Culturas escolares e formação inicial de professores : um novo desafio para a FLUP
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10216/8613 |
Resumo: | In this article the authors, basing their arguments on their experience within the framework of initial teacher training of third cycle French teachers in basic and secondary education and their own action-research, discuss the necessity for innovation with regard to the new curricula for initial training of language teachers to be implemented at this institution in the light of the objectives of the Bologna Declaration. They point to the need to take account of research into "educational cultures" and into the definition of an "educated" teacher; they also argue the importance of an initial teacher training which emphasizes the improvement of practical knowledge. |
id |
RCAP_180137512e5c2d5da55be207039290f8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/8613 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Culturas escolares e formação inicial de professores : um novo desafio para a FLUPProfessor - FormaçãoIn this article the authors, basing their arguments on their experience within the framework of initial teacher training of third cycle French teachers in basic and secondary education and their own action-research, discuss the necessity for innovation with regard to the new curricula for initial training of language teachers to be implemented at this institution in the light of the objectives of the Bologna Declaration. They point to the need to take account of research into "educational cultures" and into the definition of an "educated" teacher; they also argue the importance of an initial teacher training which emphasizes the improvement of practical knowledge.Porto : Universidade do Porto. Faculdade de Letras20042004-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10216/8613porBraga, FátimaBizarro, Rosainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T13:38:12Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/8613Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T23:44:26.020765Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Culturas escolares e formação inicial de professores : um novo desafio para a FLUP |
title |
Culturas escolares e formação inicial de professores : um novo desafio para a FLUP |
spellingShingle |
Culturas escolares e formação inicial de professores : um novo desafio para a FLUP Braga, Fátima Professor - Formação |
title_short |
Culturas escolares e formação inicial de professores : um novo desafio para a FLUP |
title_full |
Culturas escolares e formação inicial de professores : um novo desafio para a FLUP |
title_fullStr |
Culturas escolares e formação inicial de professores : um novo desafio para a FLUP |
title_full_unstemmed |
Culturas escolares e formação inicial de professores : um novo desafio para a FLUP |
title_sort |
Culturas escolares e formação inicial de professores : um novo desafio para a FLUP |
author |
Braga, Fátima |
author_facet |
Braga, Fátima Bizarro, Rosa |
author_role |
author |
author2 |
Bizarro, Rosa |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Braga, Fátima Bizarro, Rosa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Professor - Formação |
topic |
Professor - Formação |
description |
In this article the authors, basing their arguments on their experience within the framework of initial teacher training of third cycle French teachers in basic and secondary education and their own action-research, discuss the necessity for innovation with regard to the new curricula for initial training of language teachers to be implemented at this institution in the light of the objectives of the Bologna Declaration. They point to the need to take account of research into "educational cultures" and into the definition of an "educated" teacher; they also argue the importance of an initial teacher training which emphasizes the improvement of practical knowledge. |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004 2004-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10216/8613 |
url |
http://hdl.handle.net/10216/8613 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Porto : Universidade do Porto. Faculdade de Letras |
publisher.none.fl_str_mv |
Porto : Universidade do Porto. Faculdade de Letras |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799135760007299073 |