O ensino da História no 3º ciclo de escolaridade obrigatória : os interesses dos alunos e a prática docente

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barreira, Aníbal
Data de Publicação: 2001
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10216/13732
Resumo: A search for information was put in practise in several schools in Oporto and its sur-roundings, in order to compare what students of the 9th form think over History, its contents, resources, classroom performing, evaluation and tools for learning. Though it deals with a sample (175 students) their answers make possible to come to some conclusions, which, combined with some other recent studies about Portuguese and European students, can help us to understand their interests and to adapt the method of teaching History in order to acquire a large range of historical knowledge, so that they get an irreplaceable place in their curriculum.
id RCAP_0969290a82d1f87822a321cee51d52cf
oai_identifier_str oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/13732
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling O ensino da História no 3º ciclo de escolaridade obrigatória : os interesses dos alunos e a prática docenteHistória - EnsinoA search for information was put in practise in several schools in Oporto and its sur-roundings, in order to compare what students of the 9th form think over History, its contents, resources, classroom performing, evaluation and tools for learning. Though it deals with a sample (175 students) their answers make possible to come to some conclusions, which, combined with some other recent studies about Portuguese and European students, can help us to understand their interests and to adapt the method of teaching History in order to acquire a large range of historical knowledge, so that they get an irreplaceable place in their curriculum.Porto : Universidade do Porto. Faculdade de Letras20012001-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10216/13732porBarreira, Aníbalinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T13:38:55Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/13732Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T23:44:46.588360Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv O ensino da História no 3º ciclo de escolaridade obrigatória : os interesses dos alunos e a prática docente
title O ensino da História no 3º ciclo de escolaridade obrigatória : os interesses dos alunos e a prática docente
spellingShingle O ensino da História no 3º ciclo de escolaridade obrigatória : os interesses dos alunos e a prática docente
Barreira, Aníbal
História - Ensino
title_short O ensino da História no 3º ciclo de escolaridade obrigatória : os interesses dos alunos e a prática docente
title_full O ensino da História no 3º ciclo de escolaridade obrigatória : os interesses dos alunos e a prática docente
title_fullStr O ensino da História no 3º ciclo de escolaridade obrigatória : os interesses dos alunos e a prática docente
title_full_unstemmed O ensino da História no 3º ciclo de escolaridade obrigatória : os interesses dos alunos e a prática docente
title_sort O ensino da História no 3º ciclo de escolaridade obrigatória : os interesses dos alunos e a prática docente
author Barreira, Aníbal
author_facet Barreira, Aníbal
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Barreira, Aníbal
dc.subject.por.fl_str_mv História - Ensino
topic História - Ensino
description A search for information was put in practise in several schools in Oporto and its sur-roundings, in order to compare what students of the 9th form think over History, its contents, resources, classroom performing, evaluation and tools for learning. Though it deals with a sample (175 students) their answers make possible to come to some conclusions, which, combined with some other recent studies about Portuguese and European students, can help us to understand their interests and to adapt the method of teaching History in order to acquire a large range of historical knowledge, so that they get an irreplaceable place in their curriculum.
publishDate 2001
dc.date.none.fl_str_mv 2001
2001-01-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10216/13732
url http://hdl.handle.net/10216/13732
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Porto : Universidade do Porto. Faculdade de Letras
publisher.none.fl_str_mv Porto : Universidade do Porto. Faculdade de Letras
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799135764060045313