Kinetic Identity as the new communication strategy for brands in contemporaneity
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/etd.v0i5.25317 |
Resumo: | Technological and social evolution led to a new way of looking at the world, a new type of society considered liquid according to Bauman, which opened doors to a set of new aesthetic opportunities that made design, being an organic discipline, evolve. This evolution led to the need to create new systems of visual identity, endowed with characteristics that meet today's needs: The kinetic identity is one of these types of visual identity systems, called Flexibles. Adjusted to the characteristics of contempo- rary society, it has as particularity the use of movement as a method of transformation of the elements that define it. This article aims to reflect on the relevance of kinetic identity as a new communication strategy for brands in contemporary society. For this, we used the method of exploratory qualitative analysis in which after the crossing of nuclear concepts to research were analyzed case studies that obeyed the pre-established criteria. As a result, it is expected that the information obtained will enable the understanding of the current trend of the use of kinetic identity as a communication strategy for brands in contemporaneity. |
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Kinetic Identity as the new communication strategy for brands in contemporaneityKinetic Identity como nova estratégia de comunicação das marcas na contemporaneidadeTechnological and social evolution led to a new way of looking at the world, a new type of society considered liquid according to Bauman, which opened doors to a set of new aesthetic opportunities that made design, being an organic discipline, evolve. This evolution led to the need to create new systems of visual identity, endowed with characteristics that meet today's needs: The kinetic identity is one of these types of visual identity systems, called Flexibles. Adjusted to the characteristics of contempo- rary society, it has as particularity the use of movement as a method of transformation of the elements that define it. This article aims to reflect on the relevance of kinetic identity as a new communication strategy for brands in contemporary society. For this, we used the method of exploratory qualitative analysis in which after the crossing of nuclear concepts to research were analyzed case studies that obeyed the pre-established criteria. As a result, it is expected that the information obtained will enable the understanding of the current trend of the use of kinetic identity as a communication strategy for brands in contemporaneity.A evolução tecnológica e social levou a uma nova forma de encarar o mundo, um novo tipo de sociedade considerada líquida segundo Bauman, que abriu portas a um conjunto de novas oportunidades estéticas que fizeram o design,sendo uma disciplina orgânica, evoluir. Esta evolução levou à necessidade do desenho de novos sistemas de identidade visual, dotados de características que vão ao encontro da atualidade: a kinetic identity é um destes tipos de sistemas de identidade visual, denominados de Flexíveis. Adequada às características da sociedade contemporânea, esta tem como particularidade o uso de movimento como método de transformação dos elementos que a definem. Assim, o presente artigo visa refletir sobre a relevância da kinetic identity como uma nova estratégia de comunicação das marcas na contemporaneidade. Para isto, utilizou-se o método de análise qualitativa exploratória em que, após o cruzamento dos conceitos nucleares à investigação, foram analisados casos de estudo que obedeceram aos critérios pré-estabelecidos. Como resultado, prevê-se que as informações obtidas possibilitem a compreensão da tendência atual da utilização da kinetic identity como estratégia de comunicação das marcas na contemporaneidade.UA Editora2021-06-30T00:00:00Zjournal articlejournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/etd.v0i5.25317oai:proa.ua.pt:article/25317Revista dos encontros internacionais Ergotrip Design; No 5 (2021): Revista dos encontros internacionais de estudos luso-brasileiros em Design e Ergonomia; 80-89Revista dos encontros internacionais Ergotrip Design; Núm. 5 (2021): Revista dos encontros internacionais de estudos luso-brasileiros em Design e Ergonomia; 80-89Revista dos encontros internacionais Ergotrip Design; n.º 5 (2021): Revista dos encontros internacionais de estudos luso-brasileiros em Design e Ergonomia; 80-892183-928Xreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/ergotripdesign/article/view/25317https://doi.org/10.34624/etd.v0i5.25317https://proa.ua.pt/index.php/ergotripdesign/article/view/25317/18091Direitos de Autor (c) 2021 Revista dos encontros internacionais Ergotrip Designhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFerreira, DiogoSousa, Álvaro2022-09-22T10:11:30Zoai:proa.ua.pt:article/25317Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:56:49.466399Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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