Reaprender a aprendizagem: A avaliação como ponto de viragem para uma reflexão sobre o ensino Relatório
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://hdl.handle.net/10216/155322 |
Resumo: | The present Internship Report, titled "Relearning Learning: Assessment as a Turning Point for a Reflection on Teaching," falls within the scope of the Professional Internship Course, which is part of the 2nd Cycle of studies leading to the Master's degree in Physical Education Teaching in Basic and Secondary Education. The internship report reflects the learning experiences developed during the Supervised Teaching Practice, recreating the real teaching context, aiming to introduce the unique experiences of the profession. The document is divided into twelve parts, describing the school year experienced. The main difficulties encountered are reported, starting by describing the beliefs that underpinned the initial actions. Afterward, a report of the key figures in debunking them was exposed, finishing with a description of the strategies used as a reflection of personal growth, based on the analysed theory. This report aims to maintain a strong reflective component, the main goal being to understand learning, highlighting its complexity, and how to enhance it for the development of the student as a whole. The structure presented follows a chronological order, providing a truthful and realistic reading of the process experienced. |
id |
RCAP_55c8df352a7f879908e7a836200d43f3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/155322 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Reaprender a aprendizagem: A avaliação como ponto de viragem para uma reflexão sobre o ensino RelatórioCiências da educaçãoEducational sciencesThe present Internship Report, titled "Relearning Learning: Assessment as a Turning Point for a Reflection on Teaching," falls within the scope of the Professional Internship Course, which is part of the 2nd Cycle of studies leading to the Master's degree in Physical Education Teaching in Basic and Secondary Education. The internship report reflects the learning experiences developed during the Supervised Teaching Practice, recreating the real teaching context, aiming to introduce the unique experiences of the profession. The document is divided into twelve parts, describing the school year experienced. The main difficulties encountered are reported, starting by describing the beliefs that underpinned the initial actions. Afterward, a report of the key figures in debunking them was exposed, finishing with a description of the strategies used as a reflection of personal growth, based on the analysed theory. This report aims to maintain a strong reflective component, the main goal being to understand learning, highlighting its complexity, and how to enhance it for the development of the student as a whole. The structure presented follows a chronological order, providing a truthful and realistic reading of the process experienced.2023-11-022023-11-02T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/155322TID:203481429porIara Margarida da Cruz Boliqueimeinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-02-02T01:24:03Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/155322Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:40:25.430202Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Reaprender a aprendizagem: A avaliação como ponto de viragem para uma reflexão sobre o ensino Relatório |
title |
Reaprender a aprendizagem: A avaliação como ponto de viragem para uma reflexão sobre o ensino Relatório |
spellingShingle |
Reaprender a aprendizagem: A avaliação como ponto de viragem para uma reflexão sobre o ensino Relatório Iara Margarida da Cruz Boliqueime Ciências da educação Educational sciences |
title_short |
Reaprender a aprendizagem: A avaliação como ponto de viragem para uma reflexão sobre o ensino Relatório |
title_full |
Reaprender a aprendizagem: A avaliação como ponto de viragem para uma reflexão sobre o ensino Relatório |
title_fullStr |
Reaprender a aprendizagem: A avaliação como ponto de viragem para uma reflexão sobre o ensino Relatório |
title_full_unstemmed |
Reaprender a aprendizagem: A avaliação como ponto de viragem para uma reflexão sobre o ensino Relatório |
title_sort |
Reaprender a aprendizagem: A avaliação como ponto de viragem para uma reflexão sobre o ensino Relatório |
author |
Iara Margarida da Cruz Boliqueime |
author_facet |
Iara Margarida da Cruz Boliqueime |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Iara Margarida da Cruz Boliqueime |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ciências da educação Educational sciences |
topic |
Ciências da educação Educational sciences |
description |
The present Internship Report, titled "Relearning Learning: Assessment as a Turning Point for a Reflection on Teaching," falls within the scope of the Professional Internship Course, which is part of the 2nd Cycle of studies leading to the Master's degree in Physical Education Teaching in Basic and Secondary Education. The internship report reflects the learning experiences developed during the Supervised Teaching Practice, recreating the real teaching context, aiming to introduce the unique experiences of the profession. The document is divided into twelve parts, describing the school year experienced. The main difficulties encountered are reported, starting by describing the beliefs that underpinned the initial actions. Afterward, a report of the key figures in debunking them was exposed, finishing with a description of the strategies used as a reflection of personal growth, based on the analysed theory. This report aims to maintain a strong reflective component, the main goal being to understand learning, highlighting its complexity, and how to enhance it for the development of the student as a whole. The structure presented follows a chronological order, providing a truthful and realistic reading of the process experienced. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-11-02 2023-11-02T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/10216/155322 TID:203481429 |
url |
https://hdl.handle.net/10216/155322 |
identifier_str_mv |
TID:203481429 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799136309200027648 |