The use of notes on open videos as a tool to analyse the conceptions of pedagogy students on an environmental problem
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/id.v8i1.3148 |
Resumo: | Video as a multimedia resource is well recognized in the world of education and can be very useful for working socio-scientific issues in the classroom. New technological developments have allowed the use of annotations in the video to create a virtual discussion. This work will use the Open Video Annotation tool (https://gteavirtual.org/ova, OVA) to work a social-scientific problem as illegal mining in Venezuela. The student’s opinions of a pedagogy group at University of Malaga (Spain) are collected of this issue. To do this, they are asked to identify five different tags (beauty, flora, fauna, impact and solution) on video and give their opinion in the body of the annotation. It concludes that the perception of students on the potential environmental impact of illegal mining can occur at three different times in the video that are clearly differentiated in the video and displayed on the results of work. In addition, it is discussed the possible use of annotations to work not only socioscientific aspects but also another education contents by the use of video annotations. |
id |
RCAP_26a5b6b1a0373033093bf9265441ea47 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/3148 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
The use of notes on open videos as a tool to analyse the conceptions of pedagogy students on an environmental problemEl uso de anotaciones sobre vídeos en abierto como herramienta para analizar las concepciones de los estudiantes de pedagogía sobre un problema ambientalVideo as a multimedia resource is well recognized in the world of education and can be very useful for working socio-scientific issues in the classroom. New technological developments have allowed the use of annotations in the video to create a virtual discussion. This work will use the Open Video Annotation tool (https://gteavirtual.org/ova, OVA) to work a social-scientific problem as illegal mining in Venezuela. The student’s opinions of a pedagogy group at University of Malaga (Spain) are collected of this issue. To do this, they are asked to identify five different tags (beauty, flora, fauna, impact and solution) on video and give their opinion in the body of the annotation. It concludes that the perception of students on the potential environmental impact of illegal mining can occur at three different times in the video that are clearly differentiated in the video and displayed on the results of work. In addition, it is discussed the possible use of annotations to work not only socioscientific aspects but also another education contents by the use of video annotations.El vídeo como recurso multimedia es bien reconocido en el mundo de la educación y puede ser muy útil para trabajar problemas socio-científicos en las aulas. Los nuevos desarrollos tecnológicos han permitido el uso de anotaciones dentro del vídeo para crear un espacio de discusión virtual. En este trabajo se va a utilizar la herramienta Open Video Annotation (https://gteavirtual.org/ova, OVA) para trabajar un problema social-científico cómo es la minería ilegal en Venezuela. Se recogen las opiniones que tienen los estudiantes de pedagogía de la Universidad de Málaga en (España) sobre este problema. Para ello se les pide que identifiquen cinco etiquetas diferentes (belleza, flora, fauna, impacto y solución) en el vídeo y den su opinión en el cuerpo de la anotación. Se llega a la conclusión de que la percepción de los estudiantes sobre el posible impacto ambiental de la minería ilegal puede aparecer en tres diferentes momentos en el vídeo que son claramente diferenciados en el vídeo y expuestos en los resultados del trabajo. Además se discuten posibles aplicaciones del uso de anotaciones para trabajar no sólo aspecto socio-científicos sino cualquier contenido en educación mediante vídeos y anotaciones. O vídeo como recurso multimídia é bem reconhecido no mundo da educação e pode ser muito útil para trabalhar problemas sócio-científicos em aulas. Novos desenvolvimentos tecnológicos têm permitido o uso de anotações no vídeo para criar um espaço de discussão virtual. Este trabalho irá utilizar a ferramenta Open Video Annotation (https://gteavirtual.org/ova, OVA) para trabalhar um problema sócio-científico como é a mineração ilegal na Venezuela. Foram coletadas as opiniões dos alunos do curso de Pedagogia da Universidade de Málaga (Espanha) sobre esta questão. Os alunos foram convidados a identificar cinco rótulos diferentes (beleza, flora, fauna, impacto e solução) em um vídeo e dar as suas opiniões em formato de anotação. Conclui-se que a percepção dos alunos sobre o potencial impacto ambiental da mineração ilegal pode ocorrer em três momentos, que são claramente diferenciados no vídeo e exibido nos resultados do trabalho. Além disso, as possíveis aplicações usando anotações são discutidas para trabalhar não só os aspectos sócio-científicos, mas qualquer conteúdo educacional por meio de vídeo e anotações.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2016-07-05info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v8i1.3148https://doi.org/10.34624/id.v8i1.3148Indagatio Didactica; Vol 8 No 1 (2016); 158-174Indagatio Didactica; Vol. 8 Núm. 1 (2016); 158-174Indagatio Didactica; Vol. 8 No 1 (2016); 158-174Indagatio Didactica; vol. 8 n.º 1 (2016); 158-1741647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPspahttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/3148https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/3148/2485Cebrián Robles, DanielBlanco López, ÁngelNoguera Valdemar, Juaninfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:15:10Zoai:proa.ua.pt:article/3148Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:00.579941Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
The use of notes on open videos as a tool to analyse the conceptions of pedagogy students on an environmental problem El uso de anotaciones sobre vídeos en abierto como herramienta para analizar las concepciones de los estudiantes de pedagogía sobre un problema ambiental |
title |
The use of notes on open videos as a tool to analyse the conceptions of pedagogy students on an environmental problem |
spellingShingle |
The use of notes on open videos as a tool to analyse the conceptions of pedagogy students on an environmental problem Cebrián Robles, Daniel |
title_short |
The use of notes on open videos as a tool to analyse the conceptions of pedagogy students on an environmental problem |
title_full |
The use of notes on open videos as a tool to analyse the conceptions of pedagogy students on an environmental problem |
title_fullStr |
The use of notes on open videos as a tool to analyse the conceptions of pedagogy students on an environmental problem |
title_full_unstemmed |
The use of notes on open videos as a tool to analyse the conceptions of pedagogy students on an environmental problem |
title_sort |
The use of notes on open videos as a tool to analyse the conceptions of pedagogy students on an environmental problem |
author |
Cebrián Robles, Daniel |
author_facet |
Cebrián Robles, Daniel Blanco López, Ángel Noguera Valdemar, Juan |
author_role |
author |
author2 |
Blanco López, Ángel Noguera Valdemar, Juan |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cebrián Robles, Daniel Blanco López, Ángel Noguera Valdemar, Juan |
description |
Video as a multimedia resource is well recognized in the world of education and can be very useful for working socio-scientific issues in the classroom. New technological developments have allowed the use of annotations in the video to create a virtual discussion. This work will use the Open Video Annotation tool (https://gteavirtual.org/ova, OVA) to work a social-scientific problem as illegal mining in Venezuela. The student’s opinions of a pedagogy group at University of Malaga (Spain) are collected of this issue. To do this, they are asked to identify five different tags (beauty, flora, fauna, impact and solution) on video and give their opinion in the body of the annotation. It concludes that the perception of students on the potential environmental impact of illegal mining can occur at three different times in the video that are clearly differentiated in the video and displayed on the results of work. In addition, it is discussed the possible use of annotations to work not only socioscientific aspects but also another education contents by the use of video annotations. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-07-05 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/id.v8i1.3148 https://doi.org/10.34624/id.v8i1.3148 |
url |
https://doi.org/10.34624/id.v8i1.3148 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/3148 https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/3148/2485 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Indagatio Didactica; Vol 8 No 1 (2016); 158-174 Indagatio Didactica; Vol. 8 Núm. 1 (2016); 158-174 Indagatio Didactica; Vol. 8 No 1 (2016); 158-174 Indagatio Didactica; vol. 8 n.º 1 (2016); 158-174 1647-3582 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133567742115840 |