Algoritmo de Grafos Cíclico para Geração de Dungeons

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Amaral, Gonçalo Pessoa de Amorim Megre do
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10451/61543
Resumo: Tese de mestrado, Engenharia Informática, 2023, Universidade de Lisboa, Faculdade de Ciências
id RCAP_087f860fe4923e0f957284d34e5ee739
oai_identifier_str oai:repositorio.ul.pt:10451/61543
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Algoritmo de Grafos Cíclico para Geração de DungeonsCiclosGeração, RoguelikeMasmorrasTeses de mestrado - 2023Departamento de InformáticaTese de mestrado, Engenharia Informática, 2023, Universidade de Lisboa, Faculdade de CiênciasThis thesis is about the implementations of Procedural Content Generation (PCG) in games development. The video game industry continues to grow strong, with new products being launched every year that are ever more elaborate and sophisticated, both in terms of graphics and game mechanics, and above all, increasingly challenging products to either play or develop. PCG becomes particularly interesting in this context, as it is a method by which it is possible to create new content of various natures (generation of music, art, graphics, scenarios, items, missions, etc.) in an assisted or fully autonomous way. This methodology is extremely useful in the development of video games, facilitating and significantly improving their production process, by allowing the game developers to innovate the way content is generated, by creating new or different experiences for players; for facilitating the bypassing of possible hardware restrictions, finding different and innovative ways to overcome these challenges or for increasing the productivity of workers in companies and game studios without increasing (or very little) production costs. Another advantage of this technology is the increase of replayability in games, for example, generating new dungeons so that the player can get more out of his game, staying entertained for a longer period of time. In this dissertation, I explore the implementation of a cyclic graph algorithm for the generation of dungeons, and compare this algorithm to other known algorithms, such as the Walker, Branching Trees and one based on the game engine’s physics engine. For this, I will develop a roguelike game to experiment and analyze if the cyclic graph algorithm is viable for the creation of dungeons (and consequently levels in games) and I will compare this algorithm to the others mentioned above, regarding their advantages, disadvantages and differences regarding their implementations.Moniz, Luís Manuel Ferreira Fernandes, 1968-Repositório da Universidade de LisboaAmaral, Gonçalo Pessoa de Amorim Megre do2023-12-27T13:37:04Z202320232023-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/61543porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-01-01T01:16:50Zoai:repositorio.ul.pt:10451/61543Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:57:02.519049Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Algoritmo de Grafos Cíclico para Geração de Dungeons
title Algoritmo de Grafos Cíclico para Geração de Dungeons
spellingShingle Algoritmo de Grafos Cíclico para Geração de Dungeons
Amaral, Gonçalo Pessoa de Amorim Megre do
Ciclos
Geração, Roguelike
Masmorras
Teses de mestrado - 2023
Departamento de Informática
title_short Algoritmo de Grafos Cíclico para Geração de Dungeons
title_full Algoritmo de Grafos Cíclico para Geração de Dungeons
title_fullStr Algoritmo de Grafos Cíclico para Geração de Dungeons
title_full_unstemmed Algoritmo de Grafos Cíclico para Geração de Dungeons
title_sort Algoritmo de Grafos Cíclico para Geração de Dungeons
author Amaral, Gonçalo Pessoa de Amorim Megre do
author_facet Amaral, Gonçalo Pessoa de Amorim Megre do
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Moniz, Luís Manuel Ferreira Fernandes, 1968-
Repositório da Universidade de Lisboa
dc.contributor.author.fl_str_mv Amaral, Gonçalo Pessoa de Amorim Megre do
dc.subject.por.fl_str_mv Ciclos
Geração, Roguelike
Masmorras
Teses de mestrado - 2023
Departamento de Informática
topic Ciclos
Geração, Roguelike
Masmorras
Teses de mestrado - 2023
Departamento de Informática
description Tese de mestrado, Engenharia Informática, 2023, Universidade de Lisboa, Faculdade de Ciências
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-12-27T13:37:04Z
2023
2023
2023-01-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10451/61543
url http://hdl.handle.net/10451/61543
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799136454300925952