THE COMMUNICATION IN THE SPEECH OF THE HUMAN RIGHTS
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | REMark - Revista Brasileira de Marketing |
Texto Completo: | https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11687 |
Resumo: | In this article, it is analyzed how communication inscribes itself in the Human Rights' speech. For this purpose, it brings a study on international normative texts, focusing on communication approach. It will be worked extracts from the Universal Declaration of the Human Rights (1948) and from the final document of the Conference of Vienna (1993), related to the international plan of global scope; and the American Convention on Human Rights – Pact of San Jose, Costa Rica (1969), in the international plan of inter-American regional scope. The theoretical support for the analysis will be the theories of Mikhail Bakhtin on language, dialogical communication and speech. As a result, it intends to understand the communication concept for the Human Rights. |
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THE COMMUNICATION IN THE SPEECH OF THE HUMAN RIGHTSA COMUNICAÇÃO NO DISCURSO DOS DIREITOS HUMANOS - DA LIBERDADE DE EXPRESSÃO AO DIREITO HUMANO À COMUNICAÇÃOComunicação. Direitos Humanos. Textos normativos.In this article, it is analyzed how communication inscribes itself in the Human Rights' speech. For this purpose, it brings a study on international normative texts, focusing on communication approach. It will be worked extracts from the Universal Declaration of the Human Rights (1948) and from the final document of the Conference of Vienna (1993), related to the international plan of global scope; and the American Convention on Human Rights – Pact of San Jose, Costa Rica (1969), in the international plan of inter-American regional scope. The theoretical support for the analysis will be the theories of Mikhail Bakhtin on language, dialogical communication and speech. As a result, it intends to understand the communication concept for the Human Rights.Neste artigo, analisa-se como a comunicação se inscreve no discurso dos Direitos Humanos. Para tanto, faz-se um estudo sobre os textos normativos internacionais, com foco na abordagem da comunicação. Serão trabalhados trechos da Declaração Universal dos Direitos Humanos (1948) e do documento final da Conferência de Viena (1993), concernentes ao plano internacional de âmbito global, bem como da Convenção Americana de Direitos Humanos – Pacto de San José da Costa Rica (1969), no plano internacional de âmbito regional interamericano. O aporte teórico para a análise será o de Mikhail Bakhtin, sobre linguagem, comunicação dialógica e discurso. Como resultado, pretende-se chegar a uma compreensão do conceito de comunicação para os Direitos Humanos.Universidade Nove de Julho - Uninove2007-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por ParesPeer-reviewed Articleapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/1168710.5585/remark.v6i1.139ReMark - Revista Brasileira de Marketing; v. 6, n. 1 (2007); 13-202177-5184reponame:REMark - Revista Brasileira de Marketinginstname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:RBMporhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11687/5338Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remarkinfo:eu-repo/semantics/openAccessGomes, Raimunda Aline Lucena2019-06-14T20:07:07Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/11687Revistahttps://periodicos.uninove.br/remarkPRIhttps://periodicos.uninove.br/remark/oaiclaudiaraac@uol.com.br || admin@revistabrasileiramarketing.org || admin@revistabrasileiramarketing.org2177-51842177-5184opendoar:2019-06-14T20:07:07REMark - Revista Brasileira de Marketing - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false |
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