto Bernardi, ManuelaLuchese, Terciane Ângela2022-07-21T13:52:59Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/58087Revistahttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/indexPUBhttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/oai||rbhe@sbhe.org.br|| revistabhe@gmail.com2238-00941519-5902opendoar:2022-07-21T13:52:59Revista Brasileira de História da Educação (Online) - Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)false
dc.title.none.fl_str_mv In the course of teaching
En el transcurso de la docencia
No decurso da docência
title In the course of teaching
spellingShingle In the course of teaching
Ciconetto Bernardi, Manuela
history of education
primary education teachers itineraries
public school
rural school
historia de la educación
itinerarios de maestros de enseñanza primaria
escuela pública
escuela rural
história da educação
itinerários de professores do ensino primário
escola pública
escola rural
title_short In the course of teaching
title_full In the course of teaching
title_fullStr In the course of teaching
title_full_unstemmed In the course of teaching
title_sort In the course of teaching
author Ciconetto Bernardi, Manuela
author_facet Ciconetto Bernardi, Manuela
Luchese, Terciane Ângela
author_role author
author2 Luchese, Terciane Ângela
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ciconetto Bernardi, Manuela
Luchese, Terciane Ângela
dc.subject.por.fl_str_mv history of education
primary education teachers itineraries
public school
rural school
historia de la educación
itinerarios de maestros de enseñanza primaria
escuela pública
escuela rural
história da educação
itinerários de professores do ensino primário
escola pública
escola rural
topic history of education
primary education teachers itineraries
public school
rural school
historia de la educación
itinerarios de maestros de enseñanza primaria
escuela pública
escuela rural
história da educação
itinerários de professores do ensino primário
escola pública
escola rural
description The aim is to analyze the itineraries teachers in public classes in Antônio Prado - RS between the years of 1885 and 1920, thinking about traces of relationships and sociability, length of stay in their function, and teachers’ responsibility. The methodology used was historic document analysis, based on Education History and Cultural History in a micro-history. Antônio Prado – RS was a colony occupied from 1886, later district of Vacaria – RS, to 1899. Since its emancipation, it was managed by the administration of Innocencio de Mattos Miller. From the investigation, attention is drawn to the number of teachers coming from other locations, impermanence in the length of stay, absence of initial training and various actions that they performed at the same time, while teaching.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-12-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/58087
10.4025/rbhe.v22.2022.e197
url https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/58087
identifier_str_mv 10.4025/rbhe.v22.2022.e197
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/58087/751375153178
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/58087/751375153179
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Manuela Ciconetto Bernardi, Terciane Ângela Luchese (Autor)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Manuela Ciconetto Bernardi, Terciane Ângela Luchese (Autor)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv RBHE
publisher.none.fl_str_mv RBHE
dc.source.none.fl_str_mv Revista Brasileira de História da Educação; Vol 22 No 1 (2022): Publicação contínua; e197
Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 22 Núm. 1 (2022): Publicação contínua; e197
Revista Brasileira de História da Educação; v. 22 n. 1 (2022): Publicação contínua; e197
2238-0094
1519-5902
reponame:Revista Brasileira de História da Educação (Online)
instname:Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)
instacron:RBHE
instname_str Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)
instacron_str RBHE
institution RBHE
reponame_str Revista Brasileira de História da Educação (Online)
collection Revista Brasileira de História da Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de História da Educação (Online) - Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)
repository.mail.fl_str_mv ||rbhe@sbhe.org.br|| revistabhe@gmail.com
_version_ 1752126532717903872