National Commission of Morals and Citizenship
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de História da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/53738 |
Resumo: | The article tries to observe how some aspects about education presented itself in Brazil and in Portugal in historical periods of dictatorial regimes. One of the speeches was the one that considered the importance of the traditions and their maintenance to reach a civilizational stage superior to the current one, having the school education like main device. The methodology used was the observation of symmetries in the category national identity in texts of the first president of the National Commission of Morals and Citizenship [CNMC] in Brazil and the first national commissioner of Mocidade Portuguesa [MP] in Portugal. In both cases, statements about the production of national identity were found based on the valorization of traditions, which should be preserved and fostered in education in both cases. |
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National Commission of Morals and CitizenshipComisión Nacional Moral y CívicaA Comissão Nacional de Moral e Civismo e a Mocidade PortuguesaNational Commission of Morals and CitizenshipMocidade Portuguesadictatorshipcomparative analysisComisión Nacional Moral y CívicaJuventud Portuguesadictaduraanálisis comparativoComissão Nacional de Moral e CivismoMocidade Portuguesaditaduraanálise comparativaThe article tries to observe how some aspects about education presented itself in Brazil and in Portugal in historical periods of dictatorial regimes. One of the speeches was the one that considered the importance of the traditions and their maintenance to reach a civilizational stage superior to the current one, having the school education like main device. The methodology used was the observation of symmetries in the category national identity in texts of the first president of the National Commission of Morals and Citizenship [CNMC] in Brazil and the first national commissioner of Mocidade Portuguesa [MP] in Portugal. In both cases, statements about the production of national identity were found based on the valorization of traditions, which should be preserved and fostered in education in both cases.El artículo observa cómo se presenta aspectos acerca de la educación en Brasil y Portugal en períodos históricos de los regímenes dictatoriales. Uno de los discursos pronunciados fue lo que consideraba la importancia de las tradiciones y su mantenimiento para alcanzar una etapa civilizacional superior al vigente, teniendo la educación escolar como principal dispositivo. La metodología utilizada fue la observación de las simetrías en la categoría de identidad textos nacionales del primer presidente de la Comisión Nacional Moral y Cívica [CNMC] en Brasil, y el primer comisionado nacional de la juventud portuguesa [MP] en Portugal. En los dos casos se encontraron afirmaciones acerca de la producción de la identidad nacional a partir de la valorización de las tradiciones, que deberían ser preservadas y fomentadas en la educación en los dos casos.O artigo procura observar como aspectos da educação se apresentaram no Brasil e em Portugal em períodos históricos de regimes ditatoriais. Um dos discursos proferidos foi o que considerava a importância das tradições e sua manutenção para se atingir um estágio civilizacional superior ao vigente, tendo a educação escolar como principal dispositivo. A metodologia utilizada foi a observação de simetrias na categoria identidade nacional em textos do primeiro presidente da Comissão Nacional de Moral e Civismo [CNMC], no Brasil, e do primeiro comissário nacional da Mocidade Portuguesa [MP], em Portugal. Nos dois casos, foram encontradas afirmações acerca da produção da identidade nacional a partir da valorização das tradições, que deveriam ser preservadas e fomentadas na educação nos dois casos.RBHE2021-01-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/5373810.4025/rbhe.v21.2021.e157Revista Brasileira de História da Educação; Vol 21 No 1 (2021): Publicação contínua; e157Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 21 Núm. 1 (2021): Publicação contínua; e157Revista Brasileira de História da Educação; v. 21 n. 1 (2021): Publicação contínua; e1572238-00941519-5902reponame:Revista Brasileira de História da Educação (Online)instname:Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)instacron:RBHEporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/53738/751375151538Copyright (c) 2021 Amanda Marques de Carvalho Gondim (Autor)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGondim, Amanda Marques de Carvalho2022-03-01T22:17:14Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/53738Revistahttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/indexPUBhttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/oai||rbhe@sbhe.org.br|| revistabhe@gmail.com2238-00941519-5902opendoar:2022-03-01T22:17:14Revista Brasileira de História da Educação (Online) - Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)false |
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