Educação histórica e formação inicial de professores
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Livro |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://hdl.handle.net/10216/135730 |
Resumo: | The training of History Teachers, in the long time that brings us from Pedagogical Sciences to the current Masters in Teaching, was the best laboratory where Historical Education was thought, consolidated and validated. First as a strange and debatable epistemological space. Then as a fertile ground, turning seeds into abundant crops. «Interns», «tutors» and «supervisors», all agents of this process, were able to deserve the heritage of Portuguese pioneers such as Isabel Barca and consolidate a scientific space that is today unquestionable. This essay addresses this path at FLUP. |
id |
RCAP_156097aa216f77c4252532828994fbd6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/135730 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Educação histórica e formação inicial de professoresCiências da educaçãoEducational sciencesThe training of History Teachers, in the long time that brings us from Pedagogical Sciences to the current Masters in Teaching, was the best laboratory where Historical Education was thought, consolidated and validated. First as a strange and debatable epistemological space. Then as a fertile ground, turning seeds into abundant crops. «Interns», «tutors» and «supervisors», all agents of this process, were able to deserve the heritage of Portuguese pioneers such as Isabel Barca and consolidate a scientific space that is today unquestionable. This essay addresses this path at FLUP.20212021-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bookapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/135730porAlves, Luís Alberto Marquesinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T13:58:02Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/135730Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T23:51:04.652789Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educação histórica e formação inicial de professores |
title |
Educação histórica e formação inicial de professores |
spellingShingle |
Educação histórica e formação inicial de professores Alves, Luís Alberto Marques Ciências da educação Educational sciences |
title_short |
Educação histórica e formação inicial de professores |
title_full |
Educação histórica e formação inicial de professores |
title_fullStr |
Educação histórica e formação inicial de professores |
title_full_unstemmed |
Educação histórica e formação inicial de professores |
title_sort |
Educação histórica e formação inicial de professores |
author |
Alves, Luís Alberto Marques |
author_facet |
Alves, Luís Alberto Marques |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Alves, Luís Alberto Marques |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ciências da educação Educational sciences |
topic |
Ciências da educação Educational sciences |
description |
The training of History Teachers, in the long time that brings us from Pedagogical Sciences to the current Masters in Teaching, was the best laboratory where Historical Education was thought, consolidated and validated. First as a strange and debatable epistemological space. Then as a fertile ground, turning seeds into abundant crops. «Interns», «tutors» and «supervisors», all agents of this process, were able to deserve the heritage of Portuguese pioneers such as Isabel Barca and consolidate a scientific space that is today unquestionable. This essay addresses this path at FLUP. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021 2021-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/book |
format |
book |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/10216/135730 |
url |
https://hdl.handle.net/10216/135730 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799135830216802304 |