Popularity and broadcasting power of messages on twitter: the case of the announcement of the Spanish elections in 2016
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.58050/comunicando.v5i2.216 |
Resumo: | With the emergence of social media, a change of the political communication ecosystem has occurred. Therefore, this study evaluates the presence, popularity and importance of different actors in the dissemination of messages regarding the announcement of repeat elections in Spain, on Twitter. Among the 1268 actors, stand out leaders of the PSOE and the PP, who transfer their symbolic capital to the digital environment, and some citizens, who become popular as a result of the messages they share. However, these popular actors are not the most relevant when it comes to promote the flow of information. In the diffusion of messages stand out other citizens and two political actors. Media do not have a prominent place in the diffusion of these messages. |
id |
RCAP_057e908fd3ae42e127ba6fa71ca97709 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistacomunicando.sopcom.pt:article/216 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Popularity and broadcasting power of messages on twitter: the case of the announcement of the Spanish elections in 2016Popularidade e poder de difusão das mensagens no Twitter: o caso do anúncio das eleições espanholas em 2016elections in Spainpopularitydiffusion of the messagetwittereleições em Espanhapopularidadedifusão da mensagemtwitterWith the emergence of social media, a change of the political communication ecosystem has occurred. Therefore, this study evaluates the presence, popularity and importance of different actors in the dissemination of messages regarding the announcement of repeat elections in Spain, on Twitter. Among the 1268 actors, stand out leaders of the PSOE and the PP, who transfer their symbolic capital to the digital environment, and some citizens, who become popular as a result of the messages they share. However, these popular actors are not the most relevant when it comes to promote the flow of information. In the diffusion of messages stand out other citizens and two political actors. Media do not have a prominent place in the diffusion of these messages.Com o surgimento dos social media, assistimos a uma mudança do ecossistema de comunicação política. Por isso, este estudo avalia a presença, a popularidade e a importância de diferentes atores na difusão de mensagens relativas ao anúncio da repetição de eleições em Espanha, no Twitter. Entre os 1268 atores, destacam-se os líderes do PSOE e o do PP, que transferem o seu capital simbólico para o digital, e cidadãos que se tornam populares pelas mensagens que partilham. Estes atores populares não são, contudo, os que mais promovem o fluxo de informação. Na difusão das mensagens destacam-se outros cidadãos e dois atores políticos. Os media não são centrais na difusão destas mensagens.Sopcom2016-12-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.58050/comunicando.v5i2.216https://doi.org/10.58050/comunicando.v5i2.216Revista Comunicando; Vol. 5 No. 2 (2016): History and Contemporaneity Producing Views on Communication; 36 - 63Revista Comunicando; Vol. 5 Núm. 2 (2016): Historia y Cuestiones Contemporáneas; 36 - 63Revista Comunicando; Vol. 5 N.º 2 (2016): A História e a Contemporaneidade Produzindo Olhares Sobre a Comunicação; 36 - 632182-4037reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/216https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/216/150Mourão, MarisaSá, Ritainfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-03-16T08:29:07Zoai:revistacomunicando.sopcom.pt:article/216Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T04:01:34.470835Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Popularity and broadcasting power of messages on twitter: the case of the announcement of the Spanish elections in 2016 Popularidade e poder de difusão das mensagens no Twitter: o caso do anúncio das eleições espanholas em 2016 |
title |
Popularity and broadcasting power of messages on twitter: the case of the announcement of the Spanish elections in 2016 |
spellingShingle |
Popularity and broadcasting power of messages on twitter: the case of the announcement of the Spanish elections in 2016 Mourão, Marisa elections in Spain popularity diffusion of the message eleições em Espanha popularidade difusão da mensagem |
title_short |
Popularity and broadcasting power of messages on twitter: the case of the announcement of the Spanish elections in 2016 |
title_full |
Popularity and broadcasting power of messages on twitter: the case of the announcement of the Spanish elections in 2016 |
title_fullStr |
Popularity and broadcasting power of messages on twitter: the case of the announcement of the Spanish elections in 2016 |
title_full_unstemmed |
Popularity and broadcasting power of messages on twitter: the case of the announcement of the Spanish elections in 2016 |
title_sort |
Popularity and broadcasting power of messages on twitter: the case of the announcement of the Spanish elections in 2016 |
author |
Mourão, Marisa |
author_facet |
Mourão, Marisa Sá, Rita |
author_role |
author |
author2 |
Sá, Rita |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mourão, Marisa Sá, Rita |
dc.subject.por.fl_str_mv |
elections in Spain popularity diffusion of the message eleições em Espanha popularidade difusão da mensagem |
topic |
elections in Spain popularity diffusion of the message eleições em Espanha popularidade difusão da mensagem |
description |
With the emergence of social media, a change of the political communication ecosystem has occurred. Therefore, this study evaluates the presence, popularity and importance of different actors in the dissemination of messages regarding the announcement of repeat elections in Spain, on Twitter. Among the 1268 actors, stand out leaders of the PSOE and the PP, who transfer their symbolic capital to the digital environment, and some citizens, who become popular as a result of the messages they share. However, these popular actors are not the most relevant when it comes to promote the flow of information. In the diffusion of messages stand out other citizens and two political actors. Media do not have a prominent place in the diffusion of these messages. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-30 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.58050/comunicando.v5i2.216 https://doi.org/10.58050/comunicando.v5i2.216 |
url |
https://doi.org/10.58050/comunicando.v5i2.216 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/216 https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/216/150 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sopcom |
publisher.none.fl_str_mv |
Sopcom |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Comunicando; Vol. 5 No. 2 (2016): History and Contemporaneity Producing Views on Communication; 36 - 63 Revista Comunicando; Vol. 5 Núm. 2 (2016): Historia y Cuestiones Contemporáneas; 36 - 63 Revista Comunicando; Vol. 5 N.º 2 (2016): A História e a Contemporaneidade Produzindo Olhares Sobre a Comunicação; 36 - 63 2182-4037 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799138188792430592 |