The order of president JK

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lima, Fábio Souza
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Revista Brasileira de História da Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/57975
Resumo: This article aims to reconstruct the history of the creation of the Escola Normal Julia Kubitschek, in 1960, the year in which the capital of Brazil was transferred from Rio de Janeiro to Brasília. Specifically, it also aimed to address public policies for the training of primary teachers, political party plots, coverage of the Rio press and the role of student parents' commissions during the process of creating the unit. The study was based on the assumptions of the new political history and the journal analysis methodology. It was concluded that there was no planning for the expansion of the Normal Course in the old capital, with political bargains, presidential interference, the interests of the press and Rio families being the central pieces that gave rise to the institution.
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spelling The order of president JKLa orden del presidente JK:A ordem do presidente JKhistory of educationJulia Kubitschek Normal Schoolteacher trainingnormal schooleducational policyHistoria de la EducaciónEscuela Normal Julia KubitschekFormación de ProfesoresEscuela NormalPolítica EducativaHistória da EducaçãoEscola Normal Júlia KubitschekEscola NormalFormação de ProfessoresThis article aims to reconstruct the history of the creation of the Escola Normal Julia Kubitschek, in 1960, the year in which the capital of Brazil was transferred from Rio de Janeiro to Brasília. Specifically, it also aimed to address public policies for the training of primary teachers, political party plots, coverage of the Rio press and the role of student parents' commissions during the process of creating the unit. The study was based on the assumptions of the new political history and the journal analysis methodology. It was concluded that there was no planning for the expansion of the Normal Course in the old capital, with political bargains, presidential interference, the interests of the press and Rio families being the central pieces that gave rise to the institution.Este artículo tiene como objetivo reconstruir la historia de la creación de la Escola Normal Julia Kubitschek, en 1960, año en que la capital de Brasil fue trasladada de Río de Janeiro a Brasilia. Específicamente, también tuvo como objetivo abordar las políticas públicas para la formación de maestros de primaria, las tramas de los partidos políticos, la cobertura de la prensa carioca y el papel de las comisiones de padres de alumnos durante el proceso de creación de la unidad. El estudio se basó en los supuestos de la nueva historia política y la metodología de análisis de revistas. Se concluyó que no existía una planificación para la ampliación del Curso Normal en la antigua capital, con los pactos políticos, la injerencia presidencial, siendo los intereses de la prensa y las familias cariocas las piezas centrales que dieron origen a la institución.O presente artigo tem por objetivo resgatar a história da criação da Escola Normal Julia Kubitschek, em 1960, ano em que a capital do Brasil foi transferida do Rio de Janeiro para Brasília. Especificamente, objetivou-se também abordar as políticas públicas para formação de professores primários, as tramas político-partidárias, a cobertura da imprensa carioca e a atuação de comissões de pais de alunas durante o processo de criação da unidade. O estudo teve por base os pressupostos da nova história política e a metodologia de análise de periódicos. Concluiu-se que não houve planejamento para a expansão do Curso Normal na antiga capital, sendo as barganhas políticas, a interferência presidencial e os interesses da imprensa e das famílias cariocas as peças centrais que deram origem à instituição.RBHE2022-09-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/5797510.4025/rbhe.v22.2022.e224Revista Brasileira de História da Educação; Vol 22 No 1 (2022): Publicação contínua; e224Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 22 Núm. 1 (2022): Publicação contínua; e224Revista Brasileira de História da Educação; v. 22 n. 1 (2022): Publicação contínua; e2242238-00941519-5902reponame:Revista Brasileira de História da Educação (Online)instname:Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)instacron:RBHEporenghttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/57975/751375154731https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/57975/751375154732Copyright (c) 2022 Fábio Souza Lima (Autor)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLima, Fábio Souza2022-10-13T16:41:11Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/57975Revistahttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/indexPUBhttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/oai||rbhe@sbhe.org.br|| revistabhe@gmail.com2238-00941519-5902opendoar:2022-10-13T16:41:11Revista Brasileira de História da Educação (Online) - Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)false
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