The Influence of Frequent Public Performance in Student's Motivation for Instrumental Practicing

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Neves, Margarida Alexandra Teixeira
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34639/rpea.v2i1.74
Resumo: This project aimed to investigate the influence of frequent public performances in the student’s motivation for instrumentpracticing. It also aimed to study the impact of those frequent public performances in the acquisition of cognitive, performativeand musical competences. The study was applied to a set of 23 students of a musical instrument – flute – distributed inone control group and in one experimental group. Several tools (questionnaires, student evaluation forms and performanceevaluation forms) were used to collect essential information leading to the conclusion of this investigation and to answer thequestions involved. The results suggest an impact of frequent public performance in several aspects of the learning processof students.
id RCAP_311b9f17db15d8bc1ce8c5cbc262acba
oai_identifier_str oai:rpea.madeira.gov.pt:article/74
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling The Influence of Frequent Public Performance in Student's Motivation for Instrumental PracticingA Influência da Performance Musical Frequente na Motivação para o Estudo do InstrumentoPerformance FrequenteMotivaçãoEstudo do InstrumentoEnsino da MúsicaCompetências MusicaisFrequent PerformanceMotivationInstrumental PracticeMusic TeachingMusical SkillsThis project aimed to investigate the influence of frequent public performances in the student’s motivation for instrumentpracticing. It also aimed to study the impact of those frequent public performances in the acquisition of cognitive, performativeand musical competences. The study was applied to a set of 23 students of a musical instrument – flute – distributed inone control group and in one experimental group. Several tools (questionnaires, student evaluation forms and performanceevaluation forms) were used to collect essential information leading to the conclusion of this investigation and to answer thequestions involved. The results suggest an impact of frequent public performance in several aspects of the learning processof students.Esta investigação teve por objetivo primário averiguar a influência da realização de momentos performativos frequentes na motivação dos alunos para o estudo do instrumento musical, analisando também o seu impacto na aquisição de competências cognitivas, performativas e musicais. O estudo foi aplicado a um conjunto de 23 alunos de instrumento – flauta transversal – do ensino vocacional da música, distribuídos por um grupo de controlo e por um grupo experimental. Foram utilizadas diversas ferramentas de obtenção de dados (questionários, fichas de avaliação do aluno e fichas de avaliação da performance) que permitiram a recolha de informação conducente à conclusão da investigação e resolução da problemática nela envolvida. Os resultados sugerem um impacto da performance frequente em diversos aspetos do processo de aprendizagem dos alunos.CEPAM2012-09-07info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34639/rpea.v2i1.74https://doi.org/10.34639/rpea.v2i1.74Portuguese Journal of Artistic Education; Vol. 2 (2012): Revista Portuguesa de Educação Artística; 3-12Revista Portuguesa de Educação Artística; Vol. 2 (2012): Revista Portuguesa de Educação Artística; 3-122183-74811647-905X10.34639/rpea.v2i1reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/74https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/74/92Direitos de Autor (c) 2012 Margarida Alexandra Teixeira Nevesinfo:eu-repo/semantics/openAccessNeves, Margarida Alexandra Teixeira2024-01-31T10:29:08Zoai:rpea.madeira.gov.pt:article/74Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:31:25.775412Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv The Influence of Frequent Public Performance in Student's Motivation for Instrumental Practicing
A Influência da Performance Musical Frequente na Motivação para o Estudo do Instrumento
title The Influence of Frequent Public Performance in Student's Motivation for Instrumental Practicing
spellingShingle The Influence of Frequent Public Performance in Student's Motivation for Instrumental Practicing
Neves, Margarida Alexandra Teixeira
Performance Frequente
Motivação
Estudo do Instrumento
Ensino da Música
Competências Musicais
Frequent Performance
Motivation
Instrumental Practice
Music Teaching
Musical Skills
title_short The Influence of Frequent Public Performance in Student's Motivation for Instrumental Practicing
title_full The Influence of Frequent Public Performance in Student's Motivation for Instrumental Practicing
title_fullStr The Influence of Frequent Public Performance in Student's Motivation for Instrumental Practicing
title_full_unstemmed The Influence of Frequent Public Performance in Student's Motivation for Instrumental Practicing
title_sort The Influence of Frequent Public Performance in Student's Motivation for Instrumental Practicing
author Neves, Margarida Alexandra Teixeira
author_facet Neves, Margarida Alexandra Teixeira
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Neves, Margarida Alexandra Teixeira
dc.subject.por.fl_str_mv Performance Frequente
Motivação
Estudo do Instrumento
Ensino da Música
Competências Musicais
Frequent Performance
Motivation
Instrumental Practice
Music Teaching
Musical Skills
topic Performance Frequente
Motivação
Estudo do Instrumento
Ensino da Música
Competências Musicais
Frequent Performance
Motivation
Instrumental Practice
Music Teaching
Musical Skills
description This project aimed to investigate the influence of frequent public performances in the student’s motivation for instrumentpracticing. It also aimed to study the impact of those frequent public performances in the acquisition of cognitive, performativeand musical competences. The study was applied to a set of 23 students of a musical instrument – flute – distributed inone control group and in one experimental group. Several tools (questionnaires, student evaluation forms and performanceevaluation forms) were used to collect essential information leading to the conclusion of this investigation and to answer thequestions involved. The results suggest an impact of frequent public performance in several aspects of the learning processof students.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-09-07
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34639/rpea.v2i1.74
https://doi.org/10.34639/rpea.v2i1.74
url https://doi.org/10.34639/rpea.v2i1.74
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/74
https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/74/92
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2012 Margarida Alexandra Teixeira Neves
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2012 Margarida Alexandra Teixeira Neves
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv CEPAM
publisher.none.fl_str_mv CEPAM
dc.source.none.fl_str_mv Portuguese Journal of Artistic Education; Vol. 2 (2012): Revista Portuguesa de Educação Artística; 3-12
Revista Portuguesa de Educação Artística; Vol. 2 (2012): Revista Portuguesa de Educação Artística; 3-12
2183-7481
1647-905X
10.34639/rpea.v2i1
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133582466220032