Utopia And Dystopia in the Communication: A Brief Discussion on the Ideal Communication Models

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Figueiredo, Carolina Dantas
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: REMark - Revista Brasileira de Marketing
Texto Completo: https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11719
Resumo: In this article we purpose to analyze two communication paradigms, the totalitarian and the democratic ones as ideal types. We take the weberian notion of ideal type to identify these paradigms, evaluating them through dystopian or utopian perspective, according to its more common representations.
id RBM-1_56b38d8c97034fa036879590c739285b
oai_identifier_str oai:https://periodicos.uninove.br:article/11719
network_acronym_str RBM-1
network_name_str REMark - Revista Brasileira de Marketing
repository_id_str
spelling Utopia And Dystopia in the Communication: A Brief Discussion on the Ideal Communication ModelsUtopias e Distopias na Comunicação: Uma Breve Discussão Sobre os Modelos Idealizados da ComunicaçãoComunicação democrática. Comunicação totalitária. Tipo ideal.In this article we purpose to analyze two communication paradigms, the totalitarian and the democratic ones as ideal types. We take the weberian notion of ideal type to identify these paradigms, evaluating them through dystopian or utopian perspective, according to its more common representations.Neste artigo, prope-se analisar dois paradigmas de comunicao, a totalitria e a democrtica como tipos ideais. Tomamos a noo weberiana de tipo ideal para identificar tais paradigmas, avaliando-os dentro de uma perspectiva distpica ou utpica, de acordo com as suas representaes mais recorrentes.Universidade Nove de Julho - Uninove2009-02-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por ParesPeer-reviewed Articleapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/1171910.5585/remark.v7i1.864ReMark - Revista Brasileira de Marketing; v. 7, n. 1 (2008); 91-982177-5184reponame:REMark - Revista Brasileira de Marketinginstname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:RBMporhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11719/5370Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remarkinfo:eu-repo/semantics/openAccessFigueiredo, Carolina Dantas2019-06-14T20:12:06Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/11719Revistahttps://periodicos.uninove.br/remarkPRIhttps://periodicos.uninove.br/remark/oaiclaudiaraac@uol.com.br || admin@revistabrasileiramarketing.org || admin@revistabrasileiramarketing.org2177-51842177-5184opendoar:2019-06-14T20:12:06REMark - Revista Brasileira de Marketing - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false
dc.title.none.fl_str_mv Utopia And Dystopia in the Communication: A Brief Discussion on the Ideal Communication Models
Utopias e Distopias na Comunicação: Uma Breve Discussão Sobre os Modelos Idealizados da Comunicação
title Utopia And Dystopia in the Communication: A Brief Discussion on the Ideal Communication Models
spellingShingle Utopia And Dystopia in the Communication: A Brief Discussion on the Ideal Communication Models
Figueiredo, Carolina Dantas
Comunicação democrática. Comunicação totalitária. Tipo ideal.
title_short Utopia And Dystopia in the Communication: A Brief Discussion on the Ideal Communication Models
title_full Utopia And Dystopia in the Communication: A Brief Discussion on the Ideal Communication Models
title_fullStr Utopia And Dystopia in the Communication: A Brief Discussion on the Ideal Communication Models
title_full_unstemmed Utopia And Dystopia in the Communication: A Brief Discussion on the Ideal Communication Models
title_sort Utopia And Dystopia in the Communication: A Brief Discussion on the Ideal Communication Models
author Figueiredo, Carolina Dantas
author_facet Figueiredo, Carolina Dantas
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Figueiredo, Carolina Dantas
dc.subject.por.fl_str_mv Comunicação democrática. Comunicação totalitária. Tipo ideal.
topic Comunicação democrática. Comunicação totalitária. Tipo ideal.
description In this article we purpose to analyze two communication paradigms, the totalitarian and the democratic ones as ideal types. We take the weberian notion of ideal type to identify these paradigms, evaluating them through dystopian or utopian perspective, according to its more common representations.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-02-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por Pares
Peer-reviewed Article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11719
10.5585/remark.v7i1.864
url https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11719
identifier_str_mv 10.5585/remark.v7i1.864
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11719/5370
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remark
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remark
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Nove de Julho - Uninove
publisher.none.fl_str_mv Universidade Nove de Julho - Uninove
dc.source.none.fl_str_mv ReMark - Revista Brasileira de Marketing; v. 7, n. 1 (2008); 91-98
2177-5184
reponame:REMark - Revista Brasileira de Marketing
instname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
instacron:RBM
instname_str Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
instacron_str RBM
institution RBM
reponame_str REMark - Revista Brasileira de Marketing
collection REMark - Revista Brasileira de Marketing
repository.name.fl_str_mv REMark - Revista Brasileira de Marketing - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
repository.mail.fl_str_mv claudiaraac@uol.com.br || admin@revistabrasileiramarketing.org || admin@revistabrasileiramarketing.org
_version_ 1799138641019142144