Reconhecer e validar para incluir
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.22/4166 |
Resumo: | The New Opportunities Center (NOC), of the Center for integrated Education and Vocational Training, involve, in their work, many adults with intellectual disabilities and developed, with the Oporto School of Education, an action research project, wich took major concerns for reflection, training and monitoring of educative practices. Thus, through a consistent process of reviewing the work done, we had the opportunity to reflect on the practices of recognition and validation of competences acquired by adults throughout their lives, especially considering the demands and challenges faced by the NOC that are involving people with limited cognitive functioning. |
id |
RCAP_0492f28a68d0a805bbb73bd792ffe77b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:recipp.ipp.pt:10400.22/4166 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Reconhecer e validar para incluirEducação e formação de adultosCompetênciasValidaçãoInclusãoThe New Opportunities Center (NOC), of the Center for integrated Education and Vocational Training, involve, in their work, many adults with intellectual disabilities and developed, with the Oporto School of Education, an action research project, wich took major concerns for reflection, training and monitoring of educative practices. Thus, through a consistent process of reviewing the work done, we had the opportunity to reflect on the practices of recognition and validation of competences acquired by adults throughout their lives, especially considering the demands and challenges faced by the NOC that are involving people with limited cognitive functioning.LivPsicRepositório Científico do Instituto Politécnico do PortoRothes, Luís2014-03-12T12:26:20Z20112011-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.22/4166por2182-5157info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-13T12:44:11Zoai:recipp.ipp.pt:10400.22/4166Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:25:06.095407Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Reconhecer e validar para incluir |
title |
Reconhecer e validar para incluir |
spellingShingle |
Reconhecer e validar para incluir Rothes, Luís Educação e formação de adultos Competências Validação Inclusão |
title_short |
Reconhecer e validar para incluir |
title_full |
Reconhecer e validar para incluir |
title_fullStr |
Reconhecer e validar para incluir |
title_full_unstemmed |
Reconhecer e validar para incluir |
title_sort |
Reconhecer e validar para incluir |
author |
Rothes, Luís |
author_facet |
Rothes, Luís |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório Científico do Instituto Politécnico do Porto |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rothes, Luís |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação e formação de adultos Competências Validação Inclusão |
topic |
Educação e formação de adultos Competências Validação Inclusão |
description |
The New Opportunities Center (NOC), of the Center for integrated Education and Vocational Training, involve, in their work, many adults with intellectual disabilities and developed, with the Oporto School of Education, an action research project, wich took major concerns for reflection, training and monitoring of educative practices. Thus, through a consistent process of reviewing the work done, we had the opportunity to reflect on the practices of recognition and validation of competences acquired by adults throughout their lives, especially considering the demands and challenges faced by the NOC that are involving people with limited cognitive functioning. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011 2011-01-01T00:00:00Z 2014-03-12T12:26:20Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.22/4166 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.22/4166 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
2182-5157 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
LivPsic |
publisher.none.fl_str_mv |
LivPsic |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799131344368828416 |