Demand Modeling for Responsive Transport Systems Using Digital Footprints
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10316/35572 |
Resumo: | Dissertação de Mestrado em Engenharia Informática apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia da Universidade de Coimbra |
id |
RCAP_37a0658dbcae05550731d550c32c01c9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:estudogeral.uc.pt:10316/35572 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Demand Modeling for Responsive Transport Systems Using Digital FootprintsDRTDemand ModelingDiscrete ChoiceMobilitySocial NetworksDissertação de Mestrado em Engenharia Informática apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia da Universidade de CoimbraRegular public road transportation usually uses fixed routes and schedules, which may impair the mobility of potential users in rural areas and certain periods of the day in urban areas due to low and unpredictable demand. Demand Responsive Transport (DRT) tries to address these problems and improve community welfare, by using flexible routes and frequencies that vary with the actual observed demand, possibly adopting route solutions in real-time. These systems try to fill in the gap between traditional transportation service and the individual transportation. DRT services must try to be sustainable, make an efficient use of vehicles and respond to users mobility needs. Given the expected low number of requests, the application of traditional demand modeling methods is not adequate: usually, demand modeling for DRT requires a higher resolution zoning when compared to traditional transportation systems. We will need to analyze user’s short term land use patterns, with a careful analysis of available data, coming from collaborative platforms like Twitter and Foursquare.2014-07-07info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesishttp://hdl.handle.net/10316/35572http://hdl.handle.net/10316/35572TID:201539063engSilva, Paulo Alexandre Costa dainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2022-05-25T04:30:26Zoai:estudogeral.uc.pt:10316/35572Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:54:29.213872Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Demand Modeling for Responsive Transport Systems Using Digital Footprints |
title |
Demand Modeling for Responsive Transport Systems Using Digital Footprints |
spellingShingle |
Demand Modeling for Responsive Transport Systems Using Digital Footprints Silva, Paulo Alexandre Costa da DRT Demand Modeling Discrete Choice Mobility Social Networks |
title_short |
Demand Modeling for Responsive Transport Systems Using Digital Footprints |
title_full |
Demand Modeling for Responsive Transport Systems Using Digital Footprints |
title_fullStr |
Demand Modeling for Responsive Transport Systems Using Digital Footprints |
title_full_unstemmed |
Demand Modeling for Responsive Transport Systems Using Digital Footprints |
title_sort |
Demand Modeling for Responsive Transport Systems Using Digital Footprints |
author |
Silva, Paulo Alexandre Costa da |
author_facet |
Silva, Paulo Alexandre Costa da |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Paulo Alexandre Costa da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
DRT Demand Modeling Discrete Choice Mobility Social Networks |
topic |
DRT Demand Modeling Discrete Choice Mobility Social Networks |
description |
Dissertação de Mestrado em Engenharia Informática apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia da Universidade de Coimbra |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-07-07 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10316/35572 http://hdl.handle.net/10316/35572 TID:201539063 |
url |
http://hdl.handle.net/10316/35572 |
identifier_str_mv |
TID:201539063 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133831661355008 |