O ensino da História no 3º ciclo de escolaridade obrigatória : os interesses dos alunos e a prática docente
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2001 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10216/13732 |
Resumo: | A search for information was put in practise in several schools in Oporto and its sur-roundings, in order to compare what students of the 9th form think over History, its contents, resources, classroom performing, evaluation and tools for learning. Though it deals with a sample (175 students) their answers make possible to come to some conclusions, which, combined with some other recent studies about Portuguese and European students, can help us to understand their interests and to adapt the method of teaching History in order to acquire a large range of historical knowledge, so that they get an irreplaceable place in their curriculum. |
id |
RCAP_0969290a82d1f87822a321cee51d52cf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/13732 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
O ensino da História no 3º ciclo de escolaridade obrigatória : os interesses dos alunos e a prática docenteHistória - EnsinoA search for information was put in practise in several schools in Oporto and its sur-roundings, in order to compare what students of the 9th form think over History, its contents, resources, classroom performing, evaluation and tools for learning. Though it deals with a sample (175 students) their answers make possible to come to some conclusions, which, combined with some other recent studies about Portuguese and European students, can help us to understand their interests and to adapt the method of teaching History in order to acquire a large range of historical knowledge, so that they get an irreplaceable place in their curriculum.Porto : Universidade do Porto. Faculdade de Letras20012001-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10216/13732porBarreira, Aníbalinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T13:38:55Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/13732Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T23:44:46.588360Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
O ensino da História no 3º ciclo de escolaridade obrigatória : os interesses dos alunos e a prática docente |
title |
O ensino da História no 3º ciclo de escolaridade obrigatória : os interesses dos alunos e a prática docente |
spellingShingle |
O ensino da História no 3º ciclo de escolaridade obrigatória : os interesses dos alunos e a prática docente Barreira, Aníbal História - Ensino |
title_short |
O ensino da História no 3º ciclo de escolaridade obrigatória : os interesses dos alunos e a prática docente |
title_full |
O ensino da História no 3º ciclo de escolaridade obrigatória : os interesses dos alunos e a prática docente |
title_fullStr |
O ensino da História no 3º ciclo de escolaridade obrigatória : os interesses dos alunos e a prática docente |
title_full_unstemmed |
O ensino da História no 3º ciclo de escolaridade obrigatória : os interesses dos alunos e a prática docente |
title_sort |
O ensino da História no 3º ciclo de escolaridade obrigatória : os interesses dos alunos e a prática docente |
author |
Barreira, Aníbal |
author_facet |
Barreira, Aníbal |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barreira, Aníbal |
dc.subject.por.fl_str_mv |
História - Ensino |
topic |
História - Ensino |
description |
A search for information was put in practise in several schools in Oporto and its sur-roundings, in order to compare what students of the 9th form think over History, its contents, resources, classroom performing, evaluation and tools for learning. Though it deals with a sample (175 students) their answers make possible to come to some conclusions, which, combined with some other recent studies about Portuguese and European students, can help us to understand their interests and to adapt the method of teaching History in order to acquire a large range of historical knowledge, so that they get an irreplaceable place in their curriculum. |
publishDate |
2001 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2001 2001-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10216/13732 |
url |
http://hdl.handle.net/10216/13732 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Porto : Universidade do Porto. Faculdade de Letras |
publisher.none.fl_str_mv |
Porto : Universidade do Porto. Faculdade de Letras |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799135764060045313 |