Sobre alguns conceitos semânticos fundamentais para o ensino e avaliação nos ensinos básico e secundário
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://hdl.handle.net/10216/124097 |
Resumo: | The main objective of this paper is to highlight the relevance of teaching, and evaluating, some semantic contents to students of elementary and secondary schools. We put forward a proposal which includes some semantic concepts that are not taught at all or are taught, but in a shallow manner. From these, we select three to illustrate some of their features whose study may be important not only to increase students awareness of their language,but also to develop students' skills in areas such as reading and writing |
id |
RCAP_24b2cf774884e87d1950c4f6413e705d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/124097 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Sobre alguns conceitos semânticos fundamentais para o ensino e avaliação nos ensinos básico e secundárioLinguísticaLinguisticsThe main objective of this paper is to highlight the relevance of teaching, and evaluating, some semantic contents to students of elementary and secondary schools. We put forward a proposal which includes some semantic concepts that are not taught at all or are taught, but in a shallow manner. From these, we select three to illustrate some of their features whose study may be important not only to increase students awareness of their language,but also to develop students' skills in areas such as reading and writing20192019-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/124097por10.26334/2183-9077/rapln6ano2019a8Oliveira, FátimaSilvano, Maria da PurificaçãoLeal, Antónioinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T15:26:44Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/124097Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:23:54.584412Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Sobre alguns conceitos semânticos fundamentais para o ensino e avaliação nos ensinos básico e secundário |
title |
Sobre alguns conceitos semânticos fundamentais para o ensino e avaliação nos ensinos básico e secundário |
spellingShingle |
Sobre alguns conceitos semânticos fundamentais para o ensino e avaliação nos ensinos básico e secundário Oliveira, Fátima Linguística Linguistics |
title_short |
Sobre alguns conceitos semânticos fundamentais para o ensino e avaliação nos ensinos básico e secundário |
title_full |
Sobre alguns conceitos semânticos fundamentais para o ensino e avaliação nos ensinos básico e secundário |
title_fullStr |
Sobre alguns conceitos semânticos fundamentais para o ensino e avaliação nos ensinos básico e secundário |
title_full_unstemmed |
Sobre alguns conceitos semânticos fundamentais para o ensino e avaliação nos ensinos básico e secundário |
title_sort |
Sobre alguns conceitos semânticos fundamentais para o ensino e avaliação nos ensinos básico e secundário |
author |
Oliveira, Fátima |
author_facet |
Oliveira, Fátima Silvano, Maria da Purificação Leal, António |
author_role |
author |
author2 |
Silvano, Maria da Purificação Leal, António |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira, Fátima Silvano, Maria da Purificação Leal, António |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Linguística Linguistics |
topic |
Linguística Linguistics |
description |
The main objective of this paper is to highlight the relevance of teaching, and evaluating, some semantic contents to students of elementary and secondary schools. We put forward a proposal which includes some semantic concepts that are not taught at all or are taught, but in a shallow manner. From these, we select three to illustrate some of their features whose study may be important not only to increase students awareness of their language,but also to develop students' skills in areas such as reading and writing |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019 2019-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/10216/124097 |
url |
https://hdl.handle.net/10216/124097 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.26334/2183-9077/rapln6ano2019a8 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799136154683965440 |