Contemporary family-school relationships: social phenomenon/sociological interrogations
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2005 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.31447/AS00032573.2005176.06 |
Resumo: | This article deals with the emergence of a new object of study in the sociology of education and with the new social processes involving the relationship between user families and the school institution. Part one looks at the development of the sociological issues and new tendencies in handling them. Part two looks at the changes which the modern family and school system have undergone in terms of their relationship. The article concludes by looking at the major emerging trends in the interaction of parents and schools. |
id |
RCAP_2f874f418ec1a0d67592c20b3613eb60 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/34236 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Contemporary family-school relationships: social phenomenon/sociological interrogations.A relação família-escola na contemporaneidade: fenômeno social/interrogações sociológicasrelação família-escolasociologia da educaçãosistema escolarfamily-school relationshipssociology of educationschool system.This article deals with the emergence of a new object of study in the sociology of education and with the new social processes involving the relationship between user families and the school institution. Part one looks at the development of the sociological issues and new tendencies in handling them. Part two looks at the changes which the modern family and school system have undergone in terms of their relationship. The article concludes by looking at the major emerging trends in the interaction of parents and schools..Este artigo trata do aparecimento de um novo objeto de análise na sociologia da educação e de novos processos sociais envolvendo a relação entre as famílias usuárias e a instituição escolar. Na primeira parte aborda-se o desenvolvimento das problemáticas sociológicas e as novas tendências no tratamento da questão. Na segunda examinam-se as modificações sofridas pela família e pelo sistema escolar contemporâneos naquilo que diz respeito à relação entre eles. Ao final sinalizam-se as grandes tendências que se esboçam no cenário das interações entre os pais e a escola.Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa2005-09-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.31447/AS00032573.2005176.06https://doi.org/10.31447/AS00032573.2005176.06Análise Social; Vol. 40 N.º 176 (2005): Educação e Modernidade; 563-5782182-29990003-2573reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/34236https://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/34236/24008Direitos de Autor (c) 2005 Análise Socialinfo:eu-repo/semantics/openAccessNogueira, Maria Alice2024-02-17T05:50:03Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/34236Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T01:52:29.309952Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Contemporary family-school relationships: social phenomenon/sociological interrogations . A relação família-escola na contemporaneidade: fenômeno social/interrogações sociológicas |
title |
Contemporary family-school relationships: social phenomenon/sociological interrogations |
spellingShingle |
Contemporary family-school relationships: social phenomenon/sociological interrogations Nogueira, Maria Alice relação família-escola sociologia da educação sistema escolar family-school relationships sociology of education school system . |
title_short |
Contemporary family-school relationships: social phenomenon/sociological interrogations |
title_full |
Contemporary family-school relationships: social phenomenon/sociological interrogations |
title_fullStr |
Contemporary family-school relationships: social phenomenon/sociological interrogations |
title_full_unstemmed |
Contemporary family-school relationships: social phenomenon/sociological interrogations |
title_sort |
Contemporary family-school relationships: social phenomenon/sociological interrogations |
author |
Nogueira, Maria Alice |
author_facet |
Nogueira, Maria Alice |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nogueira, Maria Alice |
dc.subject.por.fl_str_mv |
relação família-escola sociologia da educação sistema escolar family-school relationships sociology of education school system . |
topic |
relação família-escola sociologia da educação sistema escolar family-school relationships sociology of education school system . |
description |
This article deals with the emergence of a new object of study in the sociology of education and with the new social processes involving the relationship between user families and the school institution. Part one looks at the development of the sociological issues and new tendencies in handling them. Part two looks at the changes which the modern family and school system have undergone in terms of their relationship. The article concludes by looking at the major emerging trends in the interaction of parents and schools. |
publishDate |
2005 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2005-09-30 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.31447/AS00032573.2005176.06 https://doi.org/10.31447/AS00032573.2005176.06 |
url |
https://doi.org/10.31447/AS00032573.2005176.06 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/34236 https://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/34236/24008 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2005 Análise Social info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2005 Análise Social |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa |
dc.source.none.fl_str_mv |
Análise Social; Vol. 40 N.º 176 (2005): Educação e Modernidade; 563-578 2182-2999 0003-2573 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799137015748362240 |