O estúdio de pintura como laboratório de ensino e aprendizagem em artes visuais

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lampert, Jociele
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10451/30602
Resumo: This paper aims to weave reflections on the painting studio as a teaching and learning laboratory, standing in research in the following categories: the painting studio and teaching and learning laboratory. The painting studio is a place where are developing operational methodologies of pictorial production from both the perspectives of the artist and teacher. Time/space is articulated to the creative process. In this category, the objective is to map methodologies, map production time in studies that pervade the History of Art, seeking the conception of what is a painting studio, based on John Elderfield’s “In the Studio: Painting”, as well as in Joe Fig’s book “Inside the studio”. In the section on the teaching and learning laboratory, the text seeks to understand the concept of the Laboratory School, advocated by John Dewey. It focuses on the articulation of the painting studio as a space for teaching and learning
id RCAP_53d9a7312236ed2c35c808d4978da38a
oai_identifier_str oai:repositorio.ul.pt:10451/30602
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling O estúdio de pintura como laboratório de ensino e aprendizagem em artes visuaisThe painting studio as a teaching and learning laboratory in visual artsPinturaEstudiosEnsino artísticoEducação artísticaCriação artísticaTeoria da arteBrasilThis paper aims to weave reflections on the painting studio as a teaching and learning laboratory, standing in research in the following categories: the painting studio and teaching and learning laboratory. The painting studio is a place where are developing operational methodologies of pictorial production from both the perspectives of the artist and teacher. Time/space is articulated to the creative process. In this category, the objective is to map methodologies, map production time in studies that pervade the History of Art, seeking the conception of what is a painting studio, based on John Elderfield’s “In the Studio: Painting”, as well as in Joe Fig’s book “Inside the studio”. In the section on the teaching and learning laboratory, the text seeks to understand the concept of the Laboratory School, advocated by John Dewey. It focuses on the articulation of the painting studio as a space for teaching and learningUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaLampert, Jociele2018-01-15T16:06:44Z2017-092017-09-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/30602porIn: Matéria-prima. - Lisboa, 2017. - Vol. 5 (3), nº1 (Set./Dez. 2017), p. 60-65info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:23:27Zoai:repositorio.ul.pt:10451/30602Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:46:15.616632Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv O estúdio de pintura como laboratório de ensino e aprendizagem em artes visuais
The painting studio as a teaching and learning laboratory in visual arts
title O estúdio de pintura como laboratório de ensino e aprendizagem em artes visuais
spellingShingle O estúdio de pintura como laboratório de ensino e aprendizagem em artes visuais
Lampert, Jociele
Pintura
Estudios
Ensino artístico
Educação artística
Criação artística
Teoria da arte
Brasil
title_short O estúdio de pintura como laboratório de ensino e aprendizagem em artes visuais
title_full O estúdio de pintura como laboratório de ensino e aprendizagem em artes visuais
title_fullStr O estúdio de pintura como laboratório de ensino e aprendizagem em artes visuais
title_full_unstemmed O estúdio de pintura como laboratório de ensino e aprendizagem em artes visuais
title_sort O estúdio de pintura como laboratório de ensino e aprendizagem em artes visuais
author Lampert, Jociele
author_facet Lampert, Jociele
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Repositório da Universidade de Lisboa
dc.contributor.author.fl_str_mv Lampert, Jociele
dc.subject.por.fl_str_mv Pintura
Estudios
Ensino artístico
Educação artística
Criação artística
Teoria da arte
Brasil
topic Pintura
Estudios
Ensino artístico
Educação artística
Criação artística
Teoria da arte
Brasil
description This paper aims to weave reflections on the painting studio as a teaching and learning laboratory, standing in research in the following categories: the painting studio and teaching and learning laboratory. The painting studio is a place where are developing operational methodologies of pictorial production from both the perspectives of the artist and teacher. Time/space is articulated to the creative process. In this category, the objective is to map methodologies, map production time in studies that pervade the History of Art, seeking the conception of what is a painting studio, based on John Elderfield’s “In the Studio: Painting”, as well as in Joe Fig’s book “Inside the studio”. In the section on the teaching and learning laboratory, the text seeks to understand the concept of the Laboratory School, advocated by John Dewey. It focuses on the articulation of the painting studio as a space for teaching and learning
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-09
2017-09-01T00:00:00Z
2018-01-15T16:06:44Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10451/30602
url http://hdl.handle.net/10451/30602
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv In: Matéria-prima. - Lisboa, 2017. - Vol. 5 (3), nº1 (Set./Dez. 2017), p. 60-65
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv image/jpeg
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799134386827821056