O ensino primário nos espaços-tempos da I República no Brasil (1889-1930) e em Portugal (1910-1926)

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fernandes, Ana Lúcia
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Correia, Luís Grosso
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://ojs.letras.up.pt/index.php/historia/article/view/3655
Resumo: This article is the fi rst result of an ongoing comparative study of the education systems in the spaces-times of the earliest republican regimes established in Brazil (1889-1930) and Portugal (1910-1926). It takes as reference the reforms introduced in primary education, curriculum and teacher training processes of both countries and outlines a conclusion/comparison, having as historical backdrop the educational solutions taken in France in the 1880s (with the principle of secularism on the top).
id RCAP_1c6bd10b77d74831833a4948f8e4f736
oai_identifier_str oai:ojs.letras.up.pt/ojs:article/3655
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling O ensino primário nos espaços-tempos da I República no Brasil (1889-1930) e em Portugal (1910-1926)Dossier temáticoThis article is the fi rst result of an ongoing comparative study of the education systems in the spaces-times of the earliest republican regimes established in Brazil (1889-1930) and Portugal (1910-1926). It takes as reference the reforms introduced in primary education, curriculum and teacher training processes of both countries and outlines a conclusion/comparison, having as historical backdrop the educational solutions taken in France in the 1880s (with the principle of secularism on the top).2018-03-29info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://ojs.letras.up.pt/index.php/historia/article/view/3655por2183-04792182-3278Fernandes, Ana LúciaCorreia, Luís Grossoinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-01-12T11:01:58Zoai:ojs.letras.up.pt/ojs:article/3655Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:30:19.542333Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv O ensino primário nos espaços-tempos da I República no Brasil (1889-1930) e em Portugal (1910-1926)
title O ensino primário nos espaços-tempos da I República no Brasil (1889-1930) e em Portugal (1910-1926)
spellingShingle O ensino primário nos espaços-tempos da I República no Brasil (1889-1930) e em Portugal (1910-1926)
Fernandes, Ana Lúcia
Dossier temático
title_short O ensino primário nos espaços-tempos da I República no Brasil (1889-1930) e em Portugal (1910-1926)
title_full O ensino primário nos espaços-tempos da I República no Brasil (1889-1930) e em Portugal (1910-1926)
title_fullStr O ensino primário nos espaços-tempos da I República no Brasil (1889-1930) e em Portugal (1910-1926)
title_full_unstemmed O ensino primário nos espaços-tempos da I República no Brasil (1889-1930) e em Portugal (1910-1926)
title_sort O ensino primário nos espaços-tempos da I República no Brasil (1889-1930) e em Portugal (1910-1926)
author Fernandes, Ana Lúcia
author_facet Fernandes, Ana Lúcia
Correia, Luís Grosso
author_role author
author2 Correia, Luís Grosso
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Fernandes, Ana Lúcia
Correia, Luís Grosso
dc.subject.por.fl_str_mv Dossier temático
topic Dossier temático
description This article is the fi rst result of an ongoing comparative study of the education systems in the spaces-times of the earliest republican regimes established in Brazil (1889-1930) and Portugal (1910-1926). It takes as reference the reforms introduced in primary education, curriculum and teacher training processes of both countries and outlines a conclusion/comparison, having as historical backdrop the educational solutions taken in France in the 1880s (with the principle of secularism on the top).
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-03-29
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.letras.up.pt/index.php/historia/article/view/3655
url https://ojs.letras.up.pt/index.php/historia/article/view/3655
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 2183-0479
2182-3278
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130759917731840