O ensino primário nos espaços-tempos da I República no Brasil (1889-1930) e em Portugal (1910-1926)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://ojs.letras.up.pt/index.php/historia/article/view/3655 |
Resumo: | This article is the fi rst result of an ongoing comparative study of the education systems in the spaces-times of the earliest republican regimes established in Brazil (1889-1930) and Portugal (1910-1926). It takes as reference the reforms introduced in primary education, curriculum and teacher training processes of both countries and outlines a conclusion/comparison, having as historical backdrop the educational solutions taken in France in the 1880s (with the principle of secularism on the top). |
id |
RCAP_1c6bd10b77d74831833a4948f8e4f736 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.letras.up.pt/ojs:article/3655 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
O ensino primário nos espaços-tempos da I República no Brasil (1889-1930) e em Portugal (1910-1926)Dossier temáticoThis article is the fi rst result of an ongoing comparative study of the education systems in the spaces-times of the earliest republican regimes established in Brazil (1889-1930) and Portugal (1910-1926). It takes as reference the reforms introduced in primary education, curriculum and teacher training processes of both countries and outlines a conclusion/comparison, having as historical backdrop the educational solutions taken in France in the 1880s (with the principle of secularism on the top).2018-03-29info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://ojs.letras.up.pt/index.php/historia/article/view/3655por2183-04792182-3278Fernandes, Ana LúciaCorreia, Luís Grossoinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-01-12T11:01:58Zoai:ojs.letras.up.pt/ojs:article/3655Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:30:19.542333Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
O ensino primário nos espaços-tempos da I República no Brasil (1889-1930) e em Portugal (1910-1926) |
title |
O ensino primário nos espaços-tempos da I República no Brasil (1889-1930) e em Portugal (1910-1926) |
spellingShingle |
O ensino primário nos espaços-tempos da I República no Brasil (1889-1930) e em Portugal (1910-1926) Fernandes, Ana Lúcia Dossier temático |
title_short |
O ensino primário nos espaços-tempos da I República no Brasil (1889-1930) e em Portugal (1910-1926) |
title_full |
O ensino primário nos espaços-tempos da I República no Brasil (1889-1930) e em Portugal (1910-1926) |
title_fullStr |
O ensino primário nos espaços-tempos da I República no Brasil (1889-1930) e em Portugal (1910-1926) |
title_full_unstemmed |
O ensino primário nos espaços-tempos da I República no Brasil (1889-1930) e em Portugal (1910-1926) |
title_sort |
O ensino primário nos espaços-tempos da I República no Brasil (1889-1930) e em Portugal (1910-1926) |
author |
Fernandes, Ana Lúcia |
author_facet |
Fernandes, Ana Lúcia Correia, Luís Grosso |
author_role |
author |
author2 |
Correia, Luís Grosso |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fernandes, Ana Lúcia Correia, Luís Grosso |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Dossier temático |
topic |
Dossier temático |
description |
This article is the fi rst result of an ongoing comparative study of the education systems in the spaces-times of the earliest republican regimes established in Brazil (1889-1930) and Portugal (1910-1926). It takes as reference the reforms introduced in primary education, curriculum and teacher training processes of both countries and outlines a conclusion/comparison, having as historical backdrop the educational solutions taken in France in the 1880s (with the principle of secularism on the top). |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-03-29 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.letras.up.pt/index.php/historia/article/view/3655 |
url |
https://ojs.letras.up.pt/index.php/historia/article/view/3655 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
2183-0479 2182-3278 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130759917731840 |