Exhibition views: towards a typology of the installation shot
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10362/116434 |
Resumo: | This essay explores the idea of photographs of exhibitions, often used as archival materials for studying the history of exhibitions, as a specific genre of image making. It explores the basic concepts, conventions, and functions of so-called “installation shots” or “exhibition views,” and constructs a basic typology of typical visual elements by studying the approximately 600 photographs reproduced in Mousse Magazine’s 2015-2016 issue #51 entitled “Exhibition Views 1985-1995.” In particular, this essay considers the way exhibition photographs reify images of complex spaces and events while simultaneously suggesting narrative, movement, and complexity in their static imagery. |
id |
RCAP_2c312d05364dcf6ed17e844698d710a7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:run.unl.pt:10362/116434 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Exhibition views: towards a typology of the installation shotInstallation shotExhibition viewExhibition photographyExhibition historiesImagens de instalaçãoVistas de exposiçãoFotografia de exposiçãoHistórias das exposiçõesThis essay explores the idea of photographs of exhibitions, often used as archival materials for studying the history of exhibitions, as a specific genre of image making. It explores the basic concepts, conventions, and functions of so-called “installation shots” or “exhibition views,” and constructs a basic typology of typical visual elements by studying the approximately 600 photographs reproduced in Mousse Magazine’s 2015-2016 issue #51 entitled “Exhibition Views 1985-1995.” In particular, this essay considers the way exhibition photographs reify images of complex spaces and events while simultaneously suggesting narrative, movement, and complexity in their static imagery.Este ensaio explora a ideia de que a fotografia de exposições, muitas vezes usada como material de arquivo para o estudo da sua história, pode ser entendida como um género de criação de imagens específico. Explorando conceitos básicos, convenções e funções das chamadas “imagens de instalação” ou “vistas de exposição”, constrói-se uma tipologia básica de elementos visuais recorrentes, a partir do estudo das cerca de 600 fotografias reproduzidas no número 51 da Revista Mousse intitulado “Exhibition Views 1985-1995” (2015-2016). Em particular, será abordada a forma como as fotografias de exposição reificam imagens de espaços e eventos complexos, ao mesmo tempo que sugerem narrativa, movimento e complexidade através do seu imaginário estático.Instituto de História da ArteRUNFloyd, Kathryn M.2021-04-30T11:42:59Z20192019-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10362/116434eng1646-1762info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T04:58:56Zoai:run.unl.pt:10362/116434Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:43:04.338754Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Exhibition views: towards a typology of the installation shot |
title |
Exhibition views: towards a typology of the installation shot |
spellingShingle |
Exhibition views: towards a typology of the installation shot Floyd, Kathryn M. Installation shot Exhibition view Exhibition photography Exhibition histories Imagens de instalação Vistas de exposição Fotografia de exposição Histórias das exposições |
title_short |
Exhibition views: towards a typology of the installation shot |
title_full |
Exhibition views: towards a typology of the installation shot |
title_fullStr |
Exhibition views: towards a typology of the installation shot |
title_full_unstemmed |
Exhibition views: towards a typology of the installation shot |
title_sort |
Exhibition views: towards a typology of the installation shot |
author |
Floyd, Kathryn M. |
author_facet |
Floyd, Kathryn M. |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
RUN |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Floyd, Kathryn M. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Installation shot Exhibition view Exhibition photography Exhibition histories Imagens de instalação Vistas de exposição Fotografia de exposição Histórias das exposições |
topic |
Installation shot Exhibition view Exhibition photography Exhibition histories Imagens de instalação Vistas de exposição Fotografia de exposição Histórias das exposições |
description |
This essay explores the idea of photographs of exhibitions, often used as archival materials for studying the history of exhibitions, as a specific genre of image making. It explores the basic concepts, conventions, and functions of so-called “installation shots” or “exhibition views,” and constructs a basic typology of typical visual elements by studying the approximately 600 photographs reproduced in Mousse Magazine’s 2015-2016 issue #51 entitled “Exhibition Views 1985-1995.” In particular, this essay considers the way exhibition photographs reify images of complex spaces and events while simultaneously suggesting narrative, movement, and complexity in their static imagery. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019 2019-01-01T00:00:00Z 2021-04-30T11:42:59Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10362/116434 |
url |
http://hdl.handle.net/10362/116434 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
1646-1762 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de História da Arte |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de História da Arte |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799138041243107328 |