Os TEIP pela perspectiva de pais e alunos
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10216/61184 |
Resumo: | Based on the results of a recent study on the Educational Territories of Priority Intervention carried out in four groupings of schools (two in Lisbon Metropolitan area and another two in Porto), we will discuss cross-representations of parents and students about this school reality, evidencing satisfaction factors and dimensions of rejection, often crystallised around stereotypes resulting from a number of projects and modes of relationship with the school. There is strong visibility of convivial and fun appropriations of school spacetimes by pupils, as well of the growing importance of affective dimension of learning and teaching, increasingly supported by professionals of mediation. At the same time, one noticed notorious social and symbolic divisions trough parents attitudes and opinions. |
id |
RCAP_3a9775e29272405005f7f17ed281330b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/61184 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Os TEIP pela perspectiva de pais e alunosEscola - SociologiaFamília - SociologiaTerritórios Educativos de Intervenção Prioritária - PortugalRelação escola-famíliaBased on the results of a recent study on the Educational Territories of Priority Intervention carried out in four groupings of schools (two in Lisbon Metropolitan area and another two in Porto), we will discuss cross-representations of parents and students about this school reality, evidencing satisfaction factors and dimensions of rejection, often crystallised around stereotypes resulting from a number of projects and modes of relationship with the school. There is strong visibility of convivial and fun appropriations of school spacetimes by pupils, as well of the growing importance of affective dimension of learning and teaching, increasingly supported by professionals of mediation. At the same time, one noticed notorious social and symbolic divisions trough parents attitudes and opinions.Porto : Universidade do Porto. Faculdade de Letras20112011-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10216/61184porQuaresma, LuísaLopes, João Teixeirainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T13:49:30Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/61184Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T23:48:38.947662Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Os TEIP pela perspectiva de pais e alunos |
title |
Os TEIP pela perspectiva de pais e alunos |
spellingShingle |
Os TEIP pela perspectiva de pais e alunos Quaresma, Luísa Escola - Sociologia Família - Sociologia Territórios Educativos de Intervenção Prioritária - Portugal Relação escola-família |
title_short |
Os TEIP pela perspectiva de pais e alunos |
title_full |
Os TEIP pela perspectiva de pais e alunos |
title_fullStr |
Os TEIP pela perspectiva de pais e alunos |
title_full_unstemmed |
Os TEIP pela perspectiva de pais e alunos |
title_sort |
Os TEIP pela perspectiva de pais e alunos |
author |
Quaresma, Luísa |
author_facet |
Quaresma, Luísa Lopes, João Teixeira |
author_role |
author |
author2 |
Lopes, João Teixeira |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Quaresma, Luísa Lopes, João Teixeira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Escola - Sociologia Família - Sociologia Territórios Educativos de Intervenção Prioritária - Portugal Relação escola-família |
topic |
Escola - Sociologia Família - Sociologia Territórios Educativos de Intervenção Prioritária - Portugal Relação escola-família |
description |
Based on the results of a recent study on the Educational Territories of Priority Intervention carried out in four groupings of schools (two in Lisbon Metropolitan area and another two in Porto), we will discuss cross-representations of parents and students about this school reality, evidencing satisfaction factors and dimensions of rejection, often crystallised around stereotypes resulting from a number of projects and modes of relationship with the school. There is strong visibility of convivial and fun appropriations of school spacetimes by pupils, as well of the growing importance of affective dimension of learning and teaching, increasingly supported by professionals of mediation. At the same time, one noticed notorious social and symbolic divisions trough parents attitudes and opinions. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011 2011-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10216/61184 |
url |
http://hdl.handle.net/10216/61184 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Porto : Universidade do Porto. Faculdade de Letras |
publisher.none.fl_str_mv |
Porto : Universidade do Porto. Faculdade de Letras |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799135805578412032 |