Reaprender a aprendizagem: A avaliação como ponto de viragem para uma reflexão sobre o ensino Relatório

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Iara Margarida da Cruz Boliqueime
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://hdl.handle.net/10216/155322
Resumo: The present Internship Report, titled "Relearning Learning: Assessment as a Turning Point for a Reflection on Teaching," falls within the scope of the Professional Internship Course, which is part of the 2nd Cycle of studies leading to the Master's degree in Physical Education Teaching in Basic and Secondary Education. The internship report reflects the learning experiences developed during the Supervised Teaching Practice, recreating the real teaching context, aiming to introduce the unique experiences of the profession. The document is divided into twelve parts, describing the school year experienced. The main difficulties encountered are reported, starting by describing the beliefs that underpinned the initial actions. Afterward, a report of the key figures in debunking them was exposed, finishing with a description of the strategies used as a reflection of personal growth, based on the analysed theory. This report aims to maintain a strong reflective component, the main goal being to understand learning, highlighting its complexity, and how to enhance it for the development of the student as a whole. The structure presented follows a chronological order, providing a truthful and realistic reading of the process experienced.
id RCAP_55c8df352a7f879908e7a836200d43f3
oai_identifier_str oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/155322
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Reaprender a aprendizagem: A avaliação como ponto de viragem para uma reflexão sobre o ensino RelatórioCiências da educaçãoEducational sciencesThe present Internship Report, titled "Relearning Learning: Assessment as a Turning Point for a Reflection on Teaching," falls within the scope of the Professional Internship Course, which is part of the 2nd Cycle of studies leading to the Master's degree in Physical Education Teaching in Basic and Secondary Education. The internship report reflects the learning experiences developed during the Supervised Teaching Practice, recreating the real teaching context, aiming to introduce the unique experiences of the profession. The document is divided into twelve parts, describing the school year experienced. The main difficulties encountered are reported, starting by describing the beliefs that underpinned the initial actions. Afterward, a report of the key figures in debunking them was exposed, finishing with a description of the strategies used as a reflection of personal growth, based on the analysed theory. This report aims to maintain a strong reflective component, the main goal being to understand learning, highlighting its complexity, and how to enhance it for the development of the student as a whole. The structure presented follows a chronological order, providing a truthful and realistic reading of the process experienced.2023-11-022023-11-02T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/155322TID:203481429porIara Margarida da Cruz Boliqueimeinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-02-02T01:24:03Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/155322Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:40:25.430202Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Reaprender a aprendizagem: A avaliação como ponto de viragem para uma reflexão sobre o ensino Relatório
title Reaprender a aprendizagem: A avaliação como ponto de viragem para uma reflexão sobre o ensino Relatório
spellingShingle Reaprender a aprendizagem: A avaliação como ponto de viragem para uma reflexão sobre o ensino Relatório
Iara Margarida da Cruz Boliqueime
Ciências da educação
Educational sciences
title_short Reaprender a aprendizagem: A avaliação como ponto de viragem para uma reflexão sobre o ensino Relatório
title_full Reaprender a aprendizagem: A avaliação como ponto de viragem para uma reflexão sobre o ensino Relatório
title_fullStr Reaprender a aprendizagem: A avaliação como ponto de viragem para uma reflexão sobre o ensino Relatório
title_full_unstemmed Reaprender a aprendizagem: A avaliação como ponto de viragem para uma reflexão sobre o ensino Relatório
title_sort Reaprender a aprendizagem: A avaliação como ponto de viragem para uma reflexão sobre o ensino Relatório
author Iara Margarida da Cruz Boliqueime
author_facet Iara Margarida da Cruz Boliqueime
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Iara Margarida da Cruz Boliqueime
dc.subject.por.fl_str_mv Ciências da educação
Educational sciences
topic Ciências da educação
Educational sciences
description The present Internship Report, titled "Relearning Learning: Assessment as a Turning Point for a Reflection on Teaching," falls within the scope of the Professional Internship Course, which is part of the 2nd Cycle of studies leading to the Master's degree in Physical Education Teaching in Basic and Secondary Education. The internship report reflects the learning experiences developed during the Supervised Teaching Practice, recreating the real teaching context, aiming to introduce the unique experiences of the profession. The document is divided into twelve parts, describing the school year experienced. The main difficulties encountered are reported, starting by describing the beliefs that underpinned the initial actions. Afterward, a report of the key figures in debunking them was exposed, finishing with a description of the strategies used as a reflection of personal growth, based on the analysed theory. This report aims to maintain a strong reflective component, the main goal being to understand learning, highlighting its complexity, and how to enhance it for the development of the student as a whole. The structure presented follows a chronological order, providing a truthful and realistic reading of the process experienced.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-11-02
2023-11-02T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10216/155322
TID:203481429
url https://hdl.handle.net/10216/155322
identifier_str_mv TID:203481429
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799136309200027648