Ideas of future biology teachers about Darwin’s biological evolution: fact or theory?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/id.v8i4.2992 |
Resumo: | The objective of this study is to investigate the ideas of the future teachers on Darwin’s Biological Evolution. Were interviewed 28 students of Science and Biology on what they know concerning the subject. The results show that the students, despite the importance of the issue for the Biology, present serious problems of understanding the biological evolution. Only a few students report the two theses of Darwin-common ancestor and the natural selection- at the same time. For many (50%) is a theory partially (or not) proved. Among these, there are those who consider it an unscientific theory. |
id |
RCAP_23c4447655dcb06917f33c12805dbe14 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/2992 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Ideas of future biology teachers about Darwin’s biological evolution: fact or theory?Ideias de futuros professores de biologia sobre a evolução biológica de darwin: fato ou teoria?The objective of this study is to investigate the ideas of the future teachers on Darwin’s Biological Evolution. Were interviewed 28 students of Science and Biology on what they know concerning the subject. The results show that the students, despite the importance of the issue for the Biology, present serious problems of understanding the biological evolution. Only a few students report the two theses of Darwin-common ancestor and the natural selection- at the same time. For many (50%) is a theory partially (or not) proved. Among these, there are those who consider it an unscientific theory.El objetivo de este estudio es investigar las ideas de futuros profesores sobre la Evolución Biológica de Darwin. Se entrevistarán 28 estudiantes de Ciencias y Biología en lo que conocen acerca del assunto. Los resultados muestran que los estudiantes, la despeito de la importancia del tema para la Biología, presentan serios problemas de comprensión de la evolución biológica. Sólo unos pocos estudiantes se reportan a las dos tesis de Darwin-ancestro común y la selección natural - al mismo tiempo. Para muchos (50%) es una teoría parcialmente (o no) comprobada. De entre esos, hay los que a consideran una teoría no científica.O objetivo deste trabalho é investigar as ideias de futuros professores sobre a Evolução Biológica de Darwin. Foram entrevistados 28 alunos de Ciências e de Biologia sobre o que conhecem a respeito do assunto. Os resultados apontam que os alunos, a despeito da importância do tema para a Biologia, apresentam sérios problemas de entendimento da evolução biológica. Só alguns alunos se reportam às duas teses de Darwin- ancestral comum e seleção natural- ao mesmo tempo. Para muitos (50%) é uma teoria parcialmente (ou não) comprovada. Dentre esses, há os que a consideram uma teoria não científica.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2016-11-29info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v8i4.2992https://doi.org/10.34624/id.v8i4.2992Indagatio Didactica; Vol 8 No 4 (2016); 73-82Indagatio Didactica; Vol. 8 Núm. 4 (2016); 73-82Indagatio Didactica; Vol. 8 No 4 (2016); 73-82Indagatio Didactica; vol. 8 n.º 4 (2016); 73-821647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/2992https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/2992/2245Bidinoto, Vanessa MinuzziTommasiello, Maria Guiomar Carneiroinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:15:06Zoai:proa.ua.pt:article/2992Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:29:59.965309Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Ideas of future biology teachers about Darwin’s biological evolution: fact or theory? Ideias de futuros professores de biologia sobre a evolução biológica de darwin: fato ou teoria? |
title |
Ideas of future biology teachers about Darwin’s biological evolution: fact or theory? |
spellingShingle |
Ideas of future biology teachers about Darwin’s biological evolution: fact or theory? Bidinoto, Vanessa Minuzzi |
title_short |
Ideas of future biology teachers about Darwin’s biological evolution: fact or theory? |
title_full |
Ideas of future biology teachers about Darwin’s biological evolution: fact or theory? |
title_fullStr |
Ideas of future biology teachers about Darwin’s biological evolution: fact or theory? |
title_full_unstemmed |
Ideas of future biology teachers about Darwin’s biological evolution: fact or theory? |
title_sort |
Ideas of future biology teachers about Darwin’s biological evolution: fact or theory? |
author |
Bidinoto, Vanessa Minuzzi |
author_facet |
Bidinoto, Vanessa Minuzzi Tommasiello, Maria Guiomar Carneiro |
author_role |
author |
author2 |
Tommasiello, Maria Guiomar Carneiro |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bidinoto, Vanessa Minuzzi Tommasiello, Maria Guiomar Carneiro |
description |
The objective of this study is to investigate the ideas of the future teachers on Darwin’s Biological Evolution. Were interviewed 28 students of Science and Biology on what they know concerning the subject. The results show that the students, despite the importance of the issue for the Biology, present serious problems of understanding the biological evolution. Only a few students report the two theses of Darwin-common ancestor and the natural selection- at the same time. For many (50%) is a theory partially (or not) proved. Among these, there are those who consider it an unscientific theory. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-11-29 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/id.v8i4.2992 https://doi.org/10.34624/id.v8i4.2992 |
url |
https://doi.org/10.34624/id.v8i4.2992 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/2992 https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/2992/2245 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Indagatio Didactica; Vol 8 No 4 (2016); 73-82 Indagatio Didactica; Vol. 8 Núm. 4 (2016); 73-82 Indagatio Didactica; Vol. 8 No 4 (2016); 73-82 Indagatio Didactica; vol. 8 n.º 4 (2016); 73-82 1647-3582 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133567708561408 |