Collective action in a group of small business owners: an analysis of social networks
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Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
DOI: | 10.31447/AS00032573.2007182.10 |
Texto Completo: | https://doi.org/10.31447/AS00032573.2007182.10 |
Resumo: | This article analyzes social networks in a context of collective action. Social network analyses seek to apply a set of theories, concepts and methods, the aims of which are to describe relationships between the actors involved and organize them in a precise way so as to understand their patterns of regularity, the way they are formed, and how they change. The object of study is a reorganization of the retail trade in a city centre. |
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Collective action in a group of small business owners: an analysis of social networks.Acção colectiva entre pequenos empresários: uma análise de redes sociaisredes sociaisacção colectivapequenos empresáriossocial networkscollective actionsmall business owners.This article analyzes social networks in a context of collective action. Social network analyses seek to apply a set of theories, concepts and methods, the aims of which are to describe relationships between the actors involved and organize them in a precise way so as to understand their patterns of regularity, the way they are formed, and how they change. The object of study is a reorganization of the retail trade in a city centre..Este texto tem como objectivo a apresentação de uma análise de redes sociais aplicada a um fenómeno de acção colectiva. A análise de redes sociais engloba um conjunto de teorias, conceitos e métodos que têm como ambição dar conta das relações entre os actores e sistematizá-las de forma rigorosa por forma a compreender as regularidades que apresentam, bem como a sua formação e transformação. O objecto do estudo é a reorganização do comércio de um centro-cidade.Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa2007-03-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.31447/AS00032573.2007182.10https://doi.org/10.31447/AS00032573.2007182.10Análise Social; Vol. 42 N.º 182 (2007); 207-2302182-29990003-2573reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/32998https://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/32998/23170Direitos de Autor (c) 2007 Análise Socialinfo:eu-repo/semantics/openAccessPedro Varanda, Marta2024-02-17T05:48:31Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/32998Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:33:41.627766Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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