Culturas escolares e formação inicial de professores : um novo desafio para a FLUP

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Braga, Fátima
Data de Publicação: 2004
Outros Autores: Bizarro, Rosa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10216/8613
Resumo: In this article the authors, basing their arguments on their experience within the framework of initial teacher training of third cycle French teachers in basic and secondary education and their own action-research, discuss the necessity for innovation with regard to the new curricula for initial training of language teachers to be implemented at this institution in the light of the objectives of the Bologna Declaration. They point to the need to take account of research into "educational cultures" and into the definition of an "educated" teacher; they also argue the importance of an initial teacher training which emphasizes the improvement of practical knowledge.
id RCAP_180137512e5c2d5da55be207039290f8
oai_identifier_str oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/8613
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Culturas escolares e formação inicial de professores : um novo desafio para a FLUPProfessor - FormaçãoIn this article the authors, basing their arguments on their experience within the framework of initial teacher training of third cycle French teachers in basic and secondary education and their own action-research, discuss the necessity for innovation with regard to the new curricula for initial training of language teachers to be implemented at this institution in the light of the objectives of the Bologna Declaration. They point to the need to take account of research into "educational cultures" and into the definition of an "educated" teacher; they also argue the importance of an initial teacher training which emphasizes the improvement of practical knowledge.Porto : Universidade do Porto. Faculdade de Letras20042004-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10216/8613porBraga, FátimaBizarro, Rosainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T13:38:12Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/8613Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T23:44:26.020765Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Culturas escolares e formação inicial de professores : um novo desafio para a FLUP
title Culturas escolares e formação inicial de professores : um novo desafio para a FLUP
spellingShingle Culturas escolares e formação inicial de professores : um novo desafio para a FLUP
Braga, Fátima
Professor - Formação
title_short Culturas escolares e formação inicial de professores : um novo desafio para a FLUP
title_full Culturas escolares e formação inicial de professores : um novo desafio para a FLUP
title_fullStr Culturas escolares e formação inicial de professores : um novo desafio para a FLUP
title_full_unstemmed Culturas escolares e formação inicial de professores : um novo desafio para a FLUP
title_sort Culturas escolares e formação inicial de professores : um novo desafio para a FLUP
author Braga, Fátima
author_facet Braga, Fátima
Bizarro, Rosa
author_role author
author2 Bizarro, Rosa
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Braga, Fátima
Bizarro, Rosa
dc.subject.por.fl_str_mv Professor - Formação
topic Professor - Formação
description In this article the authors, basing their arguments on their experience within the framework of initial teacher training of third cycle French teachers in basic and secondary education and their own action-research, discuss the necessity for innovation with regard to the new curricula for initial training of language teachers to be implemented at this institution in the light of the objectives of the Bologna Declaration. They point to the need to take account of research into "educational cultures" and into the definition of an "educated" teacher; they also argue the importance of an initial teacher training which emphasizes the improvement of practical knowledge.
publishDate 2004
dc.date.none.fl_str_mv 2004
2004-01-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10216/8613
url http://hdl.handle.net/10216/8613
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Porto : Universidade do Porto. Faculdade de Letras
publisher.none.fl_str_mv Porto : Universidade do Porto. Faculdade de Letras
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799135760007299073