Editorial
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/id.v13i2.25087 |
Resumo: | Inclusive education is one of the main areas of INCLUDiT and the various posters and articles focused on the theme were submitted to blind peer review. Abstracts and monographs have been published. For the present special issue of the journal Indagatio Didactica, a selection of articles describing research work illustrating the research carried out within the theme was made. The aim of this special issue is to contribute to making the educational process as natural as possible, making known essential actions that should be implemented in conjunction with measures adopted inside and outside the school. This issue includes six research papers in Portuguese language from different institutions in Brazil and Portugal. |
id |
RCAP_3749cc171f888d985397aa862fb1e2c6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/25087 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
EditorialEditorialInclusive education is one of the main areas of INCLUDiT and the various posters and articles focused on the theme were submitted to blind peer review. Abstracts and monographs have been published. For the present special issue of the journal Indagatio Didactica, a selection of articles describing research work illustrating the research carried out within the theme was made. The aim of this special issue is to contribute to making the educational process as natural as possible, making known essential actions that should be implemented in conjunction with measures adopted inside and outside the school. This issue includes six research papers in Portuguese language from different institutions in Brazil and Portugal.A educação inclusiva é uma das áreas fortes da INCLUDiT, tendo os diversos pósteres e artigos centrados na temática sido submetidos a revisão cega por pares. Foram publicados textos em livro de resumos e monografias. Para a presente edição especial da revista Indagatio Didactica, foi feita uma seleção de artigos que descrevem trabalhos de investigação ilustrativos da investigação realizada no âmbito da temática. Procura-se, através deste número especial, contribuir para que o processo educativo seja o mais natural possível, dando-se a conhecer ações essenciais que devem ser implementadas em articulação com medidas adotadas dentro e fora da escola. Compõem este número seis trabalhos de investigação em língua portuguesa, oriundos de diferentes instituições do Brasil e Portugal.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2021-06-24info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v13i2.25087https://doi.org/10.34624/id.v13i2.25087Indagatio Didactica; Vol 13 No 2 (2021); 1-8Indagatio Didactica; Vol. 13 Núm. 2 (2021); 1-8Indagatio Didactica; Vol. 13 No 2 (2021); 1-8Indagatio Didactica; vol. 13 n.º 2 (2021); 1-81647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/25087https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/25087/17871http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFreire, CarlaMangas, CatarinaSousa, JennyRibeiro, Jaime2023-09-22T10:19:11Zoai:proa.ua.pt:article/25087Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:29.652586Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Editorial Editorial |
title |
Editorial |
spellingShingle |
Editorial Freire, Carla |
title_short |
Editorial |
title_full |
Editorial |
title_fullStr |
Editorial |
title_full_unstemmed |
Editorial |
title_sort |
Editorial |
author |
Freire, Carla |
author_facet |
Freire, Carla Mangas, Catarina Sousa, Jenny Ribeiro, Jaime |
author_role |
author |
author2 |
Mangas, Catarina Sousa, Jenny Ribeiro, Jaime |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Freire, Carla Mangas, Catarina Sousa, Jenny Ribeiro, Jaime |
description |
Inclusive education is one of the main areas of INCLUDiT and the various posters and articles focused on the theme were submitted to blind peer review. Abstracts and monographs have been published. For the present special issue of the journal Indagatio Didactica, a selection of articles describing research work illustrating the research carried out within the theme was made. The aim of this special issue is to contribute to making the educational process as natural as possible, making known essential actions that should be implemented in conjunction with measures adopted inside and outside the school. This issue includes six research papers in Portuguese language from different institutions in Brazil and Portugal. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-06-24 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/id.v13i2.25087 https://doi.org/10.34624/id.v13i2.25087 |
url |
https://doi.org/10.34624/id.v13i2.25087 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/25087 https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/25087/17871 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Indagatio Didactica; Vol 13 No 2 (2021); 1-8 Indagatio Didactica; Vol. 13 Núm. 2 (2021); 1-8 Indagatio Didactica; Vol. 13 No 2 (2021); 1-8 Indagatio Didactica; vol. 13 n.º 2 (2021); 1-8 1647-3582 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133573119213568 |