Introduction
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.21814/diacritica.584 |
Resumo: | The current volume, number 34 of the Diacrítica journal, on the subject of Languages & Technologies: challenges for learning, brings together a series of articles that demonstrate the effectiveness of new methodological approaches based on active learning. These approaches make use of versatile and interactive pedagogical scenarios implemented in digital support with the aim of favoring the development of autonomy and multicompetence in the target students. |
id |
RCAP_3effb3909c7b39f2017557fd42366708 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:journals.uminho.pt:article/4954 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
IntroductionIntrodução.The current volume, number 34 of the Diacrítica journal, on the subject of Languages & Technologies: challenges for learning, brings together a series of articles that demonstrate the effectiveness of new methodological approaches based on active learning. These approaches make use of versatile and interactive pedagogical scenarios implemented in digital support with the aim of favoring the development of autonomy and multicompetence in the target students.O presente volume, número 34 da revista Diacrítica, subordinado à temática das Línguas & Tecnologias: modalidades, desafios e experiência,reúne uma série de artigos que demonstram a eficácia dos novos enfoques metodológicos baseados na aprendizagem ativa. Esses enfoques recorrem a cenários pedagógicos versáteis e interativos implementados em suporte digital com o objetivo de favorecer o desenvolvimento da autonomia e multicompetência dos estudantes alvo.CEHUM2020-03-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.21814/diacritica.584https://doi.org/10.21814/diacritica.584Diacrítica; Vol. 34 N.º 1 (2020): Línguas & Tecnologias: modalidades, desafios e experiência; 1-3Diacrítica; Vol. 34 No. 1 (2020): Línguas & Tecnologias: modalidades, desafios e experiência; 1-32183-91740870-896710.21814/diacritica.34.1reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.uminho.pt/index.php/diacritica/article/view/4954https://revistas.uminho.pt/index.php/diacritica/article/view/4954/5573Direitos de Autor (c) 2023 Sílvia Araújo, Herminda Otero Doval, Ana Maria Cea Álvarezinfo:eu-repo/semantics/openAccessAraújo, SílviaDoval, Herminda OteroÁlvarez, Ana Maria Cea2023-07-28T07:47:35Zoai:journals.uminho.pt:article/4954Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:34:36.006467Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Introduction Introdução |
title |
Introduction |
spellingShingle |
Introduction Araújo, Sílvia . |
title_short |
Introduction |
title_full |
Introduction |
title_fullStr |
Introduction |
title_full_unstemmed |
Introduction |
title_sort |
Introduction |
author |
Araújo, Sílvia |
author_facet |
Araújo, Sílvia Doval, Herminda Otero Álvarez, Ana Maria Cea |
author_role |
author |
author2 |
Doval, Herminda Otero Álvarez, Ana Maria Cea |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Araújo, Sílvia Doval, Herminda Otero Álvarez, Ana Maria Cea |
dc.subject.por.fl_str_mv |
. |
topic |
. |
description |
The current volume, number 34 of the Diacrítica journal, on the subject of Languages & Technologies: challenges for learning, brings together a series of articles that demonstrate the effectiveness of new methodological approaches based on active learning. These approaches make use of versatile and interactive pedagogical scenarios implemented in digital support with the aim of favoring the development of autonomy and multicompetence in the target students. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-03-31 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.21814/diacritica.584 https://doi.org/10.21814/diacritica.584 |
url |
https://doi.org/10.21814/diacritica.584 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uminho.pt/index.php/diacritica/article/view/4954 https://revistas.uminho.pt/index.php/diacritica/article/view/4954/5573 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2023 Sílvia Araújo, Herminda Otero Doval, Ana Maria Cea Álvarez info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2023 Sílvia Araújo, Herminda Otero Doval, Ana Maria Cea Álvarez |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
CEHUM |
publisher.none.fl_str_mv |
CEHUM |
dc.source.none.fl_str_mv |
Diacrítica; Vol. 34 N.º 1 (2020): Línguas & Tecnologias: modalidades, desafios e experiência; 1-3 Diacrítica; Vol. 34 No. 1 (2020): Línguas & Tecnologias: modalidades, desafios e experiência; 1-3 2183-9174 0870-8967 10.21814/diacritica.34.1 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799132072656240640 |