A Publicidade face aos novos contextos da era Digital

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cádima, Francisco Rui
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10362/94381
Resumo: UID/CCI/04667/2016
id RCAP_363159e936f9a4c764c51d9af09bf64e
oai_identifier_str oai:run.unl.pt:10362/94381
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling A Publicidade face aos novos contextos da era DigitalAdvertising versus the new contexts of the Digital eraPrivacy, transparency and disruptionprivacidade, transparência e disrupçãoBlockchainDigital advertisingInternetPrivacySecurityCommunicationUID/CCI/04667/2016Current times are becoming extraordinarily complex where we just thought it would become more transparent. The Internet and the digital economy are increasingly becoming a true “data industrial complex,” a Pandora’s box of unsearchable consequences. What is happening with digital advertising is just an outline of the problem, and the first consequences are certainly there in the media sector, which continues to suffocate due to lack of revenue and web traffic. This paper is a contribution to deepen this reflection.Instituto de Comunicação da NOVA (ICNOVA)Departamento de Ciências da Comunicação (DCC)RUNCádima, Francisco Rui2020-03-16T23:28:22Z2019-06-282019-06-28T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article12application/pdfhttp://hdl.handle.net/10362/94381por1645-5681PURE: 15746252https://doi.org/10.14195/2183-5462info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T04:42:20Zoai:run.unl.pt:10362/94381Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:37:55.932976Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv A Publicidade face aos novos contextos da era Digital
Advertising versus the new contexts of the Digital eraPrivacy, transparency and disruption
privacidade, transparência e disrupção
title A Publicidade face aos novos contextos da era Digital
spellingShingle A Publicidade face aos novos contextos da era Digital
Cádima, Francisco Rui
Blockchain
Digital advertising
Internet
Privacy
Security
Communication
title_short A Publicidade face aos novos contextos da era Digital
title_full A Publicidade face aos novos contextos da era Digital
title_fullStr A Publicidade face aos novos contextos da era Digital
title_full_unstemmed A Publicidade face aos novos contextos da era Digital
title_sort A Publicidade face aos novos contextos da era Digital
author Cádima, Francisco Rui
author_facet Cádima, Francisco Rui
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Instituto de Comunicação da NOVA (ICNOVA)
Departamento de Ciências da Comunicação (DCC)
RUN
dc.contributor.author.fl_str_mv Cádima, Francisco Rui
dc.subject.por.fl_str_mv Blockchain
Digital advertising
Internet
Privacy
Security
Communication
topic Blockchain
Digital advertising
Internet
Privacy
Security
Communication
description UID/CCI/04667/2016
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-06-28
2019-06-28T00:00:00Z
2020-03-16T23:28:22Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10362/94381
url http://hdl.handle.net/10362/94381
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 1645-5681
PURE: 15746252
https://doi.org/10.14195/2183-5462
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 12
application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799137995821940736