Higher Education Employability Programmes and Experiences

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Galeotti, Glenda
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Daddi, Debora, Yinusa, Oyekunle, Al-haddad, Abdallah
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.25749/sis.25656
Resumo: The employability of young graduates has gained increasing importance in the world of work of the 21st century. Higher education (HE) institutions churn out millions of graduates annually to the labour market, but at the same time, employers highlight their lack of requisite skills to sustain employment opportunities. The literature extensively illustrates the relevance of employability programmes in supporting the connection between these two parties throughout the educational process. This paper presents the findings of a comparative analysis on the extent to which HE institutions' employability programmes in Italy, Nigeria, and Palestine promote career development skills in young adults.  The analysis highlights different backgrounds and levels of structuring of the programmes for reducing youth unemployment. Nonetheless, a common trend is observable in the strong synergy with stakeholders in the development and organisation of programmes in order to respond to labour market requirements and students’ aspirations.
id RCAP_97166f0b8b3cccc31d56060a71311847
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/25656
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Higher Education Employability Programmes and ExperiencesProgramas y Experiencias de Empleo en Educación SuperiorProgramas e Experiências de Empregabilidade do Ensino SuperiorArticlesThe employability of young graduates has gained increasing importance in the world of work of the 21st century. Higher education (HE) institutions churn out millions of graduates annually to the labour market, but at the same time, employers highlight their lack of requisite skills to sustain employment opportunities. The literature extensively illustrates the relevance of employability programmes in supporting the connection between these two parties throughout the educational process. This paper presents the findings of a comparative analysis on the extent to which HE institutions' employability programmes in Italy, Nigeria, and Palestine promote career development skills in young adults.  The analysis highlights different backgrounds and levels of structuring of the programmes for reducing youth unemployment. Nonetheless, a common trend is observable in the strong synergy with stakeholders in the development and organisation of programmes in order to respond to labour market requirements and students’ aspirations.La empleabilidad de los jóvenes titulados ha cobrado cada vez más importancia en el mundo laboral del siglo XXI. Cada año, las instituciones de educación superior (ES) producen millones de graduados para el mercado laboral, pero al mismo tiempo, los empleadores destacan su falta de habilidades necesarias para mantener las oportunidades de empleo. La literatura ilustra ampliamente la importancia de los programas de empleabilidad para apoyar el vínculo entre estos dos lados a lo largo del proceso educativo. Este artículo presenta los resultados de un análisis comparativo de la medida en que los programas de empleabilidad en instituciones de educación superior en Italia, Nigeria y Palestina promueven habilidades de desarrollo profesional en jóvenes. El análisis destaca diferentes orígenes y grados de estructuración de los programas para reducir el desempleo juvenil. Aun así, existe un hilo conductor en la fuerte sinergia con los actores en el desarrollo y organización de programas para responder a las demandas del mercado laboral y las aspiraciones de los propios estudiantes.A empregabilidade de jovens licenciados tem vindo a ganhar cada vez mais importância no mundo de trabalho do século XXI. Todos os anos, as instituições de ensino superior (HE) produzem milhões de licenciados para o mercado de trabalho, mas, ao mesmo tempo, os empregadores realçam a sua falta de competências exigidas para sustentarem oportunidades de empregabilidade. A literatura ilustra amplamente a importância dos programas de empregabilidade no apoio à ligação entre estes dois lados ao longo do processo educacional. Este artigo apresenta os resultados de uma análise comparada sobre os programas de empregabilidade de instituições IE na Itália, na Nigéria e na Palestina e de como estes programas promovem competências para o desenvolvimento da carreira, em jovens adultos. A análise realça diferentes origens e graus de estruturação dos programas para reduzir o desemprego juvenil. Mesmo assim, observa-se um traço comum na forte sinergia com as partes interessadas no desenvolvimento e organização de programas de modo a responder às exigências do mercado laboral e às aspirações dos próprios estudantes.Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)2022-06-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.25749/sis.25656eng2182-96402182-8474Galeotti, GlendaDaddi, DeboraYinusa, OyekunleAl-haddad, Abdallahinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-06-23T08:15:25Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/25656Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:58:57.070424Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Higher Education Employability Programmes and Experiences
Programas y Experiencias de Empleo en Educación Superior
Programas e Experiências de Empregabilidade do Ensino Superior
title Higher Education Employability Programmes and Experiences
spellingShingle Higher Education Employability Programmes and Experiences
Galeotti, Glenda
Articles
title_short Higher Education Employability Programmes and Experiences
title_full Higher Education Employability Programmes and Experiences
title_fullStr Higher Education Employability Programmes and Experiences
title_full_unstemmed Higher Education Employability Programmes and Experiences
title_sort Higher Education Employability Programmes and Experiences
author Galeotti, Glenda
author_facet Galeotti, Glenda
Daddi, Debora
Yinusa, Oyekunle
Al-haddad, Abdallah
author_role author
author2 Daddi, Debora
Yinusa, Oyekunle
Al-haddad, Abdallah
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Galeotti, Glenda
Daddi, Debora
Yinusa, Oyekunle
Al-haddad, Abdallah
dc.subject.por.fl_str_mv Articles
topic Articles
description The employability of young graduates has gained increasing importance in the world of work of the 21st century. Higher education (HE) institutions churn out millions of graduates annually to the labour market, but at the same time, employers highlight their lack of requisite skills to sustain employment opportunities. The literature extensively illustrates the relevance of employability programmes in supporting the connection between these two parties throughout the educational process. This paper presents the findings of a comparative analysis on the extent to which HE institutions' employability programmes in Italy, Nigeria, and Palestine promote career development skills in young adults.  The analysis highlights different backgrounds and levels of structuring of the programmes for reducing youth unemployment. Nonetheless, a common trend is observable in the strong synergy with stakeholders in the development and organisation of programmes in order to respond to labour market requirements and students’ aspirations.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-06-30
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.25749/sis.25656
url https://doi.org/10.25749/sis.25656
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv 2182-9640
2182-8474
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130456129536000