Competências emocionais para a promoção do sucesso escolar: programa de intervenção sistémica: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ribeiro, Célia
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.14/38153
Resumo: The type and quality of interpersonal relationships established are crucial for the harmonious development of children and young people as students and citizens. Considering the central objective of this book, the presentation of a program of “emotional skills development for students, parents and teachers”, we can say that it, through a systemic intervention, fulfilled the need to ensure an integrated approach, which considers the various educational actors in a perspective of empowerment, in order to change less adjusted behaviors and promote more productive interpersonal relationships. The book is organized in two chapters, the first focuses on the theoretical and empirical framework and justification for the development of the Program Develop +, presented in the second chapter.
id RCAP_271184309432ab69afa8cb249b34f9de
oai_identifier_str oai:repositorio.ucp.pt:10400.14/38153
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Competências emocionais para a promoção do sucesso escolar: programa de intervenção sistémica: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1Emotional skills for promoting school success: systemiintervention program: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1Emotional skillsSystemic interventionSchool successThe type and quality of interpersonal relationships established are crucial for the harmonious development of children and young people as students and citizens. Considering the central objective of this book, the presentation of a program of “emotional skills development for students, parents and teachers”, we can say that it, through a systemic intervention, fulfilled the need to ensure an integrated approach, which considers the various educational actors in a perspective of empowerment, in order to change less adjusted behaviors and promote more productive interpersonal relationships. The book is organized in two chapters, the first focuses on the theoretical and empirical framework and justification for the development of the Program Develop +, presented in the second chapter.Veritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaRibeiro, Célia2022-07-11T14:48:53Z2019-12-012019-12-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/38153por10.17979/reipe.2019.6.2.5765info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-12T17:43:39Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/38153Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:31:05.918700Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Competências emocionais para a promoção do sucesso escolar: programa de intervenção sistémica: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1
Emotional skills for promoting school success: systemiintervention program: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1
title Competências emocionais para a promoção do sucesso escolar: programa de intervenção sistémica: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1
spellingShingle Competências emocionais para a promoção do sucesso escolar: programa de intervenção sistémica: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1
Ribeiro, Célia
Emotional skills
Systemic intervention
School success
title_short Competências emocionais para a promoção do sucesso escolar: programa de intervenção sistémica: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1
title_full Competências emocionais para a promoção do sucesso escolar: programa de intervenção sistémica: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1
title_fullStr Competências emocionais para a promoção do sucesso escolar: programa de intervenção sistémica: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1
title_full_unstemmed Competências emocionais para a promoção do sucesso escolar: programa de intervenção sistémica: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1
title_sort Competências emocionais para a promoção do sucesso escolar: programa de intervenção sistémica: Viseu: Edições Esgotadas, 2019. ISBN: 978-989-8911-84-1
author Ribeiro, Célia
author_facet Ribeiro, Célia
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Veritati - Repositório Institucional da Universidade Católica Portuguesa
dc.contributor.author.fl_str_mv Ribeiro, Célia
dc.subject.por.fl_str_mv Emotional skills
Systemic intervention
School success
topic Emotional skills
Systemic intervention
School success
description The type and quality of interpersonal relationships established are crucial for the harmonious development of children and young people as students and citizens. Considering the central objective of this book, the presentation of a program of “emotional skills development for students, parents and teachers”, we can say that it, through a systemic intervention, fulfilled the need to ensure an integrated approach, which considers the various educational actors in a perspective of empowerment, in order to change less adjusted behaviors and promote more productive interpersonal relationships. The book is organized in two chapters, the first focuses on the theoretical and empirical framework and justification for the development of the Program Develop +, presented in the second chapter.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-12-01
2019-12-01T00:00:00Z
2022-07-11T14:48:53Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10400.14/38153
url http://hdl.handle.net/10400.14/38153
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.17979/reipe.2019.6.2.5765
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799132034242707456