República e educação : dos princípios da escola nova ao manifesto dos pioneiros da educação
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10216/56075 |
Resumo: | The first decades of the twentieth century brought a profound reflection about the new direction of the school, the contents of education, the new role of teachers and the best methodologies to reach the recipients. In this article we seek to systematize the essential ideas that the New School Movement (Europe and USA, mainly) and the Manifesto of the Pioneers of Education (Brazil) brought to the major educational changes of the first half of the twentieth century |
id |
RCAP_1b5214ffc859729ebd8766d85c003bcb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/56075 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
República e educação : dos princípios da escola nova ao manifesto dos pioneiros da educaçãoEducação - Portugal - HistóriaRepública - Portugal - HistóriaHistória de PortugalThe first decades of the twentieth century brought a profound reflection about the new direction of the school, the contents of education, the new role of teachers and the best methodologies to reach the recipients. In this article we seek to systematize the essential ideas that the New School Movement (Europe and USA, mainly) and the Manifesto of the Pioneers of Education (Brazil) brought to the major educational changes of the first half of the twentieth century2014-03-052014-03-05T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10216/56075porAlves, Luís Alberto Marquesinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T15:53:32Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/56075Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:34:41.866296Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
República e educação : dos princípios da escola nova ao manifesto dos pioneiros da educação |
title |
República e educação : dos princípios da escola nova ao manifesto dos pioneiros da educação |
spellingShingle |
República e educação : dos princípios da escola nova ao manifesto dos pioneiros da educação Alves, Luís Alberto Marques Educação - Portugal - História República - Portugal - História História de Portugal |
title_short |
República e educação : dos princípios da escola nova ao manifesto dos pioneiros da educação |
title_full |
República e educação : dos princípios da escola nova ao manifesto dos pioneiros da educação |
title_fullStr |
República e educação : dos princípios da escola nova ao manifesto dos pioneiros da educação |
title_full_unstemmed |
República e educação : dos princípios da escola nova ao manifesto dos pioneiros da educação |
title_sort |
República e educação : dos princípios da escola nova ao manifesto dos pioneiros da educação |
author |
Alves, Luís Alberto Marques |
author_facet |
Alves, Luís Alberto Marques |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Alves, Luís Alberto Marques |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação - Portugal - História República - Portugal - História História de Portugal |
topic |
Educação - Portugal - História República - Portugal - História História de Portugal |
description |
The first decades of the twentieth century brought a profound reflection about the new direction of the school, the contents of education, the new role of teachers and the best methodologies to reach the recipients. In this article we seek to systematize the essential ideas that the New School Movement (Europe and USA, mainly) and the Manifesto of the Pioneers of Education (Brazil) brought to the major educational changes of the first half of the twentieth century |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-03-05 2014-03-05T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10216/56075 |
url |
http://hdl.handle.net/10216/56075 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799136255355650048 |