Content Analysis
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | REMark - Revista Brasileira de Marketing |
Texto Completo: | https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/12049 |
Resumo: | This study introduces the various definitions and types of content analysis. This type of analysis historically presents itself as a quantitative approach to data analysis and currently shows up as a qualitative approach. The most common types are the conceptual and relational analysis. The latter receives influences of linguistic, cognitive and mental models and it is subdivided in affective extraction, analysis of proximity and cognitive mapping. Regarding the importance of this type of analysis, we have quantitative and qualitative character and the latter approach can be used to identify hypotheses, theoretical constructs or even models that can be tested by multivariate statistical techniques or even by experiments. |
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Content AnalysisAnálise de ConteúdoAnalysis of content. Latent content. Manifesto content.Analise de conteúdo. Conteudo latente. Conteudo Manifesto.This study introduces the various definitions and types of content analysis. This type of analysis historically presents itself as a quantitative approach to data analysis and currently shows up as a qualitative approach. The most common types are the conceptual and relational analysis. The latter receives influences of linguistic, cognitive and mental models and it is subdivided in affective extraction, analysis of proximity and cognitive mapping. Regarding the importance of this type of analysis, we have quantitative and qualitative character and the latter approach can be used to identify hypotheses, theoretical constructs or even models that can be tested by multivariate statistical techniques or even by experiments. Sendo este tpico amplo em demasia, pretende-se aqui expor de maneira no exaustiva as metodologias mais comuns. Este estudo visa apresentar algumas das mais comuns metodologias, ou estratgia, para a realizao de Analise de Contedo, no sendo, assim, exaustiva, ou seja, no se apresentara todas as variaes e mtodos deste tipo de analise, isto somente seria possvel com um livro. A analise de contedo embora tradicionalmente seja uma tcnica quantitativa, ha tambm a qualitativa que vem tomando vulto nos ltimos anos. Consideraes iniciais: Uma importante questo quanto a realizao de analise de contedo e a deciso se a analise ter por foco contedo latente ou manifesto. Analises referentes ao que o texto diz lidam com descrio visvel e componentes bvios referem-se a contedos manifestos que so contveis, uma abordagem quantitativa de analise de contedo. Por outro lado, analises quanto ao que o texto apresenta lidam com aspectos de relaes e envolvem a interpretao de significados ocultos do texto so referenciados como contedo latente, abordagem qualitativa (DOWNE-WAMBOLDT, 1992, KONDRACKI et al., 2002). Ambas abordagens, latente e manifesto, lidam com interpretao mas a interpretao varia em profundidade e nvel de abstrao. Assim sendo, a primeira deciso quanto a analise de contedo e se esta ser quantitativa ou qualitativa ou se fara uso de ambas (BABBIE, 1998). Universidade Nove de Julho - Uninove2014-09-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por ParesPeer-reviewed Articleapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/1204910.5585/remark.v13i4.2701ReMark - Revista Brasileira de Marketing; v. 13, n. 4 (2014): Edição Especial; 39-482177-5184reponame:REMark - Revista Brasileira de Marketinginstname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:RBMporhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/12049/5689https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/12049/5690Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remarkinfo:eu-repo/semantics/openAccessRossi, George BedinelliSerralvo, Francisco AntonioJoao, Belmiro Nascimento2022-01-18T15:40:46Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/12049Revistahttps://periodicos.uninove.br/remarkPRIhttps://periodicos.uninove.br/remark/oaiclaudiaraac@uol.com.br || admin@revistabrasileiramarketing.org || admin@revistabrasileiramarketing.org2177-51842177-5184opendoar:2022-01-18T15:40:46REMark - Revista Brasileira de Marketing - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false |
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