Introduction

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Araújo, Sílvia
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Doval, Herminda Otero, Álvarez, Ana Maria Cea
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.21814/diacritica.584
Resumo: The current volume, number 34 of the Diacrítica journal, on the subject of Languages ​​& Technologies: challenges for learning, brings together a series of articles that demonstrate the effectiveness of new methodological approaches based on active learning. These approaches make use of versatile and interactive pedagogical scenarios implemented in digital support with the aim of favoring the development of autonomy and multicompetence in the target students.
id RCAP_3effb3909c7b39f2017557fd42366708
oai_identifier_str oai:journals.uminho.pt:article/4954
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling IntroductionIntrodução.The current volume, number 34 of the Diacrítica journal, on the subject of Languages ​​& Technologies: challenges for learning, brings together a series of articles that demonstrate the effectiveness of new methodological approaches based on active learning. These approaches make use of versatile and interactive pedagogical scenarios implemented in digital support with the aim of favoring the development of autonomy and multicompetence in the target students.O presente volume, número 34 da revista Diacrítica, subordinado à temática das Línguas & Tecnologias: modalidades, desafios e experiência,reúne uma série de artigos que demonstram a eficácia dos novos enfoques metodológicos baseados na aprendizagem ativa. Esses enfoques recorrem a cenários pedagógicos versáteis e interativos implementados em suporte digital com o objetivo de favorecer o desenvolvimento da autonomia e multicompetência dos estudantes alvo.CEHUM2020-03-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.21814/diacritica.584https://doi.org/10.21814/diacritica.584Diacrítica; Vol. 34 N.º 1 (2020): Línguas & Tecnologias: modalidades, desafios e experiência; 1-3Diacrítica; Vol. 34 No. 1 (2020): Línguas & Tecnologias: modalidades, desafios e experiência; 1-32183-91740870-896710.21814/diacritica.34.1reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.uminho.pt/index.php/diacritica/article/view/4954https://revistas.uminho.pt/index.php/diacritica/article/view/4954/5573Direitos de Autor (c) 2023 Sílvia Araújo, Herminda Otero Doval, Ana Maria Cea Álvarezinfo:eu-repo/semantics/openAccessAraújo, SílviaDoval, Herminda OteroÁlvarez, Ana Maria Cea2023-07-28T07:47:35Zoai:journals.uminho.pt:article/4954Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:34:36.006467Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Introduction
Introdução
title Introduction
spellingShingle Introduction
Araújo, Sílvia
.
title_short Introduction
title_full Introduction
title_fullStr Introduction
title_full_unstemmed Introduction
title_sort Introduction
author Araújo, Sílvia
author_facet Araújo, Sílvia
Doval, Herminda Otero
Álvarez, Ana Maria Cea
author_role author
author2 Doval, Herminda Otero
Álvarez, Ana Maria Cea
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Araújo, Sílvia
Doval, Herminda Otero
Álvarez, Ana Maria Cea
dc.subject.por.fl_str_mv .
topic .
description The current volume, number 34 of the Diacrítica journal, on the subject of Languages ​​& Technologies: challenges for learning, brings together a series of articles that demonstrate the effectiveness of new methodological approaches based on active learning. These approaches make use of versatile and interactive pedagogical scenarios implemented in digital support with the aim of favoring the development of autonomy and multicompetence in the target students.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-03-31
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.21814/diacritica.584
https://doi.org/10.21814/diacritica.584
url https://doi.org/10.21814/diacritica.584
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uminho.pt/index.php/diacritica/article/view/4954
https://revistas.uminho.pt/index.php/diacritica/article/view/4954/5573
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2023 Sílvia Araújo, Herminda Otero Doval, Ana Maria Cea Álvarez
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2023 Sílvia Araújo, Herminda Otero Doval, Ana Maria Cea Álvarez
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv CEHUM
publisher.none.fl_str_mv CEHUM
dc.source.none.fl_str_mv Diacrítica; Vol. 34 N.º 1 (2020): Línguas & Tecnologias: modalidades, desafios e experiência; 1-3
Diacrítica; Vol. 34 No. 1 (2020): Línguas & Tecnologias: modalidades, desafios e experiência; 1-3
2183-9174
0870-8967
10.21814/diacritica.34.1
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799132072656240640