What do managers do? Managing shopping centres

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cruz, Sofia Alexandra
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.7458/SPP2014753575
Resumo: Scientists have spent a lot of time looking at professional managerial activities.However, so far not much is known about its nature in specific organisational contexts. This articleoffers an analysis of the activity of managing shopping centres. The author uses semi-directedinterviews of managers to argue that their work is configured in a process and as a product ofinteraction with the mall’s organisational culture. The latter is said to mobilise managers byinstilling a spirit of adherence in action, which they in turn spread to the other organisationalactors in such a way as to achieve the desired commercial and financial results.
id RCAP_10b634146af862cd1635852ad241574a
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/3575
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling What do managers do? Managing shopping centres¿Qué hacen los gestores? La actividad de gestión de centros comercialesQue font les gestionnaires? La gestion des centres commerciauxO que fazem os gestores? A atividade gestionária de centros comerciaisArtigosScientists have spent a lot of time looking at professional managerial activities.However, so far not much is known about its nature in specific organisational contexts. This articleoffers an analysis of the activity of managing shopping centres. The author uses semi-directedinterviews of managers to argue that their work is configured in a process and as a product ofinteraction with the mall’s organisational culture. The latter is said to mobilise managers byinstilling a spirit of adherence in action, which they in turn spread to the other organisationalactors in such a way as to achieve the desired commercial and financial results.La actividad profesional de gestión ha merecido una atención científica considerable. Sin embargo, se sabe todavía poco sobre la naturaleza de esta actividad en contextos organizacionales particulares. Este artículo propone, así, un ejercicio analítico sobre la naturaleza de la actividad de gestión de centros comerciales. A partir de entrevistas semi-directivas con gestores, se argumenta que la configuración de su actividad de trabajo es proceso y producto de la interacción con la cultura organizacional del centro comercial. Esta los moviliza subjetivamente mediante un espíritu de adhesión inscrito en la acción, que a su vez diseminan por los actores restantes organizacionales en el sentido de cumplir los resultados comerciales y financieros esperados.L’activité professionnelle de la gestion suscite une attention scientifique considérable. Cependant, on sait  encore peu de chose sur la nature de cette activité dans les contextes organisationnels particuliers. Cet article propose un exercice analytique sur la nature de la gestion des centres commerciaux. À partir d’entretiens semi-dirigés auprès de gestionnaires, l’article soutient que la configuration de leur activité professionnelle est un processus et un produit de l’interaction avec la culture organisationnelle du centre commercial. Celle-ci les mobilise subjectivement par le biais d’un esprit d’adhésion inscrit dans l’action, qu’ils répandent à leur tour auprès des autres acteurs de l’organisation afin d’atteindre les résultats commerciaux et financiers espérés.A atividade profissional da gestão tem merecido uma atenção científica considerável.Porém, sabe-se ainda pouco sobre a natureza desta atividade em contextos organizacionaisparticulares. Este artigo propõe, assim, um exercício analítico sobre a natureza da atividadegestionária de centros comerciais. A partir de entrevistas semidiretivas com gestores,argumenta-se que a configuração da sua atividade de trabalho é processo e produto da interaçãocom a cultura organizacional do centro comercial. Esta mobiliza-os subjetivamente mediante umespírito de adesão inscrito na ação que, por sua vez, disseminam pelos restantes atoresorganizacionais, no sentido de cumprir os resultados comerciais e financeiros esperados.Mundos Sociais, CIES-IUL, Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL)2014-04-14info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.7458/SPP2014753575eng2182-79070873-6529Cruz, Sofia Alexandrainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-28T12:16:25Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/3575Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:46:28.033695Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv What do managers do? Managing shopping centres
¿Qué hacen los gestores? La actividad de gestión de centros comerciales
Que font les gestionnaires? La gestion des centres commerciaux
O que fazem os gestores? A atividade gestionária de centros comerciais
title What do managers do? Managing shopping centres
spellingShingle What do managers do? Managing shopping centres
Cruz, Sofia Alexandra
Artigos
title_short What do managers do? Managing shopping centres
title_full What do managers do? Managing shopping centres
title_fullStr What do managers do? Managing shopping centres
title_full_unstemmed What do managers do? Managing shopping centres
title_sort What do managers do? Managing shopping centres
author Cruz, Sofia Alexandra
author_facet Cruz, Sofia Alexandra
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cruz, Sofia Alexandra
dc.subject.por.fl_str_mv Artigos
topic Artigos
description Scientists have spent a lot of time looking at professional managerial activities.However, so far not much is known about its nature in specific organisational contexts. This articleoffers an analysis of the activity of managing shopping centres. The author uses semi-directedinterviews of managers to argue that their work is configured in a process and as a product ofinteraction with the mall’s organisational culture. The latter is said to mobilise managers byinstilling a spirit of adherence in action, which they in turn spread to the other organisationalactors in such a way as to achieve the desired commercial and financial results.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-04-14
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.7458/SPP2014753575
url https://doi.org/10.7458/SPP2014753575
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv 2182-7907
0873-6529
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Mundos Sociais, CIES-IUL, Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL)
publisher.none.fl_str_mv Mundos Sociais, CIES-IUL, Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL)
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799131547958247424