The Dimension of Policies to Foster Employability in Higher Education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Boffo, Vanna
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Gamberi, Letizia, Odusanya, Anike, Akkeila, Reem
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.25749/sis.25573
Resumo: The emphasis on graduates’ employability is a significant challenge for universities to support their transitions to the labour market, especially in countries with high youth unemployment rates. The concept of employability and its main definitions constitute the framework of this paper, according to which its influence on higher education policies and practices is considered. In the context of knowledge economies and high-skilled labour demands, employability acts as an educational process that supports the transition from university to work. In this regard, the study directly addresses adult education studies, their impact on career pathways and resourcefulness in the development of a life plan. Based on this framework, the paper illustrates a comparative analysis of employability policies that influence higher education strategies in in Italy, Nigeria and Palestine.
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spelling The Dimension of Policies to Foster Employability in Higher EducationLa Dimensión de la Empleabilidad en Las Políticas de Educación SuperiorA Dimensão da Empregabilidade nas Políticas para o Ensino SuperiorArticlesThe emphasis on graduates’ employability is a significant challenge for universities to support their transitions to the labour market, especially in countries with high youth unemployment rates. The concept of employability and its main definitions constitute the framework of this paper, according to which its influence on higher education policies and practices is considered. In the context of knowledge economies and high-skilled labour demands, employability acts as an educational process that supports the transition from university to work. In this regard, the study directly addresses adult education studies, their impact on career pathways and resourcefulness in the development of a life plan. Based on this framework, the paper illustrates a comparative analysis of employability policies that influence higher education strategies in in Italy, Nigeria and Palestine.Enfatizar la empleabilidad de los graduados es un desafío importante para las universidades para apoyar la transición al mercado laboral, particularmente en países con altas tasas de desempleo juvenil. El concepto de empleabilidad y sus principales definiciones forman el marco de este artículo, según el cual se analiza su influencia en las políticas y prácticas de la educación superior. En el contexto de las economías del conocimiento y la demanda de trabajadores altamente calificados, la empleabilidad actúa como un proceso educativo que apoya la transición de la universidad al trabajo. En ese sentido, este estudio aborda directamente los estudios sobre la educación de adultos, el impacto del concepto en las trayectorias profesionales y las competencias de elaboración de un proyecto de vida. Basado en este marco, el artículo ilustra un análisis comparativo de las políticas de empleabilidad que influyen en las estrategias de educación superior en Italia, Nigeria y Palestina.A empregabilidade de licenciados é um desafio importante para as universidades apoiarem a transição para o mercado laboral, principalmente em países com taxas elevadas de desemprego entre os jovens. O conceito de empregabilidade e as suas principais definições constituem o enquadramento deste artigo, segundo o qual se analisa a sua influência nas políticas e práticas do ensino superior. No contexto das economias do conhecimento e da procura de trabalhadores altamente qualificados, a empregabilidade surge como um processo educacional que apoia a transição da universidade para o trabalho. A este respeito, este texto aborda estudos sobre educação de adultos, o impacto do conceito nos percursos de carreira e capacidades de desenvolvimento de um plano de vida. Tendo por base este enquadramento, o artigo inclui uma análise comparativa de políticas de empregabilidade que influenciam as estratégias do ensino superior em Itália, na Nigéria e na Palestina.Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)2022-06-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.25749/sis.25573eng2182-96402182-8474Boffo, VannaGamberi, LetiziaOdusanya, AnikeAkkeila, Reeminfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-06-23T08:15:25Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/25573Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:58:56.986819Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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