Consumer Behavior in the Disposition of Disliked Gifts

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cárdenas, Jorge Aníbal Cruz
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: González, Reyes, Gascó, José
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: REMark - Revista Brasileira de Marketing
Texto Completo: https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/12133
Resumo: Giving and receiving gifts have been investigated in many fields of study, including consumer behavior. This study analyzes the behavior of a sample of 958 adults from Ecuador (a Latin American country), focusing on the disposition of gifts that recipients do not like. At the descriptive level, the most common disposition method of these gifts is storage. At the multivariate level, age, gender, income, and collectivism of receiver; the gift impact on the giver-receiver relationship; the time elapsed since the receiving of the gift; the estimated price of the gift and whether the gift was used or not predict the disposition method of the disliked gift. These results and their implications are discussed.
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spelling Consumer Behavior in the Disposition of Disliked GiftsCOMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR AO RECEBER PRESENTES QUE NÃO LHE AGRADAMComportamiento del Consumidor en la Disposición de Regalos no GustadosConsumer Behavior; Disposition; Disliked Gifts.Comportamiento del consumidor, disposición, regalos no gustados.Comportamiento del Consumidor; Disposición; Regalos no Gustados.Giving and receiving gifts have been investigated in many fields of study, including consumer behavior. This study analyzes the behavior of a sample of 958 adults from Ecuador (a Latin American country), focusing on the disposition of gifts that recipients do not like. At the descriptive level, the most common disposition method of these gifts is storage. At the multivariate level, age, gender, income, and collectivism of receiver; the gift impact on the giver-receiver relationship; the time elapsed since the receiving of the gift; the estimated price of the gift and whether the gift was used or not predict the disposition method of the disliked gift. These results and their implications are discussed.A entrega e o recebimento de presentes tm sido investigada em vrios campos, incluindo o comportamento do consumidor. O presente estudo analisa a destinao dada aos presentes que no agradam ao receptor, por uma amostra de 958 indivduos adultos no Equador (um pas latino-americano). A nvel descritivo, o destino mais comum de tais presentes foi o armazenamento. A nvel multivariante, a idade, o sexo, a renda e o coletivismo do receptor; o impacto do presente na relao doador-receptor; o tempo decorrido desde o recebimento do presente; o preo estimado do presente e se o presente foi utilizado ou no; predizem a destinao a ser dada ao presente que no agradou. Adicionalmente, estes resultados e suas implicaes so discutidas.La entrega y recepcin de regalos ha sido investigada en diversos campos, incluido el comportamiento del consumidor. El presente estudio analiza el comportamiento de disposicin de regalos no gustados de una muestra de 958 individuos adultos en Ecuador (un pas latinoamericano). A nivel descriptivo, el mtodo de disposicin ms frecuente de este tipo de regalos es el almacenamiento. A nivel multivariante, la edad, el gnero, el ingreso y el colectivismo del receptor; el impacto del regalo en la relacin dador-receptor; el tiempo transcurrido desde la recepcin del regalo; el precio estimado del regalo y si el regalo fue o no usado; predicen el mtodo de disposicin de los regalos no gustados. Adicionalmente se discuten estos resultados y sus implicaciones.Universidade Nove de Julho - Uninove2016-09-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por ParesPeer-reviewed Articleapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/1213310.5585/remark.v15i3.3233ReMark - Revista Brasileira de Marketing; v. 15, n. 3 (2016): Julho - Setembro; 314-3282177-5184reponame:REMark - Revista Brasileira de Marketinginstname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:RBMporhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/12133/5778Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remarkinfo:eu-repo/semantics/openAccessCárdenas, Jorge Aníbal CruzGonzález, ReyesGascó, José2019-02-19T17:40:36Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/12133Revistahttps://periodicos.uninove.br/remarkPRIhttps://periodicos.uninove.br/remark/oaiclaudiaraac@uol.com.br || admin@revistabrasileiramarketing.org || admin@revistabrasileiramarketing.org2177-51842177-5184opendoar:2019-02-19T17:40:36REMark - Revista Brasileira de Marketing - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false
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