Panoramas and Perspectives for the Brazilian Journalism of XXI Century

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Tsutsui, Ana Lúcia Nishida
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: REMark - Revista Brasileira de Marketing
Texto Completo: https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11731
Resumo: In this article, it is intended to understand the changes in Brazilian journalism and its effects on the present journalistic practice. Therefore, it is made a historic research to prove that answers about the future of journalism can appear by the analysis of its course till then.
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spelling Panoramas and Perspectives for the Brazilian Journalism of XXI CenturyCenários e Perspectivas para o Jornalismo Brasileiro do Século XXIJornalismo. Mudanças. Perspectivas. Sociedade.In this article, it is intended to understand the changes in Brazilian journalism and its effects on the present journalistic practice. Therefore, it is made a historic research to prove that answers about the future of journalism can appear by the analysis of its course till then.Neste artigo, busca-se compreender as mudanas que se operaram no jornalismo brasileiro e seus efeitos sobre a prtica jornalstica atual. Para isso, recorre-se a um resgate histrico para comprovar que as respostas sobre o futuro do jornalismo podem surgir justamente pela anlise da trajetria percorrida at o momento.Universidade Nove de Julho - Uninove2009-08-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por ParesPeer-reviewed Articleapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/1173110.5585/remark.v7i2.1629ReMark - Revista Brasileira de Marketing; v. 7, n. 2 (2008); 203-2062177-5184reponame:REMark - Revista Brasileira de Marketinginstname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:RBMporhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11731/5382Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remarkinfo:eu-repo/semantics/openAccessTsutsui, Ana Lúcia Nishida2022-01-18T14:48:20Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/11731Revistahttps://periodicos.uninove.br/remarkPRIhttps://periodicos.uninove.br/remark/oaiclaudiaraac@uol.com.br || admin@revistabrasileiramarketing.org || admin@revistabrasileiramarketing.org2177-51842177-5184opendoar:2022-01-18T14:48:20REMark - Revista Brasileira de Marketing - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false
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