What do managers do? Managing shopping centres
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.7458/SPP2014753575 |
Resumo: | Scientists have spent a lot of time looking at professional managerial activities.However, so far not much is known about its nature in specific organisational contexts. This articleoffers an analysis of the activity of managing shopping centres. The author uses semi-directedinterviews of managers to argue that their work is configured in a process and as a product ofinteraction with the mall’s organisational culture. The latter is said to mobilise managers byinstilling a spirit of adherence in action, which they in turn spread to the other organisationalactors in such a way as to achieve the desired commercial and financial results. |
id |
RCAP_10b634146af862cd1635852ad241574a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/3575 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
What do managers do? Managing shopping centres¿Qué hacen los gestores? La actividad de gestión de centros comercialesQue font les gestionnaires? La gestion des centres commerciauxO que fazem os gestores? A atividade gestionária de centros comerciaisArtigosScientists have spent a lot of time looking at professional managerial activities.However, so far not much is known about its nature in specific organisational contexts. This articleoffers an analysis of the activity of managing shopping centres. The author uses semi-directedinterviews of managers to argue that their work is configured in a process and as a product ofinteraction with the mall’s organisational culture. The latter is said to mobilise managers byinstilling a spirit of adherence in action, which they in turn spread to the other organisationalactors in such a way as to achieve the desired commercial and financial results.La actividad profesional de gestión ha merecido una atención científica considerable. Sin embargo, se sabe todavía poco sobre la naturaleza de esta actividad en contextos organizacionales particulares. Este artículo propone, así, un ejercicio analítico sobre la naturaleza de la actividad de gestión de centros comerciales. A partir de entrevistas semi-directivas con gestores, se argumenta que la configuración de su actividad de trabajo es proceso y producto de la interacción con la cultura organizacional del centro comercial. Esta los moviliza subjetivamente mediante un espíritu de adhesión inscrito en la acción, que a su vez diseminan por los actores restantes organizacionales en el sentido de cumplir los resultados comerciales y financieros esperados.L’activité professionnelle de la gestion suscite une attention scientifique considérable. Cependant, on sait encore peu de chose sur la nature de cette activité dans les contextes organisationnels particuliers. Cet article propose un exercice analytique sur la nature de la gestion des centres commerciaux. À partir d’entretiens semi-dirigés auprès de gestionnaires, l’article soutient que la configuration de leur activité professionnelle est un processus et un produit de l’interaction avec la culture organisationnelle du centre commercial. Celle-ci les mobilise subjectivement par le biais d’un esprit d’adhésion inscrit dans l’action, qu’ils répandent à leur tour auprès des autres acteurs de l’organisation afin d’atteindre les résultats commerciaux et financiers espérés.A atividade profissional da gestão tem merecido uma atenção científica considerável.Porém, sabe-se ainda pouco sobre a natureza desta atividade em contextos organizacionaisparticulares. Este artigo propõe, assim, um exercício analítico sobre a natureza da atividadegestionária de centros comerciais. A partir de entrevistas semidiretivas com gestores,argumenta-se que a configuração da sua atividade de trabalho é processo e produto da interaçãocom a cultura organizacional do centro comercial. Esta mobiliza-os subjetivamente mediante umespírito de adesão inscrito na ação que, por sua vez, disseminam pelos restantes atoresorganizacionais, no sentido de cumprir os resultados comerciais e financeiros esperados.Mundos Sociais, CIES-IUL, Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL)2014-04-14info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.7458/SPP2014753575eng2182-79070873-6529Cruz, Sofia Alexandrainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-28T12:16:25Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/3575Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:46:28.033695Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
What do managers do? Managing shopping centres ¿Qué hacen los gestores? La actividad de gestión de centros comerciales Que font les gestionnaires? La gestion des centres commerciaux O que fazem os gestores? A atividade gestionária de centros comerciais |
title |
What do managers do? Managing shopping centres |
spellingShingle |
What do managers do? Managing shopping centres Cruz, Sofia Alexandra Artigos |
title_short |
What do managers do? Managing shopping centres |
title_full |
What do managers do? Managing shopping centres |
title_fullStr |
What do managers do? Managing shopping centres |
title_full_unstemmed |
What do managers do? Managing shopping centres |
title_sort |
What do managers do? Managing shopping centres |
author |
Cruz, Sofia Alexandra |
author_facet |
Cruz, Sofia Alexandra |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cruz, Sofia Alexandra |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Artigos |
topic |
Artigos |
description |
Scientists have spent a lot of time looking at professional managerial activities.However, so far not much is known about its nature in specific organisational contexts. This articleoffers an analysis of the activity of managing shopping centres. The author uses semi-directedinterviews of managers to argue that their work is configured in a process and as a product ofinteraction with the mall’s organisational culture. The latter is said to mobilise managers byinstilling a spirit of adherence in action, which they in turn spread to the other organisationalactors in such a way as to achieve the desired commercial and financial results. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-04-14 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.7458/SPP2014753575 |
url |
https://doi.org/10.7458/SPP2014753575 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
2182-7907 0873-6529 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Mundos Sociais, CIES-IUL, Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL) |
publisher.none.fl_str_mv |
Mundos Sociais, CIES-IUL, Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL) |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799131547958247424 |