Business intelligence in decision-making : impact on customer engagement
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.5/27980 |
Resumo: | Mestrado Bolonha em Data Analytics for Business |
id |
RCAP_2e49fa2a623b7403ccd61b8735789092 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:www.repository.utl.pt:10400.5/27980 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Business intelligence in decision-making : impact on customer engagementBusiness IntelligenceDataDecision-makingConsumer BehaviourCampaignsDadosComportamento do ConsumidorCampanhasMestrado Bolonha em Data Analytics for BusinessBusiness Intelligence has become an essential aspect of modern business management, providing organizations with valuable insights into their operations and performance. This Master’s Final Work focuses on leveraging BI to improve communication strategies for a business organization. The internship described in this Master’s Final Work involved working on a Business Intelligence project in a company called Tabaqueira. The primary objective of the project was to optimize and improve communication via email, with a focus on enhancing customer engagement and increasing revenue growth. This study provides a comprehensive overview of the entire BI project, from the theoretical background to the implementation and reporting phase. It covers the various BI tools and techniques used to analyze the available data, from the data source to all the Extract, Transform and Load (ETL) processes that allowed the data to be ready to be explored. The reporting phase includes the presentation of findings using Power BI and recommendations to the stakeholder and the evaluation of the project's success. The solution provided valuable insights into customer behavior and preferences, allowing the design of communication campaigns to be more relevant and personalized to individual customers.Business Intelligence tornou-se um aspeto essencial da gestão de empresas modernas, proporcionando às organizações conhecimentos valiosos sobre as suas operações e desempenho. Este Trabalho Final de Mestrado foca-se no uso da BI para melhorar as estratégias de comunicação de uma empresa. O estágio descrito neste Trabalho Final de Mestrado envolve o trabalho num projeto de Business Intelligence na Tabaqueira. O principal objetivo do projeto era otimizar e melhorar a comunicação via e-mail, com foco no aumento do envolvimento do cliente e no crescimento das receitas. Este estudo fornece uma visão abrangente de todo o projeto de BI, desde o enquadramento teórico até à fase de implementação e elaboração de um relatório. Abrange as várias ferramentas e técnicas de BI utilizadas para analisar os dados disponíveis, desde a fonte dos dados a todos os processos extração e transformação que permitiram que os dados estivessem aptos a ser explorados. A fase de relatório inclui a apresentação dos resultados recorrendo ao Power BI e as recomendações ao stakeholder e a avaliação do êxito do projeto. A solução forneceu valiosos elementos sobre o comportamento e preferências do cliente, permitindo a formulação de campanhas de comunicação que sejam mais relevantes e personalizadas para clientes específicosInstituto Superior de Economia e GestãoPicoto, Winnie NgSilva, AndréRepositório da Universidade de LisboaAntão, Patrícia Alexandra da Silva2024-01-10T01:31:11Z2023-032023-03-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.5/27980engAntão, Patrícia Alexandra da Silva (2023). “Business intelligence in decision-making : impact on customer engagement”. Dissertação de Mestrado. Universidade de Lisboa. Instituto Superior de Economia e Gestãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-01-14T01:31:40Zoai:www.repository.utl.pt:10400.5/27980Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:34:49.526051Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Business intelligence in decision-making : impact on customer engagement |
title |
Business intelligence in decision-making : impact on customer engagement |
spellingShingle |
Business intelligence in decision-making : impact on customer engagement Antão, Patrícia Alexandra da Silva Business Intelligence Data Decision-making Consumer Behaviour Campaigns Dados Comportamento do Consumidor Campanhas |
title_short |
Business intelligence in decision-making : impact on customer engagement |
title_full |
Business intelligence in decision-making : impact on customer engagement |
title_fullStr |
Business intelligence in decision-making : impact on customer engagement |
title_full_unstemmed |
Business intelligence in decision-making : impact on customer engagement |
title_sort |
Business intelligence in decision-making : impact on customer engagement |
author |
Antão, Patrícia Alexandra da Silva |
author_facet |
Antão, Patrícia Alexandra da Silva |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Picoto, Winnie Ng Silva, André Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Antão, Patrícia Alexandra da Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Business Intelligence Data Decision-making Consumer Behaviour Campaigns Dados Comportamento do Consumidor Campanhas |
topic |
Business Intelligence Data Decision-making Consumer Behaviour Campaigns Dados Comportamento do Consumidor Campanhas |
description |
Mestrado Bolonha em Data Analytics for Business |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-03 2023-03-01T00:00:00Z 2024-01-10T01:31:11Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.5/27980 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.5/27980 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Antão, Patrícia Alexandra da Silva (2023). “Business intelligence in decision-making : impact on customer engagement”. Dissertação de Mestrado. Universidade de Lisboa. Instituto Superior de Economia e Gestão |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Superior de Economia e Gestão |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Superior de Economia e Gestão |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799132074516414464 |