Reconhecer e validar para incluir

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rothes, Luís
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.22/4166
Resumo: The New Opportunities Center (NOC), of the Center for integrated Education and Vocational Training, involve, in their work, many adults with intellectual disabilities and developed, with the Oporto School of Education, an action research project, wich took major concerns for reflection, training and monitoring of educative practices. Thus, through a consistent process of reviewing the work done, we had the opportunity to reflect on the practices of recognition and validation of competences acquired by adults throughout their lives, especially considering the demands and challenges faced by the NOC that are involving people with limited cognitive functioning.
id RCAP_0492f28a68d0a805bbb73bd792ffe77b
oai_identifier_str oai:recipp.ipp.pt:10400.22/4166
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Reconhecer e validar para incluirEducação e formação de adultosCompetênciasValidaçãoInclusãoThe New Opportunities Center (NOC), of the Center for integrated Education and Vocational Training, involve, in their work, many adults with intellectual disabilities and developed, with the Oporto School of Education, an action research project, wich took major concerns for reflection, training and monitoring of educative practices. Thus, through a consistent process of reviewing the work done, we had the opportunity to reflect on the practices of recognition and validation of competences acquired by adults throughout their lives, especially considering the demands and challenges faced by the NOC that are involving people with limited cognitive functioning.LivPsicRepositório Científico do Instituto Politécnico do PortoRothes, Luís2014-03-12T12:26:20Z20112011-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.22/4166por2182-5157info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-13T12:44:11Zoai:recipp.ipp.pt:10400.22/4166Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:25:06.095407Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Reconhecer e validar para incluir
title Reconhecer e validar para incluir
spellingShingle Reconhecer e validar para incluir
Rothes, Luís
Educação e formação de adultos
Competências
Validação
Inclusão
title_short Reconhecer e validar para incluir
title_full Reconhecer e validar para incluir
title_fullStr Reconhecer e validar para incluir
title_full_unstemmed Reconhecer e validar para incluir
title_sort Reconhecer e validar para incluir
author Rothes, Luís
author_facet Rothes, Luís
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Repositório Científico do Instituto Politécnico do Porto
dc.contributor.author.fl_str_mv Rothes, Luís
dc.subject.por.fl_str_mv Educação e formação de adultos
Competências
Validação
Inclusão
topic Educação e formação de adultos
Competências
Validação
Inclusão
description The New Opportunities Center (NOC), of the Center for integrated Education and Vocational Training, involve, in their work, many adults with intellectual disabilities and developed, with the Oporto School of Education, an action research project, wich took major concerns for reflection, training and monitoring of educative practices. Thus, through a consistent process of reviewing the work done, we had the opportunity to reflect on the practices of recognition and validation of competences acquired by adults throughout their lives, especially considering the demands and challenges faced by the NOC that are involving people with limited cognitive functioning.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011
2011-01-01T00:00:00Z
2014-03-12T12:26:20Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10400.22/4166
url http://hdl.handle.net/10400.22/4166
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 2182-5157
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv LivPsic
publisher.none.fl_str_mv LivPsic
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799131344368828416