The Influence of Frequent Public Performance in Student's Motivation for Instrumental Practicing
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34639/rpea.v2i1.74 |
Resumo: | This project aimed to investigate the influence of frequent public performances in the student’s motivation for instrumentpracticing. It also aimed to study the impact of those frequent public performances in the acquisition of cognitive, performativeand musical competences. The study was applied to a set of 23 students of a musical instrument – flute – distributed inone control group and in one experimental group. Several tools (questionnaires, student evaluation forms and performanceevaluation forms) were used to collect essential information leading to the conclusion of this investigation and to answer thequestions involved. The results suggest an impact of frequent public performance in several aspects of the learning processof students. |
id |
RCAP_311b9f17db15d8bc1ce8c5cbc262acba |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:rpea.madeira.gov.pt:article/74 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
The Influence of Frequent Public Performance in Student's Motivation for Instrumental PracticingA Influência da Performance Musical Frequente na Motivação para o Estudo do InstrumentoPerformance FrequenteMotivaçãoEstudo do InstrumentoEnsino da MúsicaCompetências MusicaisFrequent PerformanceMotivationInstrumental PracticeMusic TeachingMusical SkillsThis project aimed to investigate the influence of frequent public performances in the student’s motivation for instrumentpracticing. It also aimed to study the impact of those frequent public performances in the acquisition of cognitive, performativeand musical competences. The study was applied to a set of 23 students of a musical instrument – flute – distributed inone control group and in one experimental group. Several tools (questionnaires, student evaluation forms and performanceevaluation forms) were used to collect essential information leading to the conclusion of this investigation and to answer thequestions involved. The results suggest an impact of frequent public performance in several aspects of the learning processof students.Esta investigação teve por objetivo primário averiguar a influência da realização de momentos performativos frequentes na motivação dos alunos para o estudo do instrumento musical, analisando também o seu impacto na aquisição de competências cognitivas, performativas e musicais. O estudo foi aplicado a um conjunto de 23 alunos de instrumento – flauta transversal – do ensino vocacional da música, distribuídos por um grupo de controlo e por um grupo experimental. Foram utilizadas diversas ferramentas de obtenção de dados (questionários, fichas de avaliação do aluno e fichas de avaliação da performance) que permitiram a recolha de informação conducente à conclusão da investigação e resolução da problemática nela envolvida. Os resultados sugerem um impacto da performance frequente em diversos aspetos do processo de aprendizagem dos alunos.CEPAM2012-09-07info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34639/rpea.v2i1.74https://doi.org/10.34639/rpea.v2i1.74Portuguese Journal of Artistic Education; Vol. 2 (2012): Revista Portuguesa de Educação Artística; 3-12Revista Portuguesa de Educação Artística; Vol. 2 (2012): Revista Portuguesa de Educação Artística; 3-122183-74811647-905X10.34639/rpea.v2i1reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/74https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/74/92Direitos de Autor (c) 2012 Margarida Alexandra Teixeira Nevesinfo:eu-repo/semantics/openAccessNeves, Margarida Alexandra Teixeira2024-01-31T10:29:08Zoai:rpea.madeira.gov.pt:article/74Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:31:25.775412Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Influence of Frequent Public Performance in Student's Motivation for Instrumental Practicing A Influência da Performance Musical Frequente na Motivação para o Estudo do Instrumento |
title |
The Influence of Frequent Public Performance in Student's Motivation for Instrumental Practicing |
spellingShingle |
The Influence of Frequent Public Performance in Student's Motivation for Instrumental Practicing Neves, Margarida Alexandra Teixeira Performance Frequente Motivação Estudo do Instrumento Ensino da Música Competências Musicais Frequent Performance Motivation Instrumental Practice Music Teaching Musical Skills |
title_short |
The Influence of Frequent Public Performance in Student's Motivation for Instrumental Practicing |
title_full |
The Influence of Frequent Public Performance in Student's Motivation for Instrumental Practicing |
title_fullStr |
The Influence of Frequent Public Performance in Student's Motivation for Instrumental Practicing |
title_full_unstemmed |
The Influence of Frequent Public Performance in Student's Motivation for Instrumental Practicing |
title_sort |
The Influence of Frequent Public Performance in Student's Motivation for Instrumental Practicing |
author |
Neves, Margarida Alexandra Teixeira |
author_facet |
Neves, Margarida Alexandra Teixeira |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Neves, Margarida Alexandra Teixeira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Performance Frequente Motivação Estudo do Instrumento Ensino da Música Competências Musicais Frequent Performance Motivation Instrumental Practice Music Teaching Musical Skills |
topic |
Performance Frequente Motivação Estudo do Instrumento Ensino da Música Competências Musicais Frequent Performance Motivation Instrumental Practice Music Teaching Musical Skills |
description |
This project aimed to investigate the influence of frequent public performances in the student’s motivation for instrumentpracticing. It also aimed to study the impact of those frequent public performances in the acquisition of cognitive, performativeand musical competences. The study was applied to a set of 23 students of a musical instrument – flute – distributed inone control group and in one experimental group. Several tools (questionnaires, student evaluation forms and performanceevaluation forms) were used to collect essential information leading to the conclusion of this investigation and to answer thequestions involved. The results suggest an impact of frequent public performance in several aspects of the learning processof students. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-09-07 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34639/rpea.v2i1.74 https://doi.org/10.34639/rpea.v2i1.74 |
url |
https://doi.org/10.34639/rpea.v2i1.74 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/74 https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/74/92 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2012 Margarida Alexandra Teixeira Neves info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2012 Margarida Alexandra Teixeira Neves |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
CEPAM |
publisher.none.fl_str_mv |
CEPAM |
dc.source.none.fl_str_mv |
Portuguese Journal of Artistic Education; Vol. 2 (2012): Revista Portuguesa de Educação Artística; 3-12 Revista Portuguesa de Educação Artística; Vol. 2 (2012): Revista Portuguesa de Educação Artística; 3-12 2183-7481 1647-905X 10.34639/rpea.v2i1 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133582466220032 |