YOUTH STIGMATIZATION IN BRAZILIAN PRESS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Neder, Vinicius
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: REMark - Revista Brasileira de Marketing
Texto Completo: https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11726
Resumo: The dominant representation of socially excluded children and adolescents in the press contributes to stigmatize them. This paper intends to analyze how the repetition of the word “underage” tends to reinforce the prejudice against the excluded youth in Brazil. This repetition indicates that the protection to socially excluded youth is a minor question in the social agenda. With the word repetition, the journalistic speech reinforces an excluding social structure that associates socially excluded youth with social menace.
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spelling YOUTH STIGMATIZATION IN BRAZILIAN PRESSO ESTIGMA "DE MENOR" NA IMPRENSA ESCRITAEstigma. Exclusão social. Infância. JornalismoThe dominant representation of socially excluded children and adolescents in the press contributes to stigmatize them. This paper intends to analyze how the repetition of the word “underage” tends to reinforce the prejudice against the excluded youth in Brazil. This repetition indicates that the protection to socially excluded youth is a minor question in the social agenda. With the word repetition, the journalistic speech reinforces an excluding social structure that associates socially excluded youth with social menace.A representação dominante de crianças e adolescentes em situação de risco social na mídia contribui para estigmatizá-las. Neste trabalho, busca-se analisar como a repetição do termo “menor de idade” ou simplesmente “menor” favorece esse preconceito, no discurso jornalístico. O deslizamento semântico (do discurso jurídico para as manchetes de jornais) indica que a proteção à infância e juventude desfavorecida é um tema menor na pauta das questões sociais. Ao designar parcela importante da população como ameaça social, responsável pelo aumento da violência, o discurso jornalístico reforça uma estrutura social excludente.Universidade Nove de Julho - Uninove2009-08-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por ParesPeer-reviewed Articleapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/1172610.5585/remark.v7i2.1310ReMark - Revista Brasileira de Marketing; v. 7, n. 2 (2008); 161-1682177-5184reponame:REMark - Revista Brasileira de Marketinginstname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:RBMporhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11726/5377Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remarkinfo:eu-repo/semantics/openAccessNeder, Vinicius2019-06-14T20:14:39Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/11726Revistahttps://periodicos.uninove.br/remarkPRIhttps://periodicos.uninove.br/remark/oaiclaudiaraac@uol.com.br || admin@revistabrasileiramarketing.org || admin@revistabrasileiramarketing.org2177-51842177-5184opendoar:2019-06-14T20:14:39REMark - Revista Brasileira de Marketing - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false
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