How Lego rebuilt and became the top toymaker in the world
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.14/31148 |
Resumo: | Lego is an exemplary case for a classic turnaround that put the company in an even better position in the future. In the past, Lego’s sales increased steadily over the years, however, in the 90s they showed signs of struggle and they reported their first-ever loss in the history of the company. What followed was a turbulent ride for the toymaker. After several attempts that failed, Lego finally managed to change their downward ride drastically and achieve a textbook turnaround. The case will highlight actions that resulted in the turnaround and long-term competitive advantage. Additionally, it will give information about how a change of leadership, especially during a crisis, but also in the long-term, affect the firm’s performance. The case will demonstrate how theoretical concepts come to life and it aims to give students a better understanding by presenting a compelling real-life example and to contribute to the turnaround studies. |
id |
RCAP_30639507bf9214551a532dbaa5ed54d8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ucp.pt:10400.14/31148 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
How Lego rebuilt and became the top toymaker in the worldBusiness turnaroundCore businessRecovery strategiesCompetitive advantageSustained competitive advantageOutside CEOInside CEOFlexible innovationInflexible innovationAtividade principalEstratégia de recuperaçãoVantagem competitivaVantagem competitiva constanteCEO externoCEO internoInovação flexívelInovação inflexívelDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoLego is an exemplary case for a classic turnaround that put the company in an even better position in the future. In the past, Lego’s sales increased steadily over the years, however, in the 90s they showed signs of struggle and they reported their first-ever loss in the history of the company. What followed was a turbulent ride for the toymaker. After several attempts that failed, Lego finally managed to change their downward ride drastically and achieve a textbook turnaround. The case will highlight actions that resulted in the turnaround and long-term competitive advantage. Additionally, it will give information about how a change of leadership, especially during a crisis, but also in the long-term, affect the firm’s performance. The case will demonstrate how theoretical concepts come to life and it aims to give students a better understanding by presenting a compelling real-life example and to contribute to the turnaround studies.A Lego é um caso exemplar de um clássico turnaround que colocou a empresa numa posição ainda melhor no futuro. No passado, as vendas da Lego aumentavam de maneira consistente ao longo dos anos, no entanto, nos anos 90 a Lego mostrou os primeiros sinais de dificuldade e reportou a sua primeira perda na história da empresa. O que se seguiu foi uma viagem atribulada para a fabricante de brinquedos. Depois de várias tentativas que falharam, a Lego finalmente conseguiu sair da sua espiral descendente e alcançar drasticamente uma turnaround perfeita. O caso vai destacar as ações que levaram à turnaround e a uma vantagem competitiva a longo prazo. Adicionalmente, o caso apresenta informação sobre como a mudança de liderança, especificamente durante uma crise, mas também a longo prazo, afeta o desempenho da empresa. O caso demonstra como conceitos teóricos ganham vida e visa dar aos alunos uma melhor compreensão de turnarounds através da apresentação de um exemplo interessante de uma situação real e contribuir para o estudo de turnarounds.Saraiva, Gonçalo de Oliveira Vieira DinisVeritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaGeislinger, Adrian Cornelius2020-10-23T08:36:18Z2020-05-2820202020-05-28T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/31148TID:202516792enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-12T17:36:41Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/31148Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:25:05.107238Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
How Lego rebuilt and became the top toymaker in the world |
title |
How Lego rebuilt and became the top toymaker in the world |
spellingShingle |
How Lego rebuilt and became the top toymaker in the world Geislinger, Adrian Cornelius Business turnaround Core business Recovery strategies Competitive advantage Sustained competitive advantage Outside CEO Inside CEO Flexible innovation Inflexible innovation Atividade principal Estratégia de recuperação Vantagem competitiva Vantagem competitiva constante CEO externo CEO interno Inovação flexível Inovação inflexível Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
title_short |
How Lego rebuilt and became the top toymaker in the world |
title_full |
How Lego rebuilt and became the top toymaker in the world |
title_fullStr |
How Lego rebuilt and became the top toymaker in the world |
title_full_unstemmed |
How Lego rebuilt and became the top toymaker in the world |
title_sort |
How Lego rebuilt and became the top toymaker in the world |
author |
Geislinger, Adrian Cornelius |
author_facet |
Geislinger, Adrian Cornelius |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Saraiva, Gonçalo de Oliveira Vieira Dinis Veritati - Repositório Institucional da Universidade Católica Portuguesa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Geislinger, Adrian Cornelius |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Business turnaround Core business Recovery strategies Competitive advantage Sustained competitive advantage Outside CEO Inside CEO Flexible innovation Inflexible innovation Atividade principal Estratégia de recuperação Vantagem competitiva Vantagem competitiva constante CEO externo CEO interno Inovação flexível Inovação inflexível Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
topic |
Business turnaround Core business Recovery strategies Competitive advantage Sustained competitive advantage Outside CEO Inside CEO Flexible innovation Inflexible innovation Atividade principal Estratégia de recuperação Vantagem competitiva Vantagem competitiva constante CEO externo CEO interno Inovação flexível Inovação inflexível Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
description |
Lego is an exemplary case for a classic turnaround that put the company in an even better position in the future. In the past, Lego’s sales increased steadily over the years, however, in the 90s they showed signs of struggle and they reported their first-ever loss in the history of the company. What followed was a turbulent ride for the toymaker. After several attempts that failed, Lego finally managed to change their downward ride drastically and achieve a textbook turnaround. The case will highlight actions that resulted in the turnaround and long-term competitive advantage. Additionally, it will give information about how a change of leadership, especially during a crisis, but also in the long-term, affect the firm’s performance. The case will demonstrate how theoretical concepts come to life and it aims to give students a better understanding by presenting a compelling real-life example and to contribute to the turnaround studies. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-10-23T08:36:18Z 2020-05-28 2020 2020-05-28T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.14/31148 TID:202516792 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.14/31148 |
identifier_str_mv |
TID:202516792 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799131964176859136 |