Eye tracking as a research method applied to communication sciences
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.58050/comunicando.v1i1.126 |
Resumo: | Although it is not considered a novelty, the knowledge of eye tracking technology as a method of collecting and analyzing information, as well as its implementation potential in different areas of academic, scientific and commercial area are still in its infancy. For this reason has raised the interest in developing a study able to inform about this technology, both researchers and professionals of communication sciences, succinctly and clearly. Therefore, the topics covered during the present study were selected for being the for anyone wishing to understand how this research tool works. They are the following: the origin of the technology and its description; project design; challenges in sample selection; collection, interpretation and analysis, and present limitations. |
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Eye tracking as a research method applied to communication sciencesEye tracking como método de investigação aplicado às ciências da comunicaçãoeye trackingresearch methodseye-movementseye trackingmétodos de investigaçãomovimentos ocularesAlthough it is not considered a novelty, the knowledge of eye tracking technology as a method of collecting and analyzing information, as well as its implementation potential in different areas of academic, scientific and commercial area are still in its infancy. For this reason has raised the interest in developing a study able to inform about this technology, both researchers and professionals of communication sciences, succinctly and clearly. Therefore, the topics covered during the present study were selected for being the for anyone wishing to understand how this research tool works. They are the following: the origin of the technology and its description; project design; challenges in sample selection; collection, interpretation and analysis, and present limitations.Embora não seja considerada uma novidade, o conhecimento da tecnologia eye tracking como método de recolha e análise de informação, bem como o seu potencial de implementação em diferentes domínios do meio académico, científico e âmbito comercial encontram-se ainda em estado incipiente. Por essa razão surgiu o interesse em desenvolver um estudo capaz de dar a conhecer esta tecnologia, tanto a investigadores, como a profissionais da área das ciências da comunicação, de forma sucinta e clara. Deste modo, os temas focados ao longo do presente trabalho foram seleccionados por se considerarem base para quem pretende entender como funciona esta ferramenta de investigação. São eles: a origem da tecnologia e a sua descrição; desenho do projecto; desafios na selecção da amostra; recolha, interpretação e análise dos dados; e actuais limitações.Sopcom2012-12-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.58050/comunicando.v1i1.126https://doi.org/10.58050/comunicando.v1i1.126Revista Comunicando; Vol. 1 No. 1 (2012): The New Ways of Communication; 168 - 186Revista Comunicando; Vol. 1 Núm. 1 (2012): Las Nuevas Vías de Comunicación; 168 - 186Revista Comunicando; Vol. 1 N.º 1 (2012): Os Novos Caminhos da Comunicação; 168 - 1862182-4037reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/126https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/126/70Barreto, Ana Margaridainfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-03-16T08:28:52Zoai:revistacomunicando.sopcom.pt:article/126Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T04:01:30.506799Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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