Competências emocionais para a promoção do sucesso escolar: programa de intervenção sistémica: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.14/38153 |
Resumo: | The type and quality of interpersonal relationships established are crucial for the harmonious development of children and young people as students and citizens. Considering the central objective of this book, the presentation of a program of “emotional skills development for students, parents and teachers”, we can say that it, through a systemic intervention, fulfilled the need to ensure an integrated approach, which considers the various educational actors in a perspective of empowerment, in order to change less adjusted behaviors and promote more productive interpersonal relationships. The book is organized in two chapters, the first focuses on the theoretical and empirical framework and justification for the development of the Program Develop +, presented in the second chapter. |
id |
RCAP_271184309432ab69afa8cb249b34f9de |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ucp.pt:10400.14/38153 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Competências emocionais para a promoção do sucesso escolar: programa de intervenção sistémica: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1Emotional skills for promoting school success: systemiintervention program: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1Emotional skillsSystemic interventionSchool successThe type and quality of interpersonal relationships established are crucial for the harmonious development of children and young people as students and citizens. Considering the central objective of this book, the presentation of a program of “emotional skills development for students, parents and teachers”, we can say that it, through a systemic intervention, fulfilled the need to ensure an integrated approach, which considers the various educational actors in a perspective of empowerment, in order to change less adjusted behaviors and promote more productive interpersonal relationships. The book is organized in two chapters, the first focuses on the theoretical and empirical framework and justification for the development of the Program Develop +, presented in the second chapter.Veritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaRibeiro, Célia2022-07-11T14:48:53Z2019-12-012019-12-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/38153por10.17979/reipe.2019.6.2.5765info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-12T17:43:39Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/38153Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:31:05.918700Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Competências emocionais para a promoção do sucesso escolar: programa de intervenção sistémica: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1 Emotional skills for promoting school success: systemiintervention program: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1 |
title |
Competências emocionais para a promoção do sucesso escolar: programa de intervenção sistémica: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1 |
spellingShingle |
Competências emocionais para a promoção do sucesso escolar: programa de intervenção sistémica: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1 Ribeiro, Célia Emotional skills Systemic intervention School success |
title_short |
Competências emocionais para a promoção do sucesso escolar: programa de intervenção sistémica: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1 |
title_full |
Competências emocionais para a promoção do sucesso escolar: programa de intervenção sistémica: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1 |
title_fullStr |
Competências emocionais para a promoção do sucesso escolar: programa de intervenção sistémica: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1 |
title_full_unstemmed |
Competências emocionais para a promoção do sucesso escolar: programa de intervenção sistémica: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1 |
title_sort |
Competências emocionais para a promoção do sucesso escolar: programa de intervenção sistémica: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1 |
author |
Ribeiro, Célia |
author_facet |
Ribeiro, Célia |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Veritati - Repositório Institucional da Universidade Católica Portuguesa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ribeiro, Célia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Emotional skills Systemic intervention School success |
topic |
Emotional skills Systemic intervention School success |
description |
The type and quality of interpersonal relationships established are crucial for the harmonious development of children and young people as students and citizens. Considering the central objective of this book, the presentation of a program of “emotional skills development for students, parents and teachers”, we can say that it, through a systemic intervention, fulfilled the need to ensure an integrated approach, which considers the various educational actors in a perspective of empowerment, in order to change less adjusted behaviors and promote more productive interpersonal relationships. The book is organized in two chapters, the first focuses on the theoretical and empirical framework and justification for the development of the Program Develop +, presented in the second chapter. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-01 2019-12-01T00:00:00Z 2022-07-11T14:48:53Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.14/38153 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.14/38153 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.17979/reipe.2019.6.2.5765 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799132034242707456 |