Musical Orgasms and Cultural Revolution in América do Sexo (1969)
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Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.14591/aniki.v10n1.805 |
Resumo: | América do Sexo, a 1969 film, was banned by the Brazilian military dictatorship (1964-1985) for approximately ten years and it never had an official release afterwards. Its circulation was and continues to be extremely restricted, remaining an obscure object, even among in-depth studies on experimental cinema in Brazil. This article proposes to listen to its musical track, analyse its construction and discuss which cultural, social, political and ideological aspects the film presents in an intertextual way, in line with the anthropophagic facet of modern Brazilian cinema. |
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Musical Orgasms and Cultural Revolution in América do Sexo (1969)Orgasmos Musicais e Revolução Cultural em América do Sexo (1969)Soundtrackbrazilian cinemaCinema MarginalBanda sonoracinema brasileiroCinema MarginalAmérica do Sexo, a 1969 film, was banned by the Brazilian military dictatorship (1964-1985) for approximately ten years and it never had an official release afterwards. Its circulation was and continues to be extremely restricted, remaining an obscure object, even among in-depth studies on experimental cinema in Brazil. This article proposes to listen to its musical track, analyse its construction and discuss which cultural, social, political and ideological aspects the film presents in an intertextual way, in line with the anthropophagic facet of modern Brazilian cinema.América do Sexo, filme de 1969, foi censurado pela ditadura militar brasileira (1964-1985) por aproximadamente dez anos e depois de sua liberação não teve um lançamento oficial. Sua circulação foi e continua sendo extremamente restrita, permanecendo um objeto cinematográfico obscuro, inclusive em estudos aprofundados sobre o cinema experimental no Brasil. Este artigo propõe uma escuta da sua trilha musical, analisando como se deu a sua construção e discutindo aspectos culturais, sociais, políticos e ideológicos, organizados por vezes de forma intertextual e que corroboram uma faceta antropofágica do cinema moderno brasileiro.AIM - Associação de Investigadores da Imagem em Movimento2023-01-20info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.14591/aniki.v10n1.805https://doi.org/10.14591/aniki.v10n1.805Aniki: Portuguese Journal of the Moving Image; Vol 10 No 1 (2023): Immersion and Expanded Spectatorships; 84-103Aniki: Revista Portuguesa da Imagem em Movimento; v. 10 n. 1 (2023): Imersão e Experiências de Recepção Expandidas ; 84-1032183-175010.14591/aniki.v10n1reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttp://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/805http://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/805/518Direitos de Autor (c) 2023 Aniki: Revista Portuguesa da Imagem em Movimentoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPereira da Costa Júnior, Francisco José2024-01-26T02:03:26Zoai:aim.org.pt/ojs/:article/805Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T01:57:22.781581Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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