Editorial

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Freire, Carla
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Mangas, Catarina, Sousa, Jenny, Ribeiro, Jaime
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/id.v13i2.25087
Resumo: Inclusive education is one of the main areas of INCLUDiT and the various posters and articles focused on the theme were submitted to blind peer review. Abstracts and monographs have been published. For the present special issue of the journal Indagatio Didactica, a selection of articles describing research work illustrating the research carried out within the theme was made. The aim of this special issue is to contribute to making the educational process as natural as possible, making known essential actions that should be implemented in conjunction with measures adopted inside and outside the school. This issue includes six research papers in Portuguese language from different institutions in Brazil and Portugal.
id RCAP_3749cc171f888d985397aa862fb1e2c6
oai_identifier_str oai:proa.ua.pt:article/25087
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling EditorialEditorialInclusive education is one of the main areas of INCLUDiT and the various posters and articles focused on the theme were submitted to blind peer review. Abstracts and monographs have been published. For the present special issue of the journal Indagatio Didactica, a selection of articles describing research work illustrating the research carried out within the theme was made. The aim of this special issue is to contribute to making the educational process as natural as possible, making known essential actions that should be implemented in conjunction with measures adopted inside and outside the school. This issue includes six research papers in Portuguese language from different institutions in Brazil and Portugal.A educação inclusiva é uma das áreas fortes da INCLUDiT, tendo os diversos pósteres e artigos centrados na temática sido submetidos a revisão cega por pares. Foram publicados textos em livro de resumos e monografias. Para a presente edição especial da revista Indagatio Didactica, foi feita uma seleção de artigos que descrevem trabalhos de investigação ilustrativos da investigação realizada no âmbito da temática. Procura-se, através deste número especial, contribuir para que o processo educativo seja o mais natural possível, dando-se a conhecer ações essenciais que devem ser implementadas em articulação com medidas adotadas dentro e fora da escola. Compõem este número seis trabalhos de investigação em língua portuguesa, oriundos de diferentes instituições do Brasil e Portugal.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2021-06-24info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v13i2.25087https://doi.org/10.34624/id.v13i2.25087Indagatio Didactica; Vol 13 No 2 (2021); 1-8Indagatio Didactica; Vol. 13 Núm. 2 (2021); 1-8Indagatio Didactica; Vol. 13 No 2 (2021); 1-8Indagatio Didactica; vol. 13 n.º 2 (2021); 1-81647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/25087https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/25087/17871http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFreire, CarlaMangas, CatarinaSousa, JennyRibeiro, Jaime2023-09-22T10:19:11Zoai:proa.ua.pt:article/25087Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:29.652586Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Editorial
Editorial
title Editorial
spellingShingle Editorial
Freire, Carla
title_short Editorial
title_full Editorial
title_fullStr Editorial
title_full_unstemmed Editorial
title_sort Editorial
author Freire, Carla
author_facet Freire, Carla
Mangas, Catarina
Sousa, Jenny
Ribeiro, Jaime
author_role author
author2 Mangas, Catarina
Sousa, Jenny
Ribeiro, Jaime
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Freire, Carla
Mangas, Catarina
Sousa, Jenny
Ribeiro, Jaime
description Inclusive education is one of the main areas of INCLUDiT and the various posters and articles focused on the theme were submitted to blind peer review. Abstracts and monographs have been published. For the present special issue of the journal Indagatio Didactica, a selection of articles describing research work illustrating the research carried out within the theme was made. The aim of this special issue is to contribute to making the educational process as natural as possible, making known essential actions that should be implemented in conjunction with measures adopted inside and outside the school. This issue includes six research papers in Portuguese language from different institutions in Brazil and Portugal.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-06-24
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34624/id.v13i2.25087
https://doi.org/10.34624/id.v13i2.25087
url https://doi.org/10.34624/id.v13i2.25087
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/25087
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/25087/17871
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
dc.source.none.fl_str_mv Indagatio Didactica; Vol 13 No 2 (2021); 1-8
Indagatio Didactica; Vol. 13 Núm. 2 (2021); 1-8
Indagatio Didactica; Vol. 13 No 2 (2021); 1-8
Indagatio Didactica; vol. 13 n.º 2 (2021); 1-8
1647-3582
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133573119213568