The first English language teachers of the nineteenth century
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/54272 |
Resumo: | The main objective of this article is to relate the trajectory of three 19th century English language teachers to the process of institutionalizing English language teaching, in the face of French hegemony. To this end, the assumptions of the New Cultural History were used, favoring different sources, such as official documents, 19th century newspapers and prefaces of the compendiums published by the selected teachers. The research findings show us that the struggles faced by teachers were of great importance for the consolidation of a field of work at different times of the 19th century, taking into account that French played a hegemonic role with regard to language teaching. |
id |
RBHE-1_da6beb7b38a96cd23476cf1890c4f2c0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.uem.br/ojs:article/54272 |
network_acronym_str |
RBHE-1 |
network_name_str |
Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The first English language teachers of the nineteenth centuryLos primeros profesores de lengua inglesa del siglo diecinueveOs primeiros professores de língua inglesa do século XIXenglish teachingnineteenth centurydisciplines historyenseñanza del inglêssiglo diecinuevehistoria de las disciplinasensino de inglêsperíodo oitocentistahistória das disciplinasThe main objective of this article is to relate the trajectory of three 19th century English language teachers to the process of institutionalizing English language teaching, in the face of French hegemony. To this end, the assumptions of the New Cultural History were used, favoring different sources, such as official documents, 19th century newspapers and prefaces of the compendiums published by the selected teachers. The research findings show us that the struggles faced by teachers were of great importance for the consolidation of a field of work at different times of the 19th century, taking into account that French played a hegemonic role with regard to language teaching.El objetivo principal de este artículo es relacionar la trayectoria de três profesores de inglês Del siglo XIX con el proceso de institucionalización de la enseñanza del idioma inglés, frente a la hegemonía francesa. Con este fin, se utilizaron los supuestos de la Nueva Historia Cultural, favoreciendo diferentes fuentes, como documentos oficiales, periódicos Del siglo XIX y prefacios a compendios publicados por los profesores seleccionados. Los resultados de la investigación nos muestran que las luchas que enfrentaron los maestros fueron de gran importancia para la consolidación de un campo de trabajo en diferentes épocas delsiglo XIX, teniendo em cuenta que el francés desempeñó un papel hegemónico con respecto a la enseñanza de idiomas.O presente artigo tem como objetivo principal relacionar a trajetória de três professores de língua inglesa do século XIX com o processo de institucionalização do ensino da língua inglesa, frente à hegemonia francesa. Para tanto, os pressupostos da Nova História Cultural foram utilizados, privilegiando-se de fontes diversas, como documentos oficiais, jornais oitocentistas e prefácios de compêndios publicados pelos professores selecionados. Os achados da pesquisa nos mostram que as lutas enfrentadas pelos docentes tiveram grande importância para a consolidação de um campo de trabalho em momentos diferentes do século XIX, levando-se em consideração que o francês ocupava um papel hegemônico no que se refere ao ensino de línguas vivasRBHE2021-01-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/5427210.4025/rbhe.v21.2021.e164Revista Brasileira de História da Educação; Vol 21 No 1 (2021): Publicação contínua; e164Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 21 Núm. 1 (2021): Publicação contínua; e164Revista Brasileira de História da Educação; v. 21 n. 1 (2021): Publicação contínua; e1642238-00941519-5902reponame:Revista Brasileira de História da Educação (Online)instname:Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)instacron:RBHEporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/54272/751375151604Copyright (c) 2021 Elaine Maria Santos (Autor)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Elaine Maria2022-02-22T21:28:47Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/54272Revistahttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/indexPUBhttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/oai||rbhe@sbhe.org.br|| revistabhe@gmail.com2238-00941519-5902opendoar:2022-02-22T21:28:47Revista Brasileira de História da Educação (Online) - Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The first English language teachers of the nineteenth century Los primeros profesores de lengua inglesa del siglo diecinueve Os primeiros professores de língua inglesa do século XIX |
title |
The first English language teachers of the nineteenth century |
spellingShingle |
The first English language teachers of the nineteenth century Santos, Elaine Maria english teaching nineteenth century disciplines history enseñanza del inglês siglo diecinueve historia de las disciplinas ensino de inglês período oitocentista história das disciplinas |
title_short |
The first English language teachers of the nineteenth century |
title_full |
The first English language teachers of the nineteenth century |
title_fullStr |
The first English language teachers of the nineteenth century |
title_full_unstemmed |
The first English language teachers of the nineteenth century |
title_sort |
The first English language teachers of the nineteenth century |
author |
Santos, Elaine Maria |
author_facet |
Santos, Elaine Maria |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Elaine Maria |
dc.subject.por.fl_str_mv |
english teaching nineteenth century disciplines history enseñanza del inglês siglo diecinueve historia de las disciplinas ensino de inglês período oitocentista história das disciplinas |
topic |
english teaching nineteenth century disciplines history enseñanza del inglês siglo diecinueve historia de las disciplinas ensino de inglês período oitocentista história das disciplinas |
description |
The main objective of this article is to relate the trajectory of three 19th century English language teachers to the process of institutionalizing English language teaching, in the face of French hegemony. To this end, the assumptions of the New Cultural History were used, favoring different sources, such as official documents, 19th century newspapers and prefaces of the compendiums published by the selected teachers. The research findings show us that the struggles faced by teachers were of great importance for the consolidation of a field of work at different times of the 19th century, taking into account that French played a hegemonic role with regard to language teaching. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-01-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/54272 10.4025/rbhe.v21.2021.e164 |
url |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/54272 |
identifier_str_mv |
10.4025/rbhe.v21.2021.e164 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/54272/751375151604 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Elaine Maria Santos (Autor) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Elaine Maria Santos (Autor) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
RBHE |
publisher.none.fl_str_mv |
RBHE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de História da Educação; Vol 21 No 1 (2021): Publicação contínua; e164 Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 21 Núm. 1 (2021): Publicação contínua; e164 Revista Brasileira de História da Educação; v. 21 n. 1 (2021): Publicação contínua; e164 2238-0094 1519-5902 reponame:Revista Brasileira de História da Educação (Online) instname:Revista Brasileira de História da Educação (RBHE) instacron:RBHE |
instname_str |
Revista Brasileira de História da Educação (RBHE) |
instacron_str |
RBHE |
institution |
RBHE |
reponame_str |
Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
collection |
Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de História da Educação (Online) - Revista Brasileira de História da Educação (RBHE) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rbhe@sbhe.org.br|| revistabhe@gmail.com |
_version_ |
1752126532438982656 |