Ideas of future biology teachers about Darwin’s biological evolution: fact or theory?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bidinoto, Vanessa Minuzzi
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Tommasiello, Maria Guiomar Carneiro
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/id.v8i4.2992
Resumo: The objective of this study is to investigate the ideas of the future teachers on Darwin’s Biological Evolution. Were interviewed 28 students of Science and Biology on what they know concerning the subject. The results show that the students, despite the importance of the issue for the Biology, present serious problems of understanding the biological evolution. Only a few students report the two theses of Darwin-common ancestor and the natural selection- at the same time. For many (50%) is a theory partially (or not) proved. Among these, there are those who consider it an unscientific theory.
id RCAP_23c4447655dcb06917f33c12805dbe14
oai_identifier_str oai:proa.ua.pt:article/2992
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Ideas of future biology teachers about Darwin’s biological evolution: fact or theory?Ideias de futuros professores de biologia sobre a evolução biológica de darwin: fato ou teoria?The objective of this study is to investigate the ideas of the future teachers on Darwin’s Biological Evolution. Were interviewed 28 students of Science and Biology on what they know concerning the subject. The results show that the students, despite the importance of the issue for the Biology, present serious problems of understanding the biological evolution. Only a few students report the two theses of Darwin-common ancestor and the natural selection- at the same time. For many (50%) is a theory partially (or not) proved. Among these, there are those who consider it an unscientific theory.El objetivo de este estudio es investigar las ideas de futuros profesores sobre la Evolución Biológica de Darwin. Se entrevistarán 28 estudiantes de Ciencias y Biología en lo que conocen acerca del assunto. Los resultados muestran que los estudiantes, la despeito de la importancia del tema para la Biología, presentan serios problemas de comprensión de la evolución biológica. Sólo unos pocos estudiantes se reportan a las dos tesis de Darwin-ancestro común y la selección natural - al mismo tiempo. Para muchos (50%) es una teoría parcialmente (o no) comprobada. De entre esos, hay los que a consideran una teoría no científica.O objetivo deste trabalho é investigar as ideias de futuros professores sobre a Evolução Biológica de Darwin. Foram entrevistados 28 alunos de Ciências e de Biologia sobre o que conhecem a respeito do assunto. Os resultados apontam que os alunos, a despeito da importância do tema para a Biologia, apresentam sérios problemas de entendimento da evolução biológica. Só alguns alunos se reportam às duas teses de Darwin- ancestral comum e seleção natural- ao mesmo tempo. Para muitos (50%) é uma teoria parcialmente (ou não) comprovada. Dentre esses, há os que a consideram uma teoria não científica.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2016-11-29info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v8i4.2992https://doi.org/10.34624/id.v8i4.2992Indagatio Didactica; Vol 8 No 4 (2016); 73-82Indagatio Didactica; Vol. 8 Núm. 4 (2016); 73-82Indagatio Didactica; Vol. 8 No 4 (2016); 73-82Indagatio Didactica; vol. 8 n.º 4 (2016); 73-821647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/2992https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/2992/2245Bidinoto, Vanessa MinuzziTommasiello, Maria Guiomar Carneiroinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:15:06Zoai:proa.ua.pt:article/2992Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:29:59.965309Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Ideas of future biology teachers about Darwin’s biological evolution: fact or theory?
Ideias de futuros professores de biologia sobre a evolução biológica de darwin: fato ou teoria?
title Ideas of future biology teachers about Darwin’s biological evolution: fact or theory?
spellingShingle Ideas of future biology teachers about Darwin’s biological evolution: fact or theory?
Bidinoto, Vanessa Minuzzi
title_short Ideas of future biology teachers about Darwin’s biological evolution: fact or theory?
title_full Ideas of future biology teachers about Darwin’s biological evolution: fact or theory?
title_fullStr Ideas of future biology teachers about Darwin’s biological evolution: fact or theory?
title_full_unstemmed Ideas of future biology teachers about Darwin’s biological evolution: fact or theory?
title_sort Ideas of future biology teachers about Darwin’s biological evolution: fact or theory?
author Bidinoto, Vanessa Minuzzi
author_facet Bidinoto, Vanessa Minuzzi
Tommasiello, Maria Guiomar Carneiro
author_role author
author2 Tommasiello, Maria Guiomar Carneiro
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bidinoto, Vanessa Minuzzi
Tommasiello, Maria Guiomar Carneiro
description The objective of this study is to investigate the ideas of the future teachers on Darwin’s Biological Evolution. Were interviewed 28 students of Science and Biology on what they know concerning the subject. The results show that the students, despite the importance of the issue for the Biology, present serious problems of understanding the biological evolution. Only a few students report the two theses of Darwin-common ancestor and the natural selection- at the same time. For many (50%) is a theory partially (or not) proved. Among these, there are those who consider it an unscientific theory.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-11-29
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34624/id.v8i4.2992
https://doi.org/10.34624/id.v8i4.2992
url https://doi.org/10.34624/id.v8i4.2992
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/2992
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/2992/2245
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
dc.source.none.fl_str_mv Indagatio Didactica; Vol 8 No 4 (2016); 73-82
Indagatio Didactica; Vol. 8 Núm. 4 (2016); 73-82
Indagatio Didactica; Vol. 8 No 4 (2016); 73-82
Indagatio Didactica; vol. 8 n.º 4 (2016); 73-82
1647-3582
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133567708561408