Marketing Territorial: A perspetiva do turismo no Parque Natural do Sudoeste Alentejano e Costa Vicentina
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rtd.v1i17/18.12783 |
Resumo: | Knowing the profile of the different target markets is vital in pursuing a model of sustainable development for territories, as well as to increase competition between them while recognizing that they compete to attract and retain residents, business and visitors, among other target markets. Exploring an ongoing research, this paper aims to focus on the profile and motivations of the visitors of the Natural Park of Southwest Alentejo and Costa Vicentina, a protected area in the south of Portugal, which may contribute as a starting point to the knowledge and to the development of future place marketing planning in this territory. |
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Marketing Territorial: A perspetiva do turismo no Parque Natural do Sudoeste Alentejano e Costa VicentinaKnowing the profile of the different target markets is vital in pursuing a model of sustainable development for territories, as well as to increase competition between them while recognizing that they compete to attract and retain residents, business and visitors, among other target markets. Exploring an ongoing research, this paper aims to focus on the profile and motivations of the visitors of the Natural Park of Southwest Alentejo and Costa Vicentina, a protected area in the south of Portugal, which may contribute as a starting point to the knowledge and to the development of future place marketing planning in this territory. Num quadro globalizado, em que os territórios competem para atrair e manter habitantes, empresas e visitantes, entre outros públicos, o conhecimento do perfil dos diferentes públicos-alvo torna-se indispensável para a procura de um modelo de desenvolvimento sustentável dos territórios, assim como para o aumento da competitividade entre os mesmos. Dando conta de uma investigação em curso, o presente artigo tem como objetivo traçar o perfil e motivações do visitante do Parque Natural do Sudoeste Alentejano e Costa Vicentina, uma área protegida no sul de Portugal, contribuindo, assim, como ponto de partida de conhecimento e base de desenvolvimento de futuras iniciativas de marketing territorial sobre este território. Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2012-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v1i17/18.12783oai:proa.ua.pt:article/12783Journal of Tourism & Development; Vol 1 No 17/18 (2012); 127-135Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 1 n.º 17/18 (2012); 127-1352182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/12783https://doi.org/10.34624/rtd.v1i17/18.12783https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/12783/8477http://creativecommons.org/licenses/by/4.0.info:eu-repo/semantics/openAccessPerna, Fernando Pereira AntunesCustódio, Maria João FerreiraOliveira, Vanessa Isabel dos Reis2022-09-26T10:57:08Zoai:proa.ua.pt:article/12783Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:05:49.310075Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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