Utopia And Dystopia in the Communication: A Brief Discussion on the Ideal Communication Models
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | REMark - Revista Brasileira de Marketing |
Texto Completo: | https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11719 |
Resumo: | In this article we purpose to analyze two communication paradigms, the totalitarian and the democratic ones as ideal types. We take the weberian notion of ideal type to identify these paradigms, evaluating them through dystopian or utopian perspective, according to its more common representations. |
id |
RBM-1_56b38d8c97034fa036879590c739285b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:https://periodicos.uninove.br:article/11719 |
network_acronym_str |
RBM-1 |
network_name_str |
REMark - Revista Brasileira de Marketing |
repository_id_str |
|
spelling |
Utopia And Dystopia in the Communication: A Brief Discussion on the Ideal Communication ModelsUtopias e Distopias na Comunicação: Uma Breve Discussão Sobre os Modelos Idealizados da ComunicaçãoComunicação democrática. Comunicação totalitária. Tipo ideal.In this article we purpose to analyze two communication paradigms, the totalitarian and the democratic ones as ideal types. We take the weberian notion of ideal type to identify these paradigms, evaluating them through dystopian or utopian perspective, according to its more common representations.Neste artigo, prope-se analisar dois paradigmas de comunicao, a totalitria e a democrtica como tipos ideais. Tomamos a noo weberiana de tipo ideal para identificar tais paradigmas, avaliando-os dentro de uma perspectiva distpica ou utpica, de acordo com as suas representaes mais recorrentes.Universidade Nove de Julho - Uninove2009-02-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por ParesPeer-reviewed Articleapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/1171910.5585/remark.v7i1.864ReMark - Revista Brasileira de Marketing; v. 7, n. 1 (2008); 91-982177-5184reponame:REMark - Revista Brasileira de Marketinginstname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:RBMporhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11719/5370Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remarkinfo:eu-repo/semantics/openAccessFigueiredo, Carolina Dantas2019-06-14T20:12:06Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/11719Revistahttps://periodicos.uninove.br/remarkPRIhttps://periodicos.uninove.br/remark/oaiclaudiaraac@uol.com.br || admin@revistabrasileiramarketing.org || admin@revistabrasileiramarketing.org2177-51842177-5184opendoar:2019-06-14T20:12:06REMark - Revista Brasileira de Marketing - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Utopia And Dystopia in the Communication: A Brief Discussion on the Ideal Communication Models Utopias e Distopias na Comunicação: Uma Breve Discussão Sobre os Modelos Idealizados da Comunicação |
title |
Utopia And Dystopia in the Communication: A Brief Discussion on the Ideal Communication Models |
spellingShingle |
Utopia And Dystopia in the Communication: A Brief Discussion on the Ideal Communication Models Figueiredo, Carolina Dantas Comunicação democrática. Comunicação totalitária. Tipo ideal. |
title_short |
Utopia And Dystopia in the Communication: A Brief Discussion on the Ideal Communication Models |
title_full |
Utopia And Dystopia in the Communication: A Brief Discussion on the Ideal Communication Models |
title_fullStr |
Utopia And Dystopia in the Communication: A Brief Discussion on the Ideal Communication Models |
title_full_unstemmed |
Utopia And Dystopia in the Communication: A Brief Discussion on the Ideal Communication Models |
title_sort |
Utopia And Dystopia in the Communication: A Brief Discussion on the Ideal Communication Models |
author |
Figueiredo, Carolina Dantas |
author_facet |
Figueiredo, Carolina Dantas |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Figueiredo, Carolina Dantas |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Comunicação democrática. Comunicação totalitária. Tipo ideal. |
topic |
Comunicação democrática. Comunicação totalitária. Tipo ideal. |
description |
In this article we purpose to analyze two communication paradigms, the totalitarian and the democratic ones as ideal types. We take the weberian notion of ideal type to identify these paradigms, evaluating them through dystopian or utopian perspective, according to its more common representations. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-02-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por Pares Peer-reviewed Article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11719 10.5585/remark.v7i1.864 |
url |
https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11719 |
identifier_str_mv |
10.5585/remark.v7i1.864 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11719/5370 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remark info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remark |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Nove de Julho - Uninove |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Nove de Julho - Uninove |
dc.source.none.fl_str_mv |
ReMark - Revista Brasileira de Marketing; v. 7, n. 1 (2008); 91-98 2177-5184 reponame:REMark - Revista Brasileira de Marketing instname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE) instacron:RBM |
instname_str |
Universidade Nove de Julho (UNINOVE) |
instacron_str |
RBM |
institution |
RBM |
reponame_str |
REMark - Revista Brasileira de Marketing |
collection |
REMark - Revista Brasileira de Marketing |
repository.name.fl_str_mv |
REMark - Revista Brasileira de Marketing - Universidade Nove de Julho (UNINOVE) |
repository.mail.fl_str_mv |
claudiaraac@uol.com.br || admin@revistabrasileiramarketing.org || admin@revistabrasileiramarketing.org |
_version_ |
1799138641019142144 |