"O (Re)descobrir da Educação Física Inclusiva numa escola de referência para a Deficiência Visual. Expectativas, dificuldades e conquistas de uma Estudante-Estagiária da área da Actividade Física Adaptada"
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://hdl.handle.net/10216/138654 |
Resumo: | The current report aims to obtain a master's degree in Physical Education Teaching in Primary and Secondary Education from FADEUP, as well as to reflect my supervised teaching practice, as the final stage of teacher's formation. The purpose of this document is to compare the knowledge acquired throughout the teacher's training with the practice in a real teaching context. It is a reflective and critical sharing of what my professional training period was like, the experiences I had, the highlights, the difficulties I experienced and the achievements I acquired in a school of reference for students with visual impairment. In addition to providing a personal, professional and contextual framework for my teaching practice, this document presents my testimony of all the work planned, developed and reflected throughout this year of learning, culminating in a moment of research that confronts what I have always believed - the inclusion of people with disabilities - with the reality in which I was inserted. This research study emphasizes the importance of teachers' attitudes and self-efficacy towards the inclusion of disabled students, as well as the fundamental role of training in changing beliefs and ways of acting. KEYWORDS: |
id |
RCAP_498fcf8469a964cd61dada2513d15aa4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/138654 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
"O (Re)descobrir da Educação Física Inclusiva numa escola de referência para a Deficiência Visual. Expectativas, dificuldades e conquistas de uma Estudante-Estagiária da área da Actividade Física Adaptada"Ciências da educaçãoEducational sciencesThe current report aims to obtain a master's degree in Physical Education Teaching in Primary and Secondary Education from FADEUP, as well as to reflect my supervised teaching practice, as the final stage of teacher's formation. The purpose of this document is to compare the knowledge acquired throughout the teacher's training with the practice in a real teaching context. It is a reflective and critical sharing of what my professional training period was like, the experiences I had, the highlights, the difficulties I experienced and the achievements I acquired in a school of reference for students with visual impairment. In addition to providing a personal, professional and contextual framework for my teaching practice, this document presents my testimony of all the work planned, developed and reflected throughout this year of learning, culminating in a moment of research that confronts what I have always believed - the inclusion of people with disabilities - with the reality in which I was inserted. This research study emphasizes the importance of teachers' attitudes and self-efficacy towards the inclusion of disabled students, as well as the fundamental role of training in changing beliefs and ways of acting. KEYWORDS:2021-11-032021-11-03T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/138654TID:202914313porRute João Almeida de Mirandainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T16:01:45Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/138654Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:36:50.483634Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
"O (Re)descobrir da Educação Física Inclusiva numa escola de referência para a Deficiência Visual. Expectativas, dificuldades e conquistas de uma Estudante-Estagiária da área da Actividade Física Adaptada" |
title |
"O (Re)descobrir da Educação Física Inclusiva numa escola de referência para a Deficiência Visual. Expectativas, dificuldades e conquistas de uma Estudante-Estagiária da área da Actividade Física Adaptada" |
spellingShingle |
"O (Re)descobrir da Educação Física Inclusiva numa escola de referência para a Deficiência Visual. Expectativas, dificuldades e conquistas de uma Estudante-Estagiária da área da Actividade Física Adaptada" Rute João Almeida de Miranda Ciências da educação Educational sciences |
title_short |
"O (Re)descobrir da Educação Física Inclusiva numa escola de referência para a Deficiência Visual. Expectativas, dificuldades e conquistas de uma Estudante-Estagiária da área da Actividade Física Adaptada" |
title_full |
"O (Re)descobrir da Educação Física Inclusiva numa escola de referência para a Deficiência Visual. Expectativas, dificuldades e conquistas de uma Estudante-Estagiária da área da Actividade Física Adaptada" |
title_fullStr |
"O (Re)descobrir da Educação Física Inclusiva numa escola de referência para a Deficiência Visual. Expectativas, dificuldades e conquistas de uma Estudante-Estagiária da área da Actividade Física Adaptada" |
title_full_unstemmed |
"O (Re)descobrir da Educação Física Inclusiva numa escola de referência para a Deficiência Visual. Expectativas, dificuldades e conquistas de uma Estudante-Estagiária da área da Actividade Física Adaptada" |
title_sort |
"O (Re)descobrir da Educação Física Inclusiva numa escola de referência para a Deficiência Visual. Expectativas, dificuldades e conquistas de uma Estudante-Estagiária da área da Actividade Física Adaptada" |
author |
Rute João Almeida de Miranda |
author_facet |
Rute João Almeida de Miranda |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rute João Almeida de Miranda |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ciências da educação Educational sciences |
topic |
Ciências da educação Educational sciences |
description |
The current report aims to obtain a master's degree in Physical Education Teaching in Primary and Secondary Education from FADEUP, as well as to reflect my supervised teaching practice, as the final stage of teacher's formation. The purpose of this document is to compare the knowledge acquired throughout the teacher's training with the practice in a real teaching context. It is a reflective and critical sharing of what my professional training period was like, the experiences I had, the highlights, the difficulties I experienced and the achievements I acquired in a school of reference for students with visual impairment. In addition to providing a personal, professional and contextual framework for my teaching practice, this document presents my testimony of all the work planned, developed and reflected throughout this year of learning, culminating in a moment of research that confronts what I have always believed - the inclusion of people with disabilities - with the reality in which I was inserted. This research study emphasizes the importance of teachers' attitudes and self-efficacy towards the inclusion of disabled students, as well as the fundamental role of training in changing beliefs and ways of acting. KEYWORDS: |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-11-03 2021-11-03T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/10216/138654 TID:202914313 |
url |
https://hdl.handle.net/10216/138654 |
identifier_str_mv |
TID:202914313 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799136276364918784 |